چقدر تو بزرگواری مَرد!

قبل از هر چیز عرض کنم که این آخرین نوشته بنده در رابطه با پروژه “حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی” است و رسما از این داستان خداحافظی می کنم. هرجور حساب می کنم می بینم که دیگر ارزشش را ندارد.

به نظرم از اینجا به بعد اگر تصمیم گیری در رابطه با این پروژه در دست متخصصان محیط زیست باشد بهتر است. اگر این پروژه دستاوردی داشته، تقدیم به ایران و ایرانی و اگر اشتباه کردیم، رسما عذرخواهی می کنم.

اما می ماند ابراز ارادتمندی بنده به یک مرد بزرگ!

می خواهم بگویم واقعا مرد بزرگی هستید! زنده باد شما!

فقط نمی دانم چرا،

وقتی که در یکی از جلسات ماهیانه باشگاه هنر و طبیعت، از زبان “محمد درویش” و “هومن جوکار” گفته شد که اصل ایده از کجاست، چیزی را که امشب در برنامه نود گفتید، آن روز نگفتید؟ چرا وقتی من به “محمد درویش” گل اهدا می کردم، نگفتید آنچه را که امشب گفتید؟ چرا وقتی خودتان در محفل خودتان سخنرانی کردید، نگفتید که این ایده از شما بوده و نباید به اسم آرش نورآقایی تمام شود؟

فقط نمی دانم  چرا،

وقتی هومن جوکار در برنامه ۱.۶۱۸ می خواسته بگوید که اصل این ایده کجاست، به او گفتید لزومی ندارد که عنوان شود؟

فقط نمی دانم چرا،

در جلسات کارگروه که جمعا سه مرتبه در آن شرکت کردید، هر وقت که از بنده به عنوان ایده پرداز این جریان حرف زده می شد، موضوعی را که امشب در برنامه نود گفتید، نگفتید؟

فقط نمی دانم چرا،

این همه مدت که “محمد درویش” در مورد کل قضییه مطلب نوشته و هر مرتبه هم اسم بنده را عنوان می کرده، هیچ نگفتید؟

فقط نمی دانم چرا،

در روزنامه گُل که در تاریخ شنبه ۵ دی منتشر شده، چنین مصاحبه ای کردید؟

سوال خبرنگار: این داستان قرار گرفتن تصویر پوزپلنگ ایرانی به عنوان نماد ایرانی روی پیراهن تیم ملی­پوشان در جام جهانی برزیل از کجا پیدا شد؟

جواب شما: این برنامه کار یا پیشنهاد یک یا دو نفر نیست. یک کارگروه مرکب از افرادی از محیط زیست، فعالان محیط زیست، فدراسیون فوتبال و سازمان میراث فرهنگی به دنبال این برنامه بودند.

(عین جملات منتشر شده در روزنامه گُل را اینجا نوشته ام)

راستی چرا در جواب این خبرنگار نگفتید آنچه را که امشب در برنامه نود گفتید؟ چرا نگفتید که شما اولین نفر بودید و به صورت اتفاقی آرش نورآقایی دو روز بعد از شما این پیشنهاد را مطرح کرده؟ واقعا چرا نگفتید؟ واقعا چرا آنقدر صبر کردید تا طرح بر روی پیراهن ظاهر شود و بعد حقیقت را افشا کنید؟

من از شما عذرخواهی می کنم که هستم! ببخشید واقعا!

پی نوشت:

۱- وقتی خواستم در وادی فرهنگ کار کنم و برای دکتر “منوچهر ستوده” مراسم برگزار کنم، یکی آمد و به استاد ستوده گفت که نورآقایی دارد از اسم تو سوء استفاده می کند و به نام تو از مردم پول می گیرد.

او که این را به ستوده گفت، با بنده دوست بود.

۲- وقتی خواستم در عرصه گردشگری کار کنم، یکی در کلاس های گردشگری که خودش و بنده درس می دادیم بنده را بی سواد خواند و نظر هنرجویان را نسبت به بنده منفی کرد.

او که این را در کلاس گفت، با بنده دوست بود.

۳- وقتی خواستم در عرصه محیط زیست کار کنم، …

۴- می خواهم بگویم اگر همه چیز را رها کنم و بروم یک گوشه ی دور برای خودم بیل بزنم، آیا کسی هست که من ممکن است مزاحمش بشوم؟

دیدگاه‌ها

  1. اشکان بروج

    از سوی یک دوست محیط زیستی
    جناب بروج

    پروژه رفتن یوز به جام جهانی از جهات مختلف ضربه های شدیدی خواهد خورد. اتفاقات فعلی کوچکترین ها و دمه دستی ترینشونه

    اتفاقا این داستان محکمترین ضربه اش رو از جماعت محیط زیست خواهد خورد، منظورم سازمان یا اشخاصی مثل اینانلو نیست.
    منظورم دقیقا اشخاص و NGOهایی که داعیه حضور فعال و پر سابقه در زمینه یوز دارند.
    متاسفانه جناب نورآقایی و دوستان جامعه گردشگری خیلی به زد و بندها و جنگ های داخلی دوستان فعال محیط زیست واقف نیستن و از سر دلسوزی و با صداقت تمام دارند کار میکنن غافل از اینکه چه در پس پرده است!

    موضوع آقای اینانلو خیلی پیش پا افتاده است و برای پوشوندن و باز ستاندن آبروی رفته ایشونه و از اینجا بیشتر کش نخواهد داشت چون یوز ممر درآمد آدم های گردن کلفتریه

    من از دور پیگیر اخبار این پروژه بودم واتفاقا دیدم که جنابعالی با شور و علاقه خاصی این موضوع رو پیگیری میکنید و براش وقت میذارید و همچنین بخاطر نزدیک بودن به آقای نورآقایی چه به لحاظ زمینه کاری و چه به لحاظ روابط دوستانه، خواستم هشدارهای شما رو کاملتر و جدی تر کنم و زحمت بدم تا به گوش دوستان برسونید، خیلی خیلی حساب شده تر و منطقی تر قدم بردارن تا این پروژه به سلامت به مقصد برسه
    حداقل شبیه خوده پروژه یوز نشه آخر و عاقبتش، که اگر جناب جوکار سکان این پروژه رو به دست نگرفته بودن، با فضاحت تمام در جامعه جهانی محیط زیست به فنا رفته بودیم

    معذرت میخوام که طولانی شد

    خصوصی پیام دادم تا جنجالی پیش نیاد و ذهن دوستان به انحراف کشیده نشه

    سپاسگزارم
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاسگرازم از تذکر و دغدغه شما.

  2. احسان بشیرگنجی

    بت های پوشالی شان را بشکن! به چارچوب های معوج شان پشت پا بزن . ارزش های عفن شان را ریشخند کن و بوی تعفن روح پلیدشان را که در پشت جامه های به ظاهر پاکیزه و معطر مستور مانده برای دیگران برملا کن! …. شربت خودپسندی و خودکامگی مسموم شان را که گاه در ظرف کلمات پاکیزه به سویت تعارف می کنند دور بریز … و اگر با تو به نیرنگ می آویزند ، از تار نامرئی نیرنگ زیرکانه ات آویزان شان کن!
    آنچنان شو که حتی زنده بودنت آزارشان دهد و هر روز آرزوی مرگت را کنند و برای نابود کردنت دسیسه ها بچینند و هر شام ، به یاد آوردن وجودت و نقش بر آب بودن توطئه ها ، کابوس برآشوبنده ی رویای شان باشد.

    آرش جان! اینگونه باش و بمان . و باک ات نباشد که “دانستن درد است”. که “فهمیدن رنج است” که “دیدن دردناک است” ! … آری “دیدن دردناک است”

    خشت هایی که به خامی خود شادند و در آتش این رنج و درد گداخته نمی شوند به لعنت خدا هم نمی ارزند و برج و بارویی از آنان نمی توان ساخت.
    جرثومه ها در تن دیگران زندگی می کنند … از خون دیگران می خورند … و در تگاپوی دیگران خود را در تگ و پو قلمداد می کنند! …. سفره ای که آنان بر آن با مبارزان و قهرمانان نان خورده اند در تن این مبارزان و از گوشت این قهرمانان است! …. آنان بر دوش میزبانان شان سوار اند و چنبر و چنگال شان در رگ و پی و استخوان او تنیده ! … از این روست که در وهمی ابلهانه ، خود را با میزبان یگانه قلمداد می کنند! ….

    و بدان که همیشه: مرگِ میزبان ، مرگ انگل هاست! و انگل ها از مرگ میزبان می ترسند! … از آنجا که با همه ی بلاهت شان این یک چیز را خوب دریافته اند که : بی وجود قهرمان ، بی وجود میزبان ، آنان نیز وجودی نخواهند داشت! …
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما.

  3. فرشته

    آرش………………………
    من که اینقدر دردم اومده همش دارم فکر میکنم تو چه حالی هستی!
    حسادتش رو بیخیال- طرف از پارسال تا حالا شکاری نزده بود که به خاطر بازتابش مجبور بشه واکنش نشون بده!
    همون موقع که حرف زد تو فیسبوک نوشتم – خط آخرش برای تو بود:
    برای ایران کار کردن درده… موقع حرف همه خیلی خوبن اما موقع کار: هم از دوست میخوری هم از دشمن!
    بابت پی نوشت هم هنوز متاسفم…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. من زود خوب میشم. نگران نباش.

  4. مرتضی

    چیزی ندارم بگم. متاسفم!
    اما ما آروم نمیشنیم تا هرچی دلش میخاد بگه.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باشی. زیاد سخت نگیر.

  5. عباس

    سلام
    آرش جان شما که سرشناس این عرصه هستید اینجوری میگید،ببینید ما چه میکشیم
    اصلا مفهوم گردشگری در ایران وجود ندارد،مفهوم میراث فرهنگی و محیط زیستی وجود ندارد که ما برایش تلاش می کنیم
    ما ۱۵۰سال تا این مفاهیم فاصله داریم
    به قول استاد قمیشی:
    یا بساز و دونه دونه مرگ برگاتو ببین – یا بسوز و جنگلی رو شعله ور کن با خودت…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زیاد منفی نبین. درستش می کنیم.

  6. یاسمن حسن بیگی

    حیف از این انرژی و انگیزه شما که باید برای روشنگری و آموزش مصرف بشه ولی متاسفانه اشخاص خودخواه و مدعی بخوان حرومش کنن.
    حتما که تکرار ناخوشایندی ها آزار دهنده و فرساینده ست اما دل قوی دارید آقای نور آقایی، با دلسردی شما، پشت خیلی ها یخ می کنه…
    به این فکر کنید که حضورتون برای چه افرادی انگیزه ی ادامه راه و کنار کشیدنتون مایه خوشحالی چه دسته ی سودجویی میشه.
    سنگ های درشت و سختی طوفان های پیش رو نصیب کسانی میشه که پیشرو هستند. توی این دنیا عده ی زیادی نیستند که شجاعت آغاز راه رو دارند، بقیه و از جمله همون افراد مدعی و حتی کارشکن، در پناه کسی می تونن حرکت کنن که بر خلاف طوفان حرکت می کنه.
    استراحت کنید اما کنار نکشید
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از محبتت.

  7. وحید نظری

    شکارچیانی از این دست همیشه خوب می دانند که چگونه کمین کنند و کجا حمله کنند …اما (آقای شکارچی) این بار را به خطا رفته ایی بوی تعفن لاشه خواریت امروز در نیاید فردا حتمی است … فقط در شگفتم از احمق هایی که خواسته یا ناخواسته از این گونه افراد حمایت می کنند.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. تو هم عصبی شدی که…

  8. اویس

    نیم ساعته زل زدم به مانیتور فکر می کنم که چه حالی داری…

    فقط می نویسم تو چقدر بزرگواری آرش…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. امیدوارم باشم، اما مطمئن نیستم که هستم.

  9. مجتبی گهستونی

    آرش عزیز. فقط می توانم به نارفیقان بگویم متاسفم. وقتی قرار است تاریخ مصرف کسی تمام شود فرقی نمی کند کجا باشد در جنگل یا در تلویزیون یک جورهایی خودش را ضایع می کند. اما تو بمان. تو به خاطر دوستان دیگری که واقعا همراه تو هستند و یا به یادتند بمان.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باد تو.

  10. محمد درویش

    درود بر آرش نورآقایی عزیز …
    متأسفم برای جناب اینانلو که چنین آسان در مقابل چشم میلیون ها ایرانی، دروغ می‌گوید و متوجه نیست که با چنین حرکتی فقط به شخصیت و پیشینه‌ی خود ضربه نمی‌زند؛ بلکه تخم ناامیدی و دورویی را در جامعه‌ای که به اندازه‌ی کافی از چنین آسیب‌هایی، صدمه دیده؛ نهادینه می‌سازد. آنگونه که مرد وارسته‌ای چون آرش نورآقایی هم به فکر ترک این جامعه و گوشه نشینی می‌افتد.
    با این وجود ایمان دارم که آرش نورآقایی روزی سزاوارانه‌تر از امروز پاداشی درخور از مردمی که دوستش دارد، دریافت خواهد کرد …
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. محمد درویش عزیز، همیشه لطف داشتی. همیشه حمایت کردی. واقعا سپاسگزارم.

  11. حمید شرف الدین از مهندسان بدون مرز

    جناب آرش نورآقایی عزیز
    همه از زحمات شما وکوشش های محمد درویش عزیز بعنوان پرچمداران این حرکت ملی و میهنی آگاه هستند.و ما مطمئن هستیم که شما ادامه دهنده و موتور محرک این حماسه ملی هستید. سنگهای بزرگ و وزین در تلاطم رودخانه ،استوار و پابرجا می مانند.
    کنارتان ،یارتان و یاورتان هستیم. موفق باشید
    حمید شرف الدین از مهندسان بدون مرز
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باشد. سپاس.

  12. شمیل

    سلام
    هیچ نگران اندیشه، گفتار و کردار نابهنجار این دوستان تنگ‌چشم و به نوشته مولانا “نادیده و آزمند” نباش و به اندیشه، گفتار و کردار نیک خودت ادامه بده که اگر به بیل و کلنگ هم پناه ببری به کجی بیل و کندی کلنگ گیر می‌دهند و تو را به این شوند که از سر دانایی، بیل و کلنگ کج و کند برگزیده‌ای که خود را و کوشش خود را بیشتر به رخ بکشی متهم می‌کنند.
    حضرت حافظ می‌فرماید که:
    از دشمنان شکایت برند به دوستان
    چون دوست دشمن است شکایت کجا برم!؟
    البته حافظ پناه‌گاه خود را یافته بود و این پرسش از سر شگفتی را برای من و شما مطرح می‌کند. شما نیز همچون حافظ و خیل اندیشمندان و دانشی‌مردان تاریخ این مرز و بوم، پناه‌گاه حافظ را دریابید و می‌یابید.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  13. محسن عاشوری

    زمان بهترین قضاوت را خواهد داشت…خوشحالم که ماهیت افراد بدون تحقیق و تفحص در حال روشدن است و هر چه بیشتر سعی و تلاش (تقلا)میکنند بیشتر در مرداب کارهای خود فرو میروند…یاینده باشی آرش جان…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باشی.

  14. Shirzad Mansouri

    Dear Arash
    This is crystal clear that you are the front runners of various brilliant ideas in tourism especially Iranian Cheetah Project. This project is one example of various ideas and projects I discuss in my classes here outside of Iran. So please stand firmly and proud to go on. I and my students keep our fingers crossed for your success..
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاسگزارم.

  15. habib hallajian

    kari mikonim hafte baad ferdosipour haghighat ro bege
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. دیگه مهم نیست.

  16. نسرین عالیخانی

    سلام استاد…
    واقعا متاسفم … بالاخره حقیقت روزی برای همه بر ملا میشه همونطور که هیچوقت آفتاب پشت ابر نمونده …
    ما پشت شما هستیم…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  17. ely

    بعضی وقت ها آدم نمیدونه چی باید بگه. این مطلب رو چند بار خوندم. با خودم فکر میکردم شاید من اشتباه متوجه میشم…. چرا باید اینجوری باشه؟ جناب نورآقایی چنین افرادی چیزی جز نفرت و مایه تمسخر شدن برای خودشون ایجاد نکردند. زحمت های شما و همه اونایی که دلسوزانه برای ایران عزیز فعالیت میکنند همیشه در قلب اونایی که باید جاودانه باشه، جاودانه میمونه.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از توجهتون.

  18. محسن

    اگر شراب خوری جرعه ای فشان بر خاک از آن گناه که خیری رسد به غیر چه باک
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. موافقم.

  19. آرش دانشخواه

    آقای نورآقایی آدم از خواندن مطلبتون احساس یاس و ناامیدی می کنه. در همین چند ساعت بعد از تماس برنامه ی نود با آقای اینانلو بارها و بارها در شبکه های مجازی حرفهای ایشان مورد نقد و نکوهش قرار گرفته. امیدوارم با بزرگنمایی این قبیل رفتارهای قبیح افراد شناخته شده هر سریعتر به سمت زدودن دروغگویی از فرهنگمون و پالایش آن پیش بریم.
    شما هم زیاد سخت نگیرین، من مطمئنم این حس منفی ای که در شما ایجاد شده زودگذر خواهد بود. اینو در نظر داشته باشین که پیشنهاد شما می تونه تحکیم کننده ی روابط میان آدمها و طبیعت و حیات وحش در حال خطر باشه.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. با دو خط آخر نوشتتون خیلی موافقم. سپاس.

  20. م.الف. گندم

    سلام

    نقدها را بود آیا که عیاری گیرند
    تا همه صومعه داران پی کاری گیرند
    مصلحت دید من آن است که یاران همه کار
    بگذارند و خم طره یاری گیرند
    خوش گرفتند حریفان سر زلف ساقی
    گر فلکشان بگذارد که قراری گیرند
    .
    .
    .
    حافظ ابنای زمان را غم مسکینان نیست
    زین میان گر بتوان به که کناری گیرند
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  21. سعید

    آرش خان
    تو برای من و خیلی ها عزیزی
    عزیزتر از اون چیزی که فکر کنی …
    تحمل این موارد خیلی سخته و متاسفانه خودتم به سه موردش اشاره کردی که آدم همش باید درد بکشه !!

    آرش خدا همراهت و همیارت همیشه
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. قربان محبتت.

  22. حسن محيط ابراهيم سرايي

    آرش عزیز،
    متاسفم از آنچه در برنامه ۹۰ اتفاق افتاد و از این قبیل اتفاقات که می دونی همیشه و همه جا اتفاق میافته، اما می دونی که این اتفاقات اجتناب ناپذیره و حتی اگه بری گوشه ی دور برای خودت بیل بزنی، باز هم حرف و حدیث ها هست. چاره ای نیست،
    “تحمل این مسایل دلی بزرگ می خواد که خوشبختانه شما داری”
    اگر در پروژه دکتر ستوده یا سر کلاس یا هر جای دیگه کسانی پشت سرت حرف زدند که فکر می کردی دوستت هستند، اما نبودند، حداقل در هر کاری دوستان و دوست نماها (به قول دوستمون: نادیده گان آزمند) مشخص میشن.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باشی مَرد بزرگ.

  23. تینا

    سلام آرش جان
    من از پست۲۴ مرداد ماه که پیشنهاد استفاده از لوگوی یوز رو مطرح کردی پیگیر بودم هرجا به در بسته میخوردی ناراحت میشدم و با کوچکترین امیدی که شما نویدش رو میدادی خوشحال میشدم من شمارو ندیدم ولی صداقت و روح پاک شمارو ستایش میکنم چون حسی بود که بعد از دو سال روزانه خوانیه وبلاگت به من منتقل شد. وقتی وبلاگت رو امروز باز کردم ونوشته هاتو خوندم بی اختیار اشک ریختم ، متاسفم برای انسان نماهایی که مترصد فرصت هستند تا خودی نشان دهند و بیشتر متاسفم برای عادل فردوسی پور که بدون مطالعه همچین کاری کرد چون با یه سرچ ساده تمام مراحل این پروژه از ایده پردازی تا حال مشخص میشه.من و همسرم به شما افتخار میکنیم و از خداوند میخوام که همیشه پشت و پناهتون باشه
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از محبت و توجه شما.

  24. سمیه

    در میخانه ببستند خدایا مپسند
    که در خانۀ تزویر و ریا بگشایند
    متأسفانه ریا تو جامعۀ ما بد ریشه دوونده. بارها طعم تلخ ریاکاری رو چشیدم. نمیدونم واقعا راه حلش چیه. من که بعد از سفر مالزی اینقدر گیجم که دیگه فکرم به جایی قد نمیده. شاید هیچ راه حلی جز صبوری نداشته باشه
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. خیلی سخت نگیر.

  25. علی چراغی

    آرش عزیز

    تمام قد در برابر ت خم میشوم و تعظیم میکنم
    برای عذر خواهی
    برای کرنش در برابر این همه بزرگی
    برای سپاس از تمام زحمات
    برای آنکه بدانی که میدانیم
    و برای تمام ایده هایت که زندگی بخش هستن

    ” تو هستی”
    برای ایران، برای فرهنگ ما، برای طبیعت ما، برای یوز و برای ما
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. علی گرامی، سپاس از محبتت.

  26. مینا

    مهی که مزد وفای مرا جفا دانست
    دلم هر آنچه جفا دید ازو وفا دانست
    .
    .
    .
    ز چشم سایه خدا را قدم دریغ مدار
    که خاک راه تو را عین توتیا دانست
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از تو مینای گرامی.

  27. فاطمه اشرف نژاد

    چرا با برنامه نود تماس نگرفتی ؟ نه برای خودت برای اینکه این رسم زشت دروغ گویی و دزدی از بین بره .خیانت کردی به خودت و به همه ما…بچه ها حالا که آرش خان ما تصمیمی ندارد که دنبال این ماجرا رو بگیرد ما می توانیم در صفحه های خودمان خبر واقعی را به اشتراک بگذاریم .می تونیم
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. آیا خیانت واژه درشتی برای این داستان نیست؟

  28. شاهین

    سلام ،
    اینانلویی که نمی شناختم!!!!!
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام.

  29. Amen

    … خیلی ها بدشون نمیاد بگن ما آرش نورآقایی بودیم اما تو بیمارستان جابجامون کردن!
    «لطفا دلخور نشید، درکشون کنید.»
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. چشم، آمنه عزیز.

  30. محمود

    با سلام متاسفانه این اقا فقط تفنگش رو کنار گذاشته .ولی خلق و خو و فرصت طلبیه حرفه ایش رو حفظ کرده.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام محمود جان.

  31. شين

    خجالت آوره .
    شکارچی که سو‍ ژه را شکار کرد !
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام.

  32. نارسیس

    مرزهای وقاحت رو جابجا کردن
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام.

  33. سیمین

    درود بر آرش نورآقایی!
    و ایده های بی نظیرش!
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. لطف دارید.

  34. سید هادی حرمشاهی

    سلام
    این مثل همون مثال کف روی آبه!!! درسته ظاهر آب رو برای مدتی میگیره ولی ی جایی این کف کنار زده میشه و خواهی نخواهی آب مشخص میشه.آرش عزیز مهم نتیجه کاری بود که بهش فکر میکردی و بالاخره بهش رسیدی. مرد بزرگ!
    خداحافظ
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. موافقم.

  35. اناتيش

    با سلام و عرض ادب
    اگر قرار بر این باشد که شما سه نفر (شما اقای جوکار – اقای اسلامی) کنار بکشید و دو دستی فعالیت و تلاشتون رو تقدیم کسی بکنید که هنوز پروندهء مبهم در اذهان دارند دیگر فاتحه طبیعت و حیات وحش را باید خواند که به دست امثال ایشون بیافته
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. فعلا نمی دونم چی بگم.

  36. مریم

    سلام آقای نورآقائی من خیلی وقته مطالب شما رو دنبال می کنم. مطالب شما رو که خوندم خیلی ناراحت شدم کاری از دستم برنمی اد جز این که برای سلامتیتون دعا کنم و از خدا واستون صبر بخوام. خدا حفظتون کنه آقای نورآقائی چی می کشید از دست این آدمای .. چی بگم.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از محبتتون.

  37. اکبر نعمتی

    درود آرش
    میگفتند آنکه دروغ میگفته دیگه رفته است ولی گویا هنوز همکارانش در رسانه ها هستند.

    خیلی خوب سخنانت را درک می کنم چون مسئولین از من ایده زیاد دزدیده بودند…
    اما اینجا که یک حامی شکار ایده زیست محیطی تو را بدزد فرق می کند…
    ولی کنار کشیدن درحالی که رسانه در دست اینچنین افرادی هستند کار درستی نیست… بمانیم بهتر است…
    پس بمان ماهم دست در دست هم در کنارت حامی محیط زیست ایرانیم
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  38. سامان

    خدایا این سزمین را از دروغ، خشکسالی و دشمن نگهدار. (داریوش هخامنشی).

    با درود به شما
    بر دوستداران محیط زیست روشن است . که این ایده شماست. به همراه شما بیشترین فردی که موضوع را دنبال کرد محمد درویش بود که او همیشه یاد آوری میکرد که این آیده شماست.

    نگران نباشید کف ها همیشه روی آب نمی مانند.
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از حمایت شما.

  39. Mohamamd Tajeran

    سلام جناب اینانلو

    من محمد تاجران هستم، همون رفیق عباث جعفری که بعد از حادثه دیدنش ۳ ماه به دنبالش میگشت توی نپال.
    از عباث گاهی در مورد شما حرف هایی شنیده بودم و بعضی‌ از گفته‌هایتان در مورد عباث بعد از حادثه دیدنش خیلی‌ با چیزی که از عباث شنیده بودم تناقض آشکاری داشت اما چون دیگر عباثی نبود که حقیقت را بدانم و بازار دوستی‌‌ها و ارادت‌ها به عباث گرم بود در پی‌ اون حادثه و هر کسی‌ در پی‌ بافت کلاهی بود از نمد به آب رفته عباث و شما هم به حق کم نگذاشتید.
    آنقدر گفت‌هایتان برام مهم نبود که زحمت بکشم و چند خطی‌ بنویسم و بنا به روحیه خود عباث که بنای پاسخ دادن به هر چیزی را نداشت سکوت کردم.
    اما گویا این همه سکوت از طرف همه اهالی طبیعت گردی و محیط زیست شما رو به این توهم انداخته است که گویا اینجا قحط الرجال است و شما تنها مرد این میدان !!!
    راستی‌ هرگز به این مساله فکر کرده اید چرا کسی‌ نمی‌گوید که محمد درویش را به جرم شکار گرفته اند؟
    اما به دلیل اینکه اینبار ساکت نشستن خود ظلمی است به محیط زیست و فرهنگ ایران چند خطی‌ برایتان نوشتم!! اگر الان هم آرش نور آقایی دلگیر از رفتار زشت شما تصمیم به دوری نمی‌گرفت باز ساکت بودیم و مینشستیم و می‌خندیدیم به بازی‌های کودکانه شما!! اما به قول سعدی ساکت نشستن به وقت سخن گویی خود ظلمی است و به یادگار چند خطی‌ برایتان نوشتم که بدانید ما اهالی طبیعت گردی و محیط زیست آنچنان که شما میپندارید نادان نیستیم که هر حرف بی‌ ریشه ا‌ی‌ را بپذیریم!! و شما مسلما هر آنجایی که مورد احترام باشید در میان طبیعت گردان و فعالان حقیقی‌ محیط زیست جایگاهی آنچنان که خود میپندارید ندارید!
    به نام زدن ایده حضور یوز در برزیل و بهره‌‌برداری زشت از ( بر این واژه تأکید می‌کنم چون چیزی غیر از آن‌ نیست !!) آن در حضور مردم ایران را شاید بتوان زیر سبیلهای درشتتان رد کرد ولی‌ آنچه که انسان‌ها را در تاریخ ماندگار می‌کند سلامت رفتارشان است که گویی شما چندان بهره ا‌ی‌ از آن نشان ندادید!!( حداقل در این مورد و آنچه که من از عباث می‌دانم !).

    بگذریم…کلام کوتاه می‌کنم که وقت بنده و همه آنهایی که در حوزه گردشگری و طبیعت کار میکنند ارزشمند تر از آن‌ است که صرف پرداختن به این موضوع گردد.
    تنها امید دارم که آرش عزیز صبورانه این کودکی و جاه طلبی شما را نادیده بگیرد و همچنان عاشق به راهی‌ که در پیش گرفته است برای اعتلای این سرزمین ( منظور جائی‌ است که سهم شما از آن‌ نان است و سهم عاشق‌های آن‌ خون دل !) ادامه دهد که شما را نمیدانم ولی‌ ما و این سرزمین به امثال آرش هنوز خیلی‌ نیاز مندیم !

    متأسفانه برای رفتارتان احترامی قائل نیستم !!
    محمد تاجران
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. محمد عزیز زنده باشی. امیدوارم در همه اهداف متعالی که داری پیروز و کامیاب باشی ای مَرد ویژه.

  40. فرزانه

    با اینکه خیلی ناراحت و عصبانیم ولی باید بگم که بگذارید آدم های حسود هر چه می خواهند بگویند، ما محکم و استوار کارمون را پیش می بریم،فکر کردن در مورد چنین آدم هایی حتی برای دقیقه ای هم ارزش نداره، دنیا پر است از آدمهای این چنینی…و مطمئن باشید حقیقت هیچ گاه پشت پرده نمی ماند…
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  41. مریم.ص

    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
    آری شود لیک به خون جگر شود
    این همیشه تیکه کلام پدرم بوده گویا ، نمی دونم الان چرا نوشتتونو خوندم یاده این اوفتادم ،
    تو کشور ما که این جور مسائل خیلی عادیه خودتون بهتر میدونین.این هم بزارین روی همون ایده ها و کارهایی که بدون هیچ چشم داشتی انجام دادین،همیشه آدمایی که نمی تونن خودشونو بالا بکشن از حسادت سعی بر پایین کشیدن آدمای بالا دسته خودشون دارن.
    باید بگم من با بیل زدنتون مشکل دارم مزاحم من میشین 🙂
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  42. علي

    وقاحت تا چه حد ؟

    آرش عزیز متاسفم
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. دیگه خیلی مهم نیست.

  43. عبدالرضا

    اینرا بر روی صفحه فیسبوکم نوشتم:

    از خشم دارم میلرزم آقای فردوسی پور عزیز
    ===
    آقای فردوسی پور،دیشب در برنامه ۹۰ اتفاقی افتاد که قلب خیلی ها را به درد آورد. درد آنان که با همه وجودشان عاشق محیط زیست هستند و از خیلی هاشان برای نجاتش زده اند، بی نام و نشان.
    خیلی ها اینانلو را مقصر می دانند اما من فردوسی پور را، چون اینانلو و امثالهم خیلی وقت است تکلیفشان برای این مردم مشخص شده.
    شما که تاریخ تولد برادر زاده مسی و رونالدو را میدانید، چگونه حتی یک تحقیق چند دقیقه ای درباره ایده طرح یوزپلنگ نکردید تا بدانید این ایده از کجا آمده است؟
    چگونه یک متهم شکارچی با صدای مخملین را پشت تلفن آوردید که با کمال وقاحت و دروغگویی این ایده را به خود نسبت بدهد و فخر فروشی کند؟؟؟!!!!
    چگونه آقای فردوسی؟!
    **
    کار شما تیر خلاصی بود بر آرش نورآقایی. او در وب سایتش امروز نوشت:
    “قبل از هر چیز عرض کنم که این آخرین نوشته بنده در رابطه با پروژه “حضور یوزپلنگ آسیایی در جام جهانی” است و رسما از این داستان خداحافظی می کنم. هرجور حساب می کنم می بینم که دیگر ارزشش را ندارد. ”
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از حمایت شما.

  44. محسون

    آرش! طاقت بیار و مرد باش
    عقب نشینی مقابل این جور آدما همون چیزیه که اونا می خوان! امروز توی خبرگزاری زیست بوم در مورد این ماجرا چیزهایی خوندم که خیلی دردناک بود. به نظر من بخونش
    http://zistboom.com/fa/news/23175
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خوندم. سپاس.

  45. سپیده حیدرخانی

    یاد نمایشنامه «همه دزدها دزد نیستند» داریو فو افتادم. از این حرکت مضحک اول خشمگین شدم و بعد خنده م گرفت. مطمئن باشین انقدر رسانه ای میشه که تو خود نود هم مطرح میشه. هر چند من میدونم درد استاد نورآقایی اسم و رسم نیست.زحمت برای به ثمر نشستن یک طرح و ایده ی خلاقانه و انسانیه. وقتی اینجوری با بی مهری بنام زده میشه، دلسردی و ناامیدی همراه داره.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپساگزارم از اینکه نسبت به بنده دید مثبت دارید.

  46. مجید

    اینجور ادما مثل کف روی اب میمونند. همه میدونن ایده این طرح از شما بوده و من به نوبه خودم ممنونم از شما
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از حمایت شما.

  47. محمود مالکی

    منهم ان شب آنجا بودم با یکی از دوستانم واقعا چرا آن شب حرفی نزذن آقای ایتالو
    اما آقای نوآقایی اما خیلی از ما نیدانیم چقدر زحمت کشیدین تا هدفتان به نتیجه رسید و مطمئن باشید خدای یوزها هم میداند لطفا تا آخرش بروید و ادامه بدهید نه برای خودتان برای یوزها و دوستدارانش و و طبیعت ایران
    فقط شما اولین نفری بودید که با همکاری جمع دوستانتان باعث شدید که یوز ایرانی جهانی شود و به جام جهانی برود لطفا این انگیزه را اینجا خاموش نکنید و بازهم ادامه بدهید
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از محبتت.

  48. محمد

    جناب عبدالرضا خان ما هم مطلب شما رو عینا با اجازه شما در فیسبوکمان انتشار می دهیم. باشد تا دیگر کسی به خود جرات این چنین گستاخی را ندهد.
    بخاطر آرش و آرشها و محیط زیستمون، ایران
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از محبت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *