سفر به چین: پکن ۱

گروه ما، ۳ شب در شانگهای اقامت کرد، ۲ شب در هانگزو و ۵ شب هم در پکن اقامت خواهیم داشت. اکنون که این متن را می‌نویسم در اتاقم در هتل Marriot پکن نشسته‌ام.

گزارش تصویری:

شب اولی که در پکن اقامت داشتیم برای دیدار از نمایش «کونگ‌فو» رفتیم. این برنامه یکی از برنامه‌ی اختیاری در تورهاست که اگر کسی ندیده باشد، برایش جالب توجه است. در این نمایش، داستان پسری روایت می‌شود که در سنین کودکی توسط مادرش به مدرسه «شائولین» برده می‌شود تا زیر نظر استاد کونگ‌فو مدرسه، این هنر را بیاموزد. پسر سختی‌های روحی و جسمی را پشت‌سر می‌گذارد و نهایتا خود استاد مدرسه می‌شود. تمام این داستان همراه با موسیقی و حرکات نمایشی رزمی اجرا می‌شود.

در طول اجرای نمایش، اجازه عکاسی نداریم، اما بعد از اتمام نمایش با پرداخت هزینه می‌توان با بازیگران عکس گرفت. در تصویر یکی از مسافران گروه ما با بازیگران عکس گرفته است.

بدون شرح

خطاطی یا قلم‌مو، یکی از هنرها و سرگرمی‌های چینی‌های خوش‌ذوق است که در برخی از سایت‌های تاریخی و محل‌های تجمع انجام می‌گیرد. این‌جا محوطه ورودی «معبد بهشت» یا «معبد آسمانی» است.

اطراف «معبد آسمانی»، پارکی به همین نام با حضور درختان همیشه سبز احداث شده که همه‌روزه محل تجمع شهروندان پکنی است. آن‌ها در این پارک سرگرم اجرای انواع ورزش‌ها و بازی‌های فردی و گروهی می‌شوند.

توضیح بالا

مسافران گروه ما با چینی‌ها هم‌بازی شدند و شادی کردند.

تمرین «تای‌چی» بر روی شکل معروف «یین یانگ»

تجمع هر روزه پکنی‌های زمینی در اطراف «معبد آسمانی»

بدون شرح

می‌خوانند و می‌رقصند.

نرمش و ورزش و حرکات موزون گروهی انجام می‌دهند.

چینی‌ها شادی می‌کنند و گردشگران در شادی‌اشان سهیم می‌شوند.

معبد آسمانی که حدود ۶۰۰ سال پیش ساخته شده و از آن وقت تاکنون بارها مرمت شده است. بر خلاف نامش، معبد نیست و از معماری چوبی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

داخل معبد بهشت: ۲۸ ستون چوبی دارد، به تعداد روزهای ماه.

بدون شرح

فکر می‌کنید جای نصب چنین تابلویی کجاست؟

دیدار از فروشگاه فروش مروارید Bang Fu Chun یکی از برنامه‌های تورهاست. گردشگران در هنگام دیدار از کاخ تابستانی در ۲۰ کیلومتری شهر پکن، از این فروشگاه دیدار و البته خرید می‌کنند. در دریاچه‌ی «کومینگ» کاخ تابستانی مروارید پرورش می‌دهند و در این فروشگاه به فروش می‌رسانند. بد نیست درباره‌ی مروارید کمی اطلاعات داشته باشیم: ۱- بین مروارید آب شور (اقیانوس) و مروارید آب شیرین (دریاچه) تفاوت وجود دارد. ۲- مروارید آب شور از کیفیت بهتری برخوردار و گرانتر است. ۳- گوشت صدفی که در دریاچه پرورش داده می‌شود، بر خلاف صدف‌های دریایی، قابل خوردن نیست. ۳- می‌توان عمر صدف را همچون عمر درخت از روی حلقه‌هایی که بر روی پوستش شکل می‌گیرد تشخیص داد. ۴- برای این‌که بتوان از مروارید داخل صدف برای ساخت گردنبند، دستبند، گوشواره و … استفاده کرد باید حداقل ۱۵ سال از عمر صدفی که مروارید در داخلش قرار دارد، گذشته باشد. ۵- برای تشخیص این‌که مروارید اصل است، دو دانه از آن‌ها را به هم می‌سایند، اگر یودر داشتند، اصل و در غیر این صورت پلاستیکی (تقلبی) هستند. ۶- از پودر مروارید برای ساخت کِرِم استفاده می‌شود. ۷- مروارید را در رنگ‌های مختلف سفید، سیاه، بنفش، صورتی، طلایی و … تولید می‌کنند. گرانترین مروارید‌ها، به رنگ طلایی است که در اقیانوس (آب شور) ساخته می‌شود.

آن‌قدر ایرانی‌ها برای خرید به فروشگاه مروارید تشریف می‌برند که برایشان موسیقی ایرانی هم می‌گذارند. جالب این است که راهنماها سعی می‌کنند فارسی یاد بگیرند، مغازه‌دارهای شانگهای و پکن از لغات فارسی استفاده می‌کنند، در فروشگاه چای، توضیح‌دهندگان چند کلمه‌ای فارسی بلدند و …

کاخ تابستانی: توضیح زیاد دارد ولی حالش نیست. ببخشید که در این سفرنامه خیلی توضیح نمی‌دهم، چراکه واقعا خسته‌ام. حالا که این متن‌ها را می نویسم ساعت ۱:۴۰ بامداد است و من از ساعت ۷ صبح بیدار بوده‌ام و با مسافرانم همه جا رفته‌ام، برایشان حرف زده‌ام، مراقبشان بوده‌ام و هنوز هم پلک بر هم نگذاشته‌ام. تازه بعد از اتمام این نوشته، اگر بتوانم با این سردردی که دارم بخوابم، فردا صبح باید ساعت ۷ صبح بیدار شوم و روز از نو. جالب این‌که همه‌ی نوشته‌‌های قبلی (سفرنامه چین) را نیز تقریبا در چنین حالتی نوشته‌ام و آرزوی چند ساعت خواب دارم.

کاخ تابستانی

کوریدور ۷۲۶ متری باغ تابستانی با بیش از هزار نقاشی که بر روی چوب کشیده شده‌اند. این کوریدور، طولانی‌ترین از این‌گونه در دنیاست.

بخشی از کوریدور

همان کوریدور

یکی از سازه‌های معماری باغ تابستانی

در باغ تابستانی

سنگ‌های صخره‌ای در چین و بیش تر در باغ‌ها، هر کدام یک کارکرد و یک مفهوم دارند. مردم نسبت به آن‌ها اعتقاد داشته‌اند و دارند و هر سنگی افسانه‌ای دارد. از این لحاظ چینی‌ها تا اندازه‌ای شبیه ما هستند.

بدون شرح

اتاق کار امپراطور در باغ تابستانی. مجسمه‌های اژدها (نماد امپراطور) و ققنوس (نماد امپراطریس) را در تصویر می‌بینید.

هتل ۷ ستاره پکن که روبروی استادیوم المپیک پکن ساخته شده.

این هم استادیوم المپیک پکن که همراه با بقیه‌ی سازه‌های معماری ورزشی برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن ساخته شد. امروزه گردشگران زیادی برای عکس گرفتن به این‌جا می‌آیند.

یکی دیگر از برنامه‌های تورها، دیدار و خرید از فروشگاه‌های چای است. این خانم‌ها انواع چای سبز و سیاه را دم می‌کنند و به گردشگران می‌چشانند و برایشان از فواید چای می‌گویند و نهایتا می‌فروشند. این‌جا فروشگاه Dr Tea در پکن است. شش نوع چای معرفی می‌کنند و می‌فروشند. دمای جوشاندن (گرم‌کردن) هر یکی از چای‌ها با دیگری متفاوت است، هر کدام یک خاصیت دارند، زمان دم کشیدن همه‌اشان از ۳۰ ثانیه نهایتا تا ۲ دقیقه است، هر کدام را می‌توان از ۳ تا ۶ مرتبه دوباره استفاده کرد، نوشیدن هر کدام هم آداب خاص خودش را دارد.

ماساژ پا خوب است، اگر گذرتان به چین افتاد امتحان کنید.

این متن در مکانی‌‌که پا را ماساژ می‌دادند، نوشته شده بود.

دیدگاه‌ها

  1. yalda

    سلام
    میخواستم بدونم هوای پکن و شانگهای در تیر و شهریور چطوره؟ در چه ماهی بهتره که سفر کرد تا خیلی گرم نباشه؟
    ممنون
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. آخر شهریور، اوایل مهر بهتره.

  2. زهره

    سلام و خسته نباشید
    آقا آرش من چند تا سوال داشتم ، ممنون می شم اگه راهنماییم کنید.
    ما دو تا خانواده هستیم که تصمیم داریم اوایل خرداد بریم پکن ، یک بچه ۳ ساله و یک بچه ۹ ماهه هم داریم ،
    ۱- به نظر شما مکانهای دیدنی که میریم واسه بچه ها خیلی خسته کننده ( پیاده روی خیلی داره)؟
    ۲- تو این زمان( ۴ خرداد) هوا چطوره ، باید لباس گرم واسه بچه ها ببریم؟
    ۳- هتل دوبل تری هیلتون بهتره یا ماریوت ( هم از نظر موقعیت و هم کیفیت) ؟
    ۴- غذای آماده واسه بچه ۹ ماهم از اینجا بخرم ببرم یا اونجا گیر میاد (سوپ، پوره میوه آماده) ؟
    مجددا ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ،
    با سپاس
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ۱- مکان های دیدنی پکن پیاده روی داره. به خصوص میدان تیان آنمن و شهر ممنوعه. حتی پیاده روی در کاخ تابستانی هم کم نیست. اما من با خانواده هایی که بچه هم داشتند سفر کردم. این مورد به هخود شما بستگی داره که چه تصمیمی بگیرید. ۲- هوا در اون موقع بسیار گرمه، حدود ۴۰ درجه سانتی گراد. ۳- فکر کنم ماریوت بهتره. غذا برای بچه ها از این جا ببرید بهتره. موفق باشید.

  3. مینا

    سلام خسته نباشید.ممنون میشم اگر به سوالات من پاسخ بدید.۱-ما قراره اقامت ۷ روزه ای در پکن داشته باشیم با چه وسیله ای می تونیم به شیان بریم(ترن /ماشین/هوایی) کدوم رو صلاح می دونید؟۲-فاصله پکن تا شیان چقدره؟۳-میشه صبح رفت شب برگشت یا باید یه شب ماند؟
    ……………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. اگر با تور سفر می کنید پیشنهاد نمی کنم که از تور جدا بشید. چون ویزای شما گروهی است. با این حال شاید بهترین راه برای شما، هواپیما باشه. لطفا باز هم از دیگران بپرسید.

  4. هانیه

    سلام
    من و همسرم قرار هست خرداد ماه با تور به پکن و شانگهای سفر کنیم. با توجه به اینکه اکثر برنامه های تور و تجربیات سفر دیگران مربوط به پکن هستش میشه لطف کنید و پیشنهادتون رو برای سفر به شانگهای بفرمائید؟
    مثلا برای گشت زدن و خوش گذروندن کجا یا کدوم منطقه تو شانگهای باید رفت؟
    ****
    آیا هتل doublethree hilton پکن و crown plaza fudun شانگهای اقامت داشتید؟ با توجه به اینکه اکثر آژانس های ایرانی با این هتل ها قرارداد دارن. می خواستم بدونم آیا تو منطقه خوبی هستن که پیاده بشه رفت سیتی سنتر؟
    ******
    با شرمندگی از اینکه وقتتون رو میگیرم سوال بعدیم اینه که آیا شانگهای ساحل تفریحی داره؟
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. شانگهای ساحل تفریحی نداره. از هتل هم به مرکز شهر زیاد دور نیست ولی نمیشه پیاده رفت. با تاکسی خیلی گرون نمی شه.

  5. هانیه

    جوای سوال اولم رو تو پست های خودتون پیدا کردم ! مرسی
    ولی حالا بازم اگه خاصی از قلم افتاده بگین 😀
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خدارو شکر.

  6. arash

    سلام اول از همه خسته نباشید . این سایت برام سورپرایز بود . لطفا اگر فرصت دارید یه توضیح کوتاه در مورد این که چرا خرید از چین خوب نیست بدید . من از پاسخهای قبلیتون متوجه این نکته شدم اما درست توجیه نشدم چرا. در ضمن من قصد دارم ( یا داشتم ) جهت همین خرید ( لوازم الکترونیکی ) البته به تعداد بالا به چین سفر کنم .بی تجربه که هستم … این جوابهای شما هم بیشتر به شکم انداخته … می خواستم بدونم می شه سایتهای مطمئنی رو معرفی کنید که تو این زمینه کمکم کنه . یعنی از قبل اطلاعات پیدا کنم … منظورم اینه که هند رو برای تفریح رفتم اما چین رو فقط برای تجارت می خوام برم … مگه نمی گند اجناس چینی خیلی ارزونه … از کجا می تونم مشاوره بگیرم
    ……………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. اطلاعات بنده همینی است که در سایت گذاشتم. برای اطلاعات بیشتر، لطفا با دفاتر خدمات مسافرتی مشورت کنید.

  7. طناز

    سلام و خدا قوت
    من وهمسرم اوایل مرداد میخواهیم به سفر بریم و بین کشورهای روسیه و چین ومالزی-سنگاپور نمیدونیم کدومشو انتخاب کنیم…. میخواستم خواهش کنم شما که تجربه زیادی تو سفر دارین راهنماییمون کنید سپاسگزارم
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. برید روسیه.

  8. نازي

    با سلام
    همسر من برای یه سفر کاری قراره دو هفته بره پکن. من و دوتا فرزندم هم میخواهیم همراهش بریم. میخواستم بدونم این سفر با دو بچه ۶و ۲ ساله چه مشکلاتی داره و اینکه چون همسرم تا ساعت ۴ بعد از ظهر با ما نیست می تونیم خودمون به جاهای مختلف بریم ؟
    بابت راهنمایی تون ممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. تابستون گرمه. ولی امکان سفر وجود داره. اینکه بتوندی از مکان های دیدنی بازدید کنید، جرات و جسارتش به خودتون بستگی داره ولی امکان پذیره.

  9. ترلان

    سلام و خسته نباشید نمیدوندی چقدر ذوق زده شدم وقتی اطلاعات سفرتون به چین رو خوندم نمیدونید چقدر دوست دارم برم چین رو ببینم . توروخدا در مورد هتل هایی که هم خوب باشه و هم قیمتش مناسب باشه و جاهای دیدنی از همه نوعش بیشتر توضیح بدید من برای مهر ماه قصد سفر دارم میشه شماره تلفنتون رو داشته باشم تا در مورد سفرم ازتون راهنمائی بگیرم .
    مرسی از سایت خوب و مفیدتون انشاله به همه ارزوهاتون برسید.
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از شما. همه ی اطلاعات چین بنده همونی است که در سفرنامه ها نوشتم. تلفن بنده: ۰۹۱۲۳۱۴۴۷۹۵

  10. ترلان

    بازم سلام به شما و خسته نباشید میشه لطفا در مورد هنک کنگ هم اطلاعاتی بدید در مورد چگونگی سفر و مخارج و جاهای دیدنیش . و اینکه پکن بهتره یا هنک کنگ واسه سفر . ایا ۷ روز سفر کافیه و شما چه توری رو پیشنهاد میدید منظورم از شیرازه .
    ممنون از لطف شما
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. متاسفانه بنده از هنک کنگ اطلاعاتی ندارم و همه ی اطلاعات چین رو در سایت قرار دادم.

  11. ترلان

    سلام و خسته نباشید ممنون از اینکه جواب دادید
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  12. مهرین

    سلام
    با تشکر از اینکه وقت میزارید .من و همسرم میخواهیم به چین سفر کنیم اما بدون تور.لطف میکنید اگه اطلاعاتی دارید در اختیار ما بگزارید؟
    ممنون
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. همه ی دانسته هایم در رابطه با چین در دسته ی “سفرهای چین” ارائه شده و یا در جواب کامنت ها وجود دارد.

  13. لیلا

    سلا آقا آرش
    من تصمیم داشتم ۲۸ شهریور برم چین ولی اطرافیان پشیمونم کردن وقت زیادی واسه تصمیم ندارم چون مرخصی کاری زمانهای مشخصی میتونم بگیرم از خودم بگم که اهل خرید نیستم از هند لذت بردم برخلاف بیشتر ایرانیها که از سفر به هند راضی نبودند . شما میتونید همفکری کنید ؟ چین ترکیه مالزی؟ من همیشه دوست داشتم چین رو ببینم . شما اواخر شهریور برنامه سفر ندارید که ما با تور شما همراه بشیم ؟
    ……………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. برید چین، ضرر نمی کنید. بنده از ۱۷ تا ۲۸ شهریور سفر اروپا دارم که فکر کنم پر شده. موفق باشید.

  14. لیلا

    سلام تشکر از جواب . میرم چین امیدوارم خوش بگذره بهم . چون ما چهار نفر خانم هستیم امنیت اونجا خوبه واسه بعضی مواقع از تور جدا شیم ؟ جاهای قشنگی که ارزش دیدن داره و تور نمیبره لطفا معرفی میکنید؟ هوای ۲۸ شهریور تا نیمه اول مهرچه جوره واسه بردن پوشاک مناسب؟ واقعا ممنونم از لطف شما چون فقط میخواستم یکی بهم بگه عالیه برو و شما این همفکری رو کردین
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. برای اطلاعات، لطفا سفرنامه های مربوط به چین رو در همین سایت مطالعه کنید. هوا در آن وقت تقریبا مناسبه. نه خیلی گرم، نه خیلی سرد.

  15. لیلا

    سلام .تشکر
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. موفق باشید.

  16. لیلا

    سلام باز همفکری میخوام
    کدوم هتل انتخاب کنم بهتر هست double tree hilton/crown plaza یاmarriot city wall/ sheraton hong koun ممنون میشم راهنمای کنید از اینترنت چیز قابل توجه پیدا نکردم بازم تشکر
    ………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. اگر پول دارید ماریوت، اگر نه هر کدام از دو تای دیگری.

  17. اشکان

    با سلام
    من پدر و مادرم را مخوام اوایل مهر یا اواخر شهریور برای تور ثبت نام کنم. نمیذونم بفرستمشون چین یا تور مالری + سنگاپور؟ کدومیک در این فصل بیشتر بهشون خوش میگذره؟
    با تشکر
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. خوش گذشتن به برنامه تور داره. روحیه پدر و مادر شما هم مهم است. هر دو مقصد به یک اندازه خوب هستند.

  18. لیلا

    سلام آقا آرش

    بازم تشکر . وای من امروز صبح چک کردم جواب نداده بودید . رفتم هیلتون گرفتم فقط واسه اینکه مرکز شهر بود . و هزینه مهم نبود چون تفاوت چندانی نداشتند در مورد قیمت هتلها با همدیگه . ولی بازم واقه ممنونم از راهنمای که میکنید . ما سه روز گشت داریم و اگه واسه بقیه روزها بخواییم از لیدر کمک بگیریم چکار باید بکنیم ؟ من واقا خجالت میکشم از شما اینهمه سوال میکنم ولی مطمعن ترین مرجع واسه من هستید . بازم ممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. بستگی به لیدر داره که در روزهای آزاد با شما همراه باشه یا نه. در مورد اطلاعات سایت های پکن و شانگهای به سفرنامه چین رجوع کنید. موفق باشید.

  19. مروارید

    سلام لیدرمادرسفر پکن بهنام رستاک بود شماره تماسش درایران رو میخواستم
    …………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خیر.

  20. sahar

    سلام . وقتتون بخیر . قصد سفر به چین را دارم (احتمالا) و چند سوال که در صورت امکلن به آدرس لئشهمشئ بفرستید …. پیشاپیش ممنونم :
    اول : آیا غیر از ابنیه و خرید در چین جاذبه های دیگری نیز هست ؟
    دوم : هزینه احتمالی سفر حدود چقدر است :
    سوم : سفر با تور بهتر است یا بدون تور (از لحاظ هزینه و یافتن بهتر جاذبه های دور از دسترس )
    چهارم : کتابچه توریستی یا بولتن یا….وجود دارد و از کجا می توان تهیه کرد ؟
    پنجم : سوال صادقانه اینکه آیا گزینه بهتر از چین برای ماه اواخر دی و اوایل بهمن سراغ دارید؟
    اگر اطلاعات در اخیارم بگذارید بسیار خوشحالم می کنید ……………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. نمایش ها و آکروبات، سبک زندگی مردم و … از جادبه های چین هستند. دوست من، هرینه سفر به خیلی چیزها بستگی داره. سفر با تور به پین بهتره. کتاب در رابطه با چین وجود داره ( انتشارات امیرکبیر و …). چین در اون زمان سرده.

  21. افشین

    سلام من و دوستم میخوایم دو نفری نوروز ۹۱ با تور بریم چین.پکن…چند تا سوال لطف میکنین جواب بدین..
    ۱/دلار ببریم یا یوان کدوم خرج کردنش راحت تره؟
    ۲/هوای فروردین اونجا چجوریه ؟
    ۳/سربازای سنگی رو چجوری میتونیم ببینیم چون تور فقط پکن هست.؟
    ۴/جاهای خاصی رو توصیه میکنین که حتما بریم بغیر از مکان های اصلی؟
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ۱- در چین باید یوان خرج کنی. ۲- بد نیست. ۳- سربازان سفالی در شهر شیان است ۴- فهرست مکان های دیدنی در همین سایت هست، زحمت بکشید بخونید. موفق باشید.

  22. افشین

    سلام….در باره شیان ودیدن سربازای سفالی میتونین راهنماییم کنید…چون تور ما پکن هست و ویزامون هم احتمالا گروهی هست.میخوایم یه روز از صبح بریم وشب برگردیم پکن……همچنین کسی هست که اونجا برای رفتن بهمون کمک کنه مثلا لیدر ایرانی یا چینی که شما بتونین بهمون معرفی کنید/
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اگر ویزیا گروهی دارید، به عنوان یک راهنما سفارش نمی کنم که از گروه جدا بشید. بهتره همون پکن رو خوب ببینید تا اینکه یک روزه به شیان برید و برگردید. برای راهنمایی های بیشتر با راهنمای گروهتون مشورت کنید. درست نیست که بنده در کار ایشون دخالت کنم. موفق باشید.

  23. سارا

    سلام
    من باخواهریم قصدداریم۲۶بهمن تا۵اسفند باتورب پکن سفرکنیم چندتاسوال داشتم ازشما
    ۱. به نظرشماازاینجادلار ببریم اونجابه یوان تبدیل کنیم بهتره یا همینجایوان بگیریم?
    ۲.مافقط قصدتفریح داریم نه خریدوباتورسه تاگشت داریم جاهایی رومیتونیدبهمون معرفی کنیدتوروزای ازادمون بریم ببینیم?
    ۳.ماتوهتل هیلتون اقامت داریم ب نظرتون هزینه روزانه برای تفریح وغذامون چقدرمیشه?
    ممنون میشم ب سوالام جواب بدین
    ………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ۱- معمولا اگر دلار بگیرید بهتره. اما توی این شرایط، نمی دونم کدوم راه بهتره. ۲- توی همین سایت مکان های دیدنی معرفی شده. ۳- روزی ۱۰۰ دلار کنار بزارید.
    موفق باشید.

  24. هدی

    سلام
    من قراره نوروز ۹۱رو برم چین. قراره اول به پکن و بعد به شانگهای و بعد به هانگزو بریم ! با هواپیما بین شهر هارو سفر می کنیم.
    می خواستم بدونم بین هر کدوم از شهرها چند ساعت فاصله است?
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. پکن تا شانگهای فکر کنم حدود ۲ ساعت و شانگهای تا هانگزو، باید حدود ۴۵ دقیقه باشه.

  25. مهدی

    با سلام وتشکر از سایت خوبت

    من قصد رفتن به چین رو دارم و بیشتر برای اشنایی با بازار وسایل و قطعات الکترونیکی می خواهم برم اونجا وضمنا یه لب تاپ هم می خوام بخرم برای این مظور چه جایی را پیشنهد میکنی.
    هزینه مالیات و گمرکی چه طوری؟ چه قدر جنس میتونم بیارم؟
    با تشکر
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. توصیه من اینه که از چین جنس نخرید.

  26. مارينا

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
    من اردیبهشت ماه عازم سفر چین هستم گزینه ی مورد نظرم ۳ شهر پکن شانگهای هانگزو است منتها به من گفتند که پکن شانگهای رو بگیر و بعدا هانگزو را بعنوان تور اختیاری ۱ روزه با لیدر برو اینطوری ارزانتر در میاد میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم
    پیشاپیش از این که وقت میگذارید و جواب سوالات رو میدهید نهایت تشکر را دارم
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. پیشنهاد خوبی بهتون شده. همون کار رو انجام بدید. خوش بگذره.

  27. هدی

    سلام
    شما گفتید چینی ها انگلیسی شون خوب نیست ما که نمی تونیم چینی حرف بزنیم پس چه جوری باید باهاشون ارتباط برقرار کنیم مثلا اگه بخوایم خرید کنیم؟ لیدر که نمی تونه همراه تک تک مسافرا بره تو مغازه…
    با تشکر
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. نگران نباشید، ما ایرانی ها اگر لازم باشه ظرف یک دقیقه زبان چینی یاد می گیریم و خریدمان را انجام می دهیم.

  28. عسل

    سلام
    من به همراه خانواده ام ۹ اردیبهشت سفری داریم به پکن و شانکهای می خواستم بدونم یوان رو ایران تهیه کنیم بهتره یا در چین؟
    چه میزان بار مجار هست و هزینه اضافه بار چقدر می شه؟
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ۱- یوان رو در چین تهیه کنید، ۲- میران بار بستگی به این داره که با چه ایرلاینی سفر می کنید، با ایران ایر ۳۰ کیلو است. از هزینه اضافه بار دقیقا مطلع نیستم. (شاید ۱۵۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو)

  29. دارایی

    چین کشورخوبیه فقط مردمش کمی قالتاق هستند و اگه بفهمند که غریب هستید یک کلاه گشادی سرشما میگذارند که نفهمی از کجا خوردی
    چون من دوبار چین رفتم
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.

  30. علی

    سلام
    من جمعه آینده به شانگهای پرواز دارم و از آنجا باید برم هانگزو
    می خواستم بدونم بهترین وسیله با قیمت منطقی چیه؟ و چطور باید اون رو پیدا کنم
    با تشکر فراوان
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. بهترین راه، همراهی با تور یا با قطاره.

  31. علی

    سلام ممنون از پاسختون
    من شخصی سفر خواهم کرد و با تور نیستم
    برای رفتن با قطار باید از فرودگاهی که ماهان می شینه با یه تاکسی برم به ایستگاه قطار؟ممکن بفرمایید کدوم ایستگاه؟
    در ضمن اگر بخوام با یه تاکسی برم به هانگزو چه قدر هزینه دار؟
    با تشکر
    ارادتمند
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. متاسفانه جواب سوالات شما رو نمی دونم.

  32. elnaz

    salam aghaye aghayi!!!! vaghean site jalebi darid va behtar az hame ineke soalaye hamaro sare vaght javab midin!! rastesh mano hamsaram ghasde safar be ye keshvare khareji ro dashtim avval tasmim gereftim berim thailand(puket va bangkok) vali vaghti pishbinie vaze havaye yek mahe ayandaro didam pashimun shodam alanam nemidunam koja berim behtare rastesh kharid vasam mohem nis vali dus daram turesh ye hafteyi bashe hazineye turesham nahayatan 1,500 bashe va inke tabiatesham khub bashe masalan hend ba inke gheymate turesh o hame chizesh khube amma fek konam tabiati nadare faghat jaye tarikhi dare!!! gozineye sevom pekan bud ke unam pish binie havash bara yek mahe bad barunie hamash!!!! malezio sangapuram ke abo havash fek konam mesle thailand bashe torkie ham ghablan raftam nemikham dobare beram !!!!! hala nazare shoma ro mikhastam!!!! inke shoma jayi ro soragh darin ke tu in mah(ordibehesht ya khordad) abo havash monaseb bashe ya inke sabr konim ta mehr???? bebakhshid finglish shod ziadam shod
    ……………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. هند خوبه. البته که طبیعت داره. یکی از بهترین طبیعت ها رو داره. فقط باید بدونید به کدوم شهرها سفر می کنید. می تونید به سفرنامه هند بنده رجوع کنید. ارمنستان هم بد نیست. اندونزی رو هم توصیه می کنم. اندونزی ویزا نمی خواد و اگر بتونید بدون تور به بالی سفر کنید، ارزون تموم میشه. موفق باشید.
    !

  33. elnaz

    w0o00o00o0o0o0o000000o0o0ow cheghad sari javab dadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kheyli mamnun az rahnamayitun!!!!!
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. خواهش می کنم.

  34. elnaz

    بعد همه ی اینا تصمیم گرفتیم یه ماه صبر کنیم اگه هوای چین مساعد بود که میریم نه که تا مهر صبر میکنیم !!!! آخه خیلی دوست دارم چین یا تایلند ببینم چون ممکنه برای چند سال نتونم سفر خارجی برم!!!! واقعا خوش به حالتون که این همه سفر مکنید!!!!!!
    ……………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. موفق باشید.

  35. مهدیه

    ba salam
    man tasmim gereftam mordad maah be pekan beram
    kheyli negarane garmiye hava hastam
    aya vaghean daroon zaman hava garme?
    man kheyli piyaderavi too garma baram sakhte
    fekr mikonid azyat misham?
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. تابستان چین گرم است. گاهی ۴۰ درجه سانتی گراد.

  36. محمد

    salam mikhastam bedonam chetor mitonam beram shahre xiamen ba hazine kam albate baradaram onja conferans dare mamnon misham age komak konin
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. بنده تا به حال به این شهر سفر نکردم و متاسفانه اطلاعاتی ندارم. موفق باشید.

  37. yas

    سلام
    مسیر پکن تا شانگهای بهتره با قطار سریع السیر رفت یا با هواپیما ؟
    با قطار ۵ ساعت راهه ولی با هواپیما حدود ۲ ساعت ولی میگن توی فرودگاه زیاد الاف میشی. آیا شما تجربه کردید ؟
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. من تا به حال با قطار نرفتم، اما اگر اینطوره بهتره که با قطار تشریف ببرید.

  38. mahtab

    سلام وخسته نباشید
    میخواستم با خانواده به چین پکن شانگهای بریم . آیا
    شما لیدر ی در آنجا می شناسید که به زبان فارسی مساط باشه به ما معرفی کنید ممنون
    ………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. نه متاسفانه.

  39. mahtab

    سلام وخسته نباشید . قبل از سوال می خواستم از شما تشکر کنم .بخاطر راهنمایی .
    مدت سفرما۱۱ روز است و با تور هم نیستیم.بنظر شما روزها مون چطور تقسیم کنیم بین پکن و شانگاههای وهانگزو
    واگر ممکن است فاصله را با قطار بریم یا هواپیما
    …………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ۴ شب پکن باشید. ۴ شب شانگهای و ۲ شب هانگزو. با توجه به برنامه ریز و وقتی که دارید و هزینه، قطار یا هواپیما را انتخاب کنید.

  40. saji

    سلام و ممنون از اطلاعات خوبی که دادی
    من از خرید کردن تو سفر متنفرم ولی چه کنم که خانومم عاشق خریده. میخواستم بدونم هتل هیلتون به مراکز خرید نزدیکتره یا ماریوت؟
    ………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. نمی دونم.

  41. mahtab

    با سلام من تمام سفرنامه شما را خواندم مرسی از اینکه وقت گذاشتین .
    برای ما واقعا کمک بزرگی است
    در سفر نامه شما از خانم چینی اسم برده بودید که مسلط به زبان فارسی است.
    شما از این خانم شماره یا آدرسی دارید که وقتی ما رفتیم آنجا بتونیم تماس داشته باشیم
    مرسی
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. اسم اون خانوم “ورا” است ولی من هیچ شماره ای ازش ندارم.

  42. مریم

    با سلام. آیا در پکن مکانهای تفریحی خوبی مثل یونیورسال استودیو سنگاپور یا دیسنی لند وجود دارد؟
    نظرتان راجع به HAPPY VALLEY چیست؟
    آیا پارک آبی در پکن هست؟
    متشکرم
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. “هپی ولی” بد نیست.

  43. سعید

    سلام.
    با تشکر از شما
    اگه خدا بخواد اواسط شهریور ۹۱ قصد دارم برام چین.
    تنها سفر میکنم.
    ۳۰ ساله ام.
    کسی پیدا میشه با من همسفر بشه؟
    این شماره همراهم.
    ۰۹۳۰۳۳۰۶۴۰۰
    ۰۹۱۶۱۰۰۰۵۲۲
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.

  44. Hana

    سلام من به عنوان کارمند یه شرکت دعوت به کار فرهنگی در پکن شده ام برای مدت ۶ ماه حداقل. یک مقدار نگران امنیت و زندگی هستم اگرچه شرکت یه آپارتمان و جای زندگی هم میده. ۲۸ سالمه و تنها قراره برم و زیاد هم آدم زرنگی نیستم. اگه بخوای چند نکته یا یه پیشنهاد مهم بهم بگی که واقعا به دردم بخوره چی می تونه باشه؟ ممنونت میشم. حنا
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ۱- به نظرم تجربه ی خوبی براتون خواهد بود، پس استفاده کنید. ۲- سعی کنید کمی زبان چینی یاد بگیرید. ۳- چین امنیت داره، نگران نباشید. ۴- باید بتونید با غذاهای چینی کنار بیایید.

  45. Hana

    ببخشید دوباره .
    خواستم بگم لطفا این کامنت و کامنت قبلی رو در سایت قرار ندهید و یک سوال دیگه اینکه من واقعا لازم دارم چینی یاد بگیرم، کسی، موسسه ای، سایتی، کلاسی می شناسی معرفی کنی با قیمت مناسب بهم یاد بده مدتی که اونجا هستم؟ شرمنده نمی دونم چه طوری پیدا کنم ازونجایی که نوشته بودین انگلیسی بلد نیستند.
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اگر این کامنت رو نزارم، پس چه جوری جواب بدم. مگر اشکالی در این کامنت ها هست؟ موسسه برای یادگیری زبان چینی نمی شناسم، اما احتمالا اگر در اینترنت جستجو کنید، پیدا می کنید.

  46. Hana

    توروخدا ببخشید دوباره … واقعا معذرت میخوام. دو تا سوال دیگه اینکه چه ساعتی در شب دیگه مترو اتوبوس و تاکسی گیر نمیاد و کلا شهر خلوت میشه و بهتره برگردم خونه (استانبول مثلا تا ۱۲ شب امن امنه، تو پکن چه ساعتی رو شما پیشنهاد میدین، و اینکه میدونم راجع به سیم کارت هم گفتین،سوالم اینه که چند مدل سیم کارت دارن و اینکه آیا باید ثبت کنبم ، آخه مثلا همون استانبول بعد از ۱۰ روز باید سیمکارت ثبت بشه تا کار کنه (هم سیم کارت و هم گوشی) تورو خدا شرایط این چیز ها رو هم میگی اونجا چه جوریه؟ من که محل کارم پکنه چه سیم کارتی و برای چه شرکتی رو بخرم که هم ارزون باشه و هم کیفیت خوب ارائه بده، ببخشید توروخدا به خدا می ترسم تنهایی اونجا گیر کنم و اینکه اونها هم اصلا زبان بلد نیستند، شرمنده. لطفا کامنت های من رو در یاست قرار ندهید. با تشکر.
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ۱- وقتی خودتون برید، متوجه می شید که چین امنه و خودتون تصمیم می گیرید که چه ساعتی به خونه برگردید. ۲- برای سیم کارت ثبت نام لازم نیست. ۳- لطفا این قدر آشفته نباشید، قیمت و کارکرد سیم کارت ها تقریبا مشابه هستند ولی می تونید اونجا از همکارانتون برای انتخاب بهترین سیم کارت کمک بگیرید. ۴- سفر دلهره آور نیست، درضمن اینجوری هم نیست که نتونید آدمی پیدا کنید که انگلیسی بلد باشه. درضمن کلی ایرانی در پکن زندگی می کنن که می تونید از اینترنت اونها رو پیدا کنید. موفق باشید.

  47. Hana

    به خدا این آخرین سوالمه
    خواستم بدونم منطقه مسلمون نشین اونجا وجود داره که امکانات ورزشی مناسبی برای هانم های محجبه داشته باشه؟ مثل استخر و سالن ورزشی و بدنسازی …
    بی نهایت ممنونم ببخشید توروخدا
    خواهشا جواب سوالام رو بدین واقعا لطف میکنین. می دونم الان سفر اروپا هستین و سرتون خیلی شلوغه… ممنون میشم
    ایمیلم همینه که دادم به سایت
    strawberry6384@yahoo.com
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. می دونم پکن مسجد داره، احتمالا چنین چیزهایی که می خواهید یافت میشه، اما راستش من خبر ندارم. لطفا در اینترنت بیشتر جستجو کنید. موفق باشید.

  48. ali

    سلام و خسته نباشی به شما علی هستم واسم چینی من یانگ یائو. واتفاقی بااین وبلاک برخورد کردم و ازاین وبلاک بسیار خوشم اومد وقسط دارم سفرنامه هاتون رو دنبال کنم من ووشوکار میکنم وچون ووشو مال چینه دوست دارم این زبان رو یاد بگیرم میخواستم بپرسم شما کتابی برای یاد گیری زبان چینی میشناسید؟ راستی من یکبار به کره (ایچونگ) رفتم وخیلی دوست دارم به چین هم سفرکنم من بهار رو خیلی دوست دارم و میخوام بدونم بهار اونجا زیباتر از بهار ایران هست؟
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. متاسفانه موسسه آموزش زبان چینی سراغ ندارم. بهار چین هم زیباست.

  49. محمد رضا

    سلام خدا قوت اگر در مورد بازی “پای چو” اطلاعاتی دارید آیا می شود آنرا به من یاد بدهید یا یک منیع در این زمینه معرفی کنید؟متشکرم
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. متاسفانه در این زمینه اطلاعاتی ندارم.

  50. امیلیا

    سلام و خسته نباشید. می خواستم بدانم برای ماندن ۳ روزه در چین فقط برای اقامت در هتل و خرج خورد و خوراک چقدر باید هزینه کرد؟
    ثانیاً برای خرید لباس مجلسی و لباس های زنانه شیک با قیمت مناسب به چه مکان هایی باید مراجعه کرد و قیمت این گونه لباس ها در چین نسبت به ایران ارزان تر است یا خیر؟
    با تشکر
    …………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. متاسفانه جواب سوالات شما رو نمی دونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *