سفر به چین: پکن ۱

گروه ما، ۳ شب در شانگهای اقامت کرد، ۲ شب در هانگزو و ۵ شب هم در پکن اقامت خواهیم داشت. اکنون که این متن را می‌نویسم در اتاقم در هتل Marriot پکن نشسته‌ام.

گزارش تصویری:

شب اولی که در پکن اقامت داشتیم برای دیدار از نمایش «کونگ‌فو» رفتیم. این برنامه یکی از برنامه‌ی اختیاری در تورهاست که اگر کسی ندیده باشد، برایش جالب توجه است. در این نمایش، داستان پسری روایت می‌شود که در سنین کودکی توسط مادرش به مدرسه «شائولین» برده می‌شود تا زیر نظر استاد کونگ‌فو مدرسه، این هنر را بیاموزد. پسر سختی‌های روحی و جسمی را پشت‌سر می‌گذارد و نهایتا خود استاد مدرسه می‌شود. تمام این داستان همراه با موسیقی و حرکات نمایشی رزمی اجرا می‌شود.

در طول اجرای نمایش، اجازه عکاسی نداریم، اما بعد از اتمام نمایش با پرداخت هزینه می‌توان با بازیگران عکس گرفت. در تصویر یکی از مسافران گروه ما با بازیگران عکس گرفته است.

بدون شرح

خطاطی یا قلم‌مو، یکی از هنرها و سرگرمی‌های چینی‌های خوش‌ذوق است که در برخی از سایت‌های تاریخی و محل‌های تجمع انجام می‌گیرد. این‌جا محوطه ورودی «معبد بهشت» یا «معبد آسمانی» است.

اطراف «معبد آسمانی»، پارکی به همین نام با حضور درختان همیشه سبز احداث شده که همه‌روزه محل تجمع شهروندان پکنی است. آن‌ها در این پارک سرگرم اجرای انواع ورزش‌ها و بازی‌های فردی و گروهی می‌شوند.

توضیح بالا

مسافران گروه ما با چینی‌ها هم‌بازی شدند و شادی کردند.

تمرین «تای‌چی» بر روی شکل معروف «یین یانگ»

تجمع هر روزه پکنی‌های زمینی در اطراف «معبد آسمانی»

بدون شرح

می‌خوانند و می‌رقصند.

نرمش و ورزش و حرکات موزون گروهی انجام می‌دهند.

چینی‌ها شادی می‌کنند و گردشگران در شادی‌اشان سهیم می‌شوند.

معبد آسمانی که حدود ۶۰۰ سال پیش ساخته شده و از آن وقت تاکنون بارها مرمت شده است. بر خلاف نامش، معبد نیست و از معماری چوبی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

داخل معبد بهشت: ۲۸ ستون چوبی دارد، به تعداد روزهای ماه.

بدون شرح

فکر می‌کنید جای نصب چنین تابلویی کجاست؟

دیدار از فروشگاه فروش مروارید Bang Fu Chun یکی از برنامه‌های تورهاست. گردشگران در هنگام دیدار از کاخ تابستانی در ۲۰ کیلومتری شهر پکن، از این فروشگاه دیدار و البته خرید می‌کنند. در دریاچه‌ی «کومینگ» کاخ تابستانی مروارید پرورش می‌دهند و در این فروشگاه به فروش می‌رسانند. بد نیست درباره‌ی مروارید کمی اطلاعات داشته باشیم: ۱- بین مروارید آب شور (اقیانوس) و مروارید آب شیرین (دریاچه) تفاوت وجود دارد. ۲- مروارید آب شور از کیفیت بهتری برخوردار و گرانتر است. ۳- گوشت صدفی که در دریاچه پرورش داده می‌شود، بر خلاف صدف‌های دریایی، قابل خوردن نیست. ۳- می‌توان عمر صدف را همچون عمر درخت از روی حلقه‌هایی که بر روی پوستش شکل می‌گیرد تشخیص داد. ۴- برای این‌که بتوان از مروارید داخل صدف برای ساخت گردنبند، دستبند، گوشواره و … استفاده کرد باید حداقل ۱۵ سال از عمر صدفی که مروارید در داخلش قرار دارد، گذشته باشد. ۵- برای تشخیص این‌که مروارید اصل است، دو دانه از آن‌ها را به هم می‌سایند، اگر یودر داشتند، اصل و در غیر این صورت پلاستیکی (تقلبی) هستند. ۶- از پودر مروارید برای ساخت کِرِم استفاده می‌شود. ۷- مروارید را در رنگ‌های مختلف سفید، سیاه، بنفش، صورتی، طلایی و … تولید می‌کنند. گرانترین مروارید‌ها، به رنگ طلایی است که در اقیانوس (آب شور) ساخته می‌شود.

آن‌قدر ایرانی‌ها برای خرید به فروشگاه مروارید تشریف می‌برند که برایشان موسیقی ایرانی هم می‌گذارند. جالب این است که راهنماها سعی می‌کنند فارسی یاد بگیرند، مغازه‌دارهای شانگهای و پکن از لغات فارسی استفاده می‌کنند، در فروشگاه چای، توضیح‌دهندگان چند کلمه‌ای فارسی بلدند و …

کاخ تابستانی: توضیح زیاد دارد ولی حالش نیست. ببخشید که در این سفرنامه خیلی توضیح نمی‌دهم، چراکه واقعا خسته‌ام. حالا که این متن‌ها را می نویسم ساعت ۱:۴۰ بامداد است و من از ساعت ۷ صبح بیدار بوده‌ام و با مسافرانم همه جا رفته‌ام، برایشان حرف زده‌ام، مراقبشان بوده‌ام و هنوز هم پلک بر هم نگذاشته‌ام. تازه بعد از اتمام این نوشته، اگر بتوانم با این سردردی که دارم بخوابم، فردا صبح باید ساعت ۷ صبح بیدار شوم و روز از نو. جالب این‌که همه‌ی نوشته‌‌های قبلی (سفرنامه چین) را نیز تقریبا در چنین حالتی نوشته‌ام و آرزوی چند ساعت خواب دارم.

کاخ تابستانی

کوریدور ۷۲۶ متری باغ تابستانی با بیش از هزار نقاشی که بر روی چوب کشیده شده‌اند. این کوریدور، طولانی‌ترین از این‌گونه در دنیاست.

بخشی از کوریدور

همان کوریدور

یکی از سازه‌های معماری باغ تابستانی

در باغ تابستانی

سنگ‌های صخره‌ای در چین و بیش تر در باغ‌ها، هر کدام یک کارکرد و یک مفهوم دارند. مردم نسبت به آن‌ها اعتقاد داشته‌اند و دارند و هر سنگی افسانه‌ای دارد. از این لحاظ چینی‌ها تا اندازه‌ای شبیه ما هستند.

بدون شرح

اتاق کار امپراطور در باغ تابستانی. مجسمه‌های اژدها (نماد امپراطور) و ققنوس (نماد امپراطریس) را در تصویر می‌بینید.

هتل ۷ ستاره پکن که روبروی استادیوم المپیک پکن ساخته شده.

این هم استادیوم المپیک پکن که همراه با بقیه‌ی سازه‌های معماری ورزشی برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن ساخته شد. امروزه گردشگران زیادی برای عکس گرفتن به این‌جا می‌آیند.

یکی دیگر از برنامه‌های تورها، دیدار و خرید از فروشگاه‌های چای است. این خانم‌ها انواع چای سبز و سیاه را دم می‌کنند و به گردشگران می‌چشانند و برایشان از فواید چای می‌گویند و نهایتا می‌فروشند. این‌جا فروشگاه Dr Tea در پکن است. شش نوع چای معرفی می‌کنند و می‌فروشند. دمای جوشاندن (گرم‌کردن) هر یکی از چای‌ها با دیگری متفاوت است، هر کدام یک خاصیت دارند، زمان دم کشیدن همه‌اشان از ۳۰ ثانیه نهایتا تا ۲ دقیقه است، هر کدام را می‌توان از ۳ تا ۶ مرتبه دوباره استفاده کرد، نوشیدن هر کدام هم آداب خاص خودش را دارد.

ماساژ پا خوب است، اگر گذرتان به چین افتاد امتحان کنید.

این متن در مکانی‌‌که پا را ماساژ می‌دادند، نوشته شده بود.

دیدگاه‌ها

  1. مرضیه

    با سلام وعرض ادب .من هر روز سفر نامه تان را دنبال می کنم .چون قصد دارم در ماه اردیبهشت به چین سفر کنم .امیدوارم با توضیحات بیشتر شما بتوانم سفرمفیدی داشته باشم وکمال استفاده را از وقت وانرژیم را ببرم .
    ………………………………………
    جواب: اگر سوالی داشتید و بنده جوابش رو بدونم دریغ نمی‌کنم. موفق باشید.

  2. ramin

    salam agha arash

    yek gozareshe herfei va bi ghezavat kheili khub bud mamnun

    kheili khosh halam ke dobare jaie digari tunestam bebinametun shaiad yadetun nabashe vali tuie tehran umadam daftare khabar gozaritun ke baraie un safar hoze farhangy molana harf bezanim bad az seminare adventure tour’s . be har soorat mikham beram chin tanha . vali dar morede amniat ,zabane chini , va barname por moshkelam ke safar be huang shan , zoang jia jie , li river , beijing va shanghai hast niaz be etelaat daram age har komaki az daste shoma bar biad mano sharmande khodetun kardid
    …………………………………………………………………….
    جواب: سلام و سپاس. تنها کمکی که از من برمیاد اینه که بگم یک کتاب چین دارم که می‌تونم بهتون قرض بدم، اما در حال حاضر دست خودم نیست. به امید دیدار

  3. علي. ف

    سلام. سایت بسیار جالبی دارید. می دانم که شاید سئوالم را بیجا مطرح کرده باشم. ولی هدفم گرفتن مشورت از جنابعالی بعنوان کسی است که شاید پاسخ مناسبی داشته باشد. بنده تیرماه برای ۱ هفته برای شرکت در یک کنفرانس علمی می خواهم به شانگهای سفری داشته باشم. اطلاعات مختصری درباره هزینه اقامت یک هفته ای در این شهر (هتل مناسب- ۴ستاره، رفت و آمد، گردش و بازدید و غذا) داشته باشم. خیلی خوشحال خواهم شد اگر پاسخی هرجند مختصر دریافت نمایم.
    با تشکر
    ………………………………………………………..
    جواب: سلام، فکر کنم روزی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار باید خرج کنید.

  4. reza

    SALAM
    MAMNOON AZ SITE MOFIDETOON.
    MAN VA HAMSARAM MIKHASTIM DAR MAHE MORDAD BE PEKAN SAFAR KONIM.ALBATE PEKAN CHON FAGHAT GHEIMATESH AZ BAGHIE KAMTARE.
    MIKHASTAM AZATOON BEPORSAM KE AGAR FAGHAT PEKAN RO ENTEKHAB KONIM BA NADIDANE BAGHIE SHAHRHA CHIZE ZIADY AZ DAST MIDIM ?
    VA DIGE CHE GHADR MISHE TU KHARID DAR CHIN HESAB BAZ KARD.MAN GHABLAN THAYLAND VA MALASYA HAM RAFTAM.KHARID THAYLAND HAM,ASH BONJOOL BOOD VA DAR MALASYA MISHOD BA KAMY GASHTAN CHIHAYE HESABY PEIDA KARD.
    MIKHASTAM SHARAIETE CHINO BEDOONAM.KHOSOOSAN PEKAN
    ……………………………………………………………………………………………
    جواب: چین مکان‌های دیدنی بسیار داره اما دیدار از پکن دید خوبی از چین به شما می‌ده. روی خرید از چین هم حساب نکنید. اگر سوال بیشتری داشتید تلفن بزنید: ۰۹۱۲۳۱۴۴۷۹۵

  5. امینه زمانی

    با سلام
    من امروز با وبلاگ شما آشنا شدم خیلی جالب وجذاب بود.دغدغه های ملی وفرهنگی شما خیلی تحسین برانگیزه با وجود افرادی مثل شما شاید روزی شامل روند رو به رشدش باشیم
    امیدوارم همیشه سلامت باشید.
    …………………………………………………………….
    جواب: سلام و سپاس.

  6. مهسا

    با سلام وخسته نباشید.
    شما راهنمای کدوم تور هستید یا با کدوم آژانس سفر کنم که برای سفر چین شما لیدر گروه باشید؟
    …………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ۱- همیشه به چین سفر نمی‌کنم. ۲- با یک آژانس خاص همکاری ندارم. سپاس از شما.

  7. hoda

    سلام من در ۱۶ مرداد قصد سفر به چین رو دارم و می خوام پکن و شانگهای رو ببینم برای همین دارم در مورد این دو مکان اطلاعات جمع آوری می کنم و اگه ممکنه چند تا سئوال داستم:
    ۱.من قصد دارم با تور به پکن برم و بعد خودم به شانگهای برم برای بازدید از نمایشگاه اکسپو اول اینکه هتل خوب و نه خیلی گران قیمت در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه می شناسید که به من معرفی کنید؟
    و دوم اینکه از نمایشگاه اکسپو دیدن کردید؟اگه آره اطلاعاتی دارید که در اختیارم بگذارید از قیمت بلیط گرفته تا هرچیز دیگه
    و سوم اینکه من اول قصد داشتم با هواپیما از پکن به شانگهای برم اما تو سایت lonelyplanet دیدم که ا نفر نوشته بود که با قطار از پکن رفته به شیان و از اونجا با هواپیما رفته شانگهای من چون خیلی دوست دارم از اون سپاه گلی شیان که اسمشو الان درست به خاطر ندارم دیدن کنم می خواستم ببینم این کارو بکنم یا نه؟
    دیگه اگه ممکنه در مورد مراکز خرید خوب و ارزان قیمت اگه می شناسین در این دو شهر اطلاعات می خواستم.
    ممنون میشم اگه بهم mail بزنین.
    ……………………………………………………………….
    جواب: سلام به شما. قبلا هم نوشتم که جواب کامنت‌ها رو همین جا می‌دم. اگر برای شما و هر کس دیگری جواب سوالی که می‌کنند مهم است می‌توانند یک مرتبه‌ی دیگر به سوال خودشان در این سایت رجوع کنند. ۱- پیشنهاد می‌کنم تور پکن – شانگهای بگیرید. چون ویزای شما گروهی صادر می شه و در این صورت شما باید هم هزینه هتل در پکن رو بدید و هم هزینه هتل در شانگهای. به هر حال کتاب راهنمایی که فرمودید بهترین چیزی است که درباره‌ی هتل‌ها می تونید اطلاعات کسب کنید. ۲- از اکسپو دیدار کردم. جالبه. قیمت دیدار نیم‌روزه ۹۰ یوان (حدود ۱۵۰۰۰ تومان) و قیمت دیدار یک روزه ۱۶۹ یوان است. ۳- شیان ارزش دیدن رو داره. در پکن می‌تونید از ya show و silk market و در شانگهای می‌تونید از نانجینگ استریت خرید کنید.

  8. سلام

    سلام می خواستم در مورد مراکز خرید پکن بپرسم. کدومشون خوبه و سوال دومم در مورد هتل ماریوت هستش راضی بودین از اقامت اونجا.
    چه امکاناتی داشت؟
    سوال سوم اینه که چه وسایلی بهتره با خودمون به چین ببریم؟
    من هفته دیگه عازم هستم
    منتظر جواب شما هستم
    تشکر از سایت خوبتون
    ………………………………………………….
    جواب: مراکز خرید: سیلک مارکت، یاشو مارکت، خیابان فانگ‌فوجی. هتل ماریوت هتل خوبیه قربان. در سفر باید وسایل سفر با خودتون بردارید. ببینید چه چیزی لازم دارید.

  9. مهرداد

    سلام
    قصد دارم ۱۰روز به چین بروم وبرای دو شهر(شانگهای وپکن )ولی ۱۰روزه برای دو شهر ندارند.به نظر شما یک هفته در پکن باشیم بهتر است یا یک هفته در دو شهر(البته بچه دو ساله هم داریم).در ضمن هتل در چه منطقه ای بگیریم برای ما بهتر است؟ زیرا هتل شرایتون و برخی هتل کرون و… را معرفی می کنند!
    ……………………………………………………
    جواب: به نظر من یک هفته برای پکن زیاده و برای پکن و شانگهای کمه. حالا هرچی که شما تصمیم بگیری. هر دو هتل خوبند. برای جواب سوال‌ها لطفا به سفرنامه‌های چین در همین سایت رجوع کنید.

  10. amir

    با سلام

    آیا بلیط اکسپو را همان موقع از همان جا می توان تهیه کرد یا از قبل باید تدارک ببینیم؟و از چه طریقی می توان خرید؟
    ……………………………………………………….
    جواب: سلام. به راحتی در همان ورودی نمایشگاه می‌توانید تهیه کنید.

  11. فرزاد

    آیا برای سفر به چین حتما باید زبان آنجا کاملا را بلد بود و هزینه متوسط سفر چقدر می شود
    …………………………………………………………..
    جواب: سلام. نه لازم نیست زبان چینی یاد بگیرید. دوست من وقتی نمی‌دونم که سفرت چند روزه است، چه طوری سفر می‌کنی، کجاها می‌خوای بری، چه‌طور می‌تونم هزینه‌ی سفرت رو براورد کنم؟

  12. ehsan

    سلام و خسته نباشید
    برای یک سفر علمی و شرکت در یک کنفرانس باید به شهر چنگدو در استان سیشوان سفر کنم تاریخ برگزاری ۱۶ تا ۱۸ نوامبر می باشد . برای سفر می خواهم به پکن و بعد به چنگدو بروم..بلیط داخلی را چگونه باید مهیا کنم ….و در ضمن می خواهم ۴ ۵ روز در پکن بگردم هزینه روزانه و اقامت اونجا چجوری است؟
    …………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اگر کارت اعتباری دارید که از همین ایران اقدام کنید و از یکی از سایت‌های اینترنتی بلیط رزرو کنید. وگرنه وقتی به چین رسیدید از یک آژانس مسافرتی (معمولا دز هتل‌های ۵ ستاره و چهار ستاره وجود دارد) بلیط تهیه کنید. برای خوراک و گشت و گذار روزانه ۴۰ دلار کافیه. پول هتلتوت هم به تعداد ستاره‌هاش بستگی داره. موفق باشید.

  13. برمک

    سلام و خسته نباشید
    اگه ایمیلی از احسان که در تاریخ ۶ مهر پیام گذاشته بدهید خیلی ممنون میشوم چون من فکر میکنم با احسان به یه کنفرانس باید بروم
    …………………………………………………………………………
    جواب: سلام. بفرمایید: s.ehsan.hosseini@gmail.com

  14. برمک

    سلام خسته نباشید

    مرسی از پاسختون
    ………………………………………………………………………….
    جواب: سلام به شما. موفق باشید.

  15. علی

    سلام.
    مشغول جمع آوری اطلاعات در باره چین بودم که تصادفا به وب سایت شما برخوردم.
    من ظاهرا دندانپزشکم اما عملا عشق سفر! از ۱۰ ماه قبل که فارغ التحصیل شدم فقط به فکر این بودم که هر پولی که در بیارم خرج تور کشورها کنم و چون مجردم و آزاد!!
    فعلا هند(آگرا.دهلی.جیپور) و سوریه لبنان رفتم. البته همیشه مشکل پول وجود داشته(چون پایه نداشتم تنها سفر می کنم که میدونید single گرونتر حساب میشه)
    ۱۲ آبان با تور پکن شانگهای عازمم.(۴شب پکن.۳شب شانگهای)
    اما سوال. ۱- چه برنامه هایی تو پکن و شانگهای علاوه بر گشت های معمول تورهای ایرانی( دیوار چین . شهر ممنوعه. برج تلویزیون……) پیشنهاد میکنی که شخصا برم ببینم؟ چون تو سفراصلا اهل خرید نیستم و تو برنامه بازار معمولا شرکت نمی کنم وقت اضافی پیدا میشه.
    البته اگه موافق این کار هستی!
    ۲- شنیدم اکثر چینیها(بر خلاف هند و سوریه و لبنان) نمی تونن انگلیسی صحبت کنن. درسته؟
    ممنون
    ………………………………………………………………………
    جواب: سلام. درسته که خیلی از چینی‌ها نمی‌تونند انگلیسی صحبت کنند. اگر با تور سفر می‌کنی، خیلی نمی‌تونی از تور جدا بشی، چون نمی‌دونی که کی چه اتفاقی می‌افته. ولی اگر وقت آزاد داشتی می‌تونی از معابد «مایا» و محله‌ی «هوتونگ» در پکن دیدار کنی. بسته به این که هتل شما در کجا قرار گرفته می‌تونی از جاذبه‌های نزدیک به هتل (با مراجعه به نقشه‌ی موجود در هتل‌ها و اینترنت) بازدید کنی. موفق باشی.

  16. علی

    ممنون از پاسخت. فکر نمیکردم اینقدر سریع جواب بدی.
    ضمنا با توجه به اینکه هتل ما در پکن marriott city wall و در شانگهای crown plaza
    نکته ای می تونی اضافه کنی!؟
    سیم کارت چین باید تهیه کنیم دیگه؟ میدونی چنده؟
    بازم ممنون آرش جان.
    …………………………………………………………………………
    جواب: سلام. بله باید سیم‌کارت چین تهیه کنی. سیم کارتی بگیر که هم در پکن کار کنه و هم در شانگهای. الان اسمش یادم نیست ولی از لیدرت بپرس. قیمت سیم‌کارت حدود ۱۵۰۰۰ تومان به پول ما می‌شه و هر دقیقه حرف زدن با ایران حدود ۱۰۰۰ تومان.

  17. shab

    سلام من قراره با همسرم و پسر ۲ ساله ام برم پکن. راستش یک مقدار نگران غذا هستم. کجا ها میشه غذا هاییکه به مذاق ایرانی ها جور در بیاد و سالم باشه پیدا کرد؟
    دوم اینکه من شنیدم اگر جنس خوب بخای بخری باید از فروشگاه ها خرید کنی که خیلی گرونه. من می خوام بدونم که در مقایسه با ایران قیمتها چطوره؟ می ارزه که من از اینجا کم وسایل ببرم و اونجا خرید کنم؟
    سوم بدون احتساب غذا و هتل حدودا برای ۷-۸ روز برای سه نفرحقدر پول باید همراهم باشه ؟
    ……………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اگر این همه نگران غذا هستید به یک کشور دیگه سفر کنید یا همش برید مک‌دونالد و کی‌اف‌سی. چین به نظر من اصلا جنس خوب نداره. نمی‌دونم چه جوری سفر می‌کنید که بگم چقدر خرجتون می‌شه.

  18. shab

    ببخشید یادم رفت بگم که ما قصد داریم یک ال سی دی با خودمان بیاوریم. اولا از لحاظ کیفیت کالا به نظرتون فکر خوبیه یا نه؟ اگر در مورد گمرک هم اطلاعی دارید ممنون میشم
    …………………………………………………………..
    جواب: سلام. آقا همین ایران بخر به خدا راحت‌تری. برو چین و از سفرت لذت ببر.

  19. amin

    سلام … هتلی که شما در اون بودین خوب بود ؟ به مراکز خرید نزدیک بود ؟
    …………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خوب بود. به مرکز خرید هم نزدیک بود.

  20. شهرزاد

    سلام
    شما کلا با خرید در سفر مخالفید یا واقعا چین به درد خرید نمی خوره ؟ من می خواستم هم برم گردش هم یک لپ تاپ و یک ضبط ماشین بگیرم
    …………………………………………………………….
    جواب: سلام. راستش از خرید در چین بدم میاد. چون امنیت در خرید وجود نداره. من با واژه‌ی «خرید درمانی» موافقم ولی در چین این درمان به درد‌های بیشتر تبدیل می‌شه. این نظر منه.

  21. REZA

    سلام
    ارادتمند
    من یکی از بزرگترین تفریح هام در سفر خرید هستش اگه خرید خوبی نتونم انجام بدم سفر خوبی نداشتم فقط بمن بگین برم چین یا نه برم همون دوبی .ممنونم
    ……………………………………………………………………..
    جواب: سلام. واقعا نمی‌دونم چه جوابی بدم. خودتون تصمیم بگیرید بهتره.

  22. ساناز

    سلام
    سفرنامه تون خیلی عالی بود خسته نباشیدولی اگر ممکن است در مورد شهرهای دیگر چین مثل شیان و جیلین یک سفرنامه بنویسید چون اطلاعات زیادی در مورد این شهر چین وجود ندارد و نمی شود اطلاعات جامع و خوبی در مورد این دو شهر پیدا کرد.
    با تشکر
    ………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. حتما. چشم.

  23. baran

    سلام
    می خواستم بدونم هتل مریود هزینش شبی چقدره؟
    هر اتاقی که رزرو می کنیم به تعداد نفرات ازمون ‍پول میگیرن؟
    ……………………………………………………………………………
    جواب: سلام به شما. هر هتلی به تعداد نفرات پول می گیره. بهای اقامت در هتل ها رو نمی دونم.

  24. خشایار

    سلام من سوالم شاید عجیب باشه ولی میخواستم ببینم امنیت در دیسکوتکهای پکن چه جوریه وضیعت فروش نوشیدنیهای الکلی به چه صورته/چون تو کشورهای عربی که بودم امنیت خیلی پایین بود حالا میخوام با خانواده برم جواب بدی ممنون میشم
    ……………………………………………………………………………
    جواب: سلام به شما. با خانواده به چین برید ولی رفتن به دیسکو با خانواده به تصمیم و اراده ی خود شما بستگی داره.

  25. مروارید

    سلام من تو کار پخش لوازم کامپیوتر هستم نظرت در مورد واردات قطعات از چین چیه
    هزینه سفر فقط برم خرید کنم و برگردم چقدره ممنون
    ………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام به شما. فکر نمی کنم بیارزه. حداقل این طوری نمی ارزه.

  26. مروارید

    هزینه رفت وبرگشت به چین چقدره
    ……………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. لطفا از آژانس ها بپرسید.

  27. خشایار

    سلام دوباره.حقیقتش برنامه کاریم جوری شده که مجبورم زمستان سفر کنم خواستم ببینم هوای پکن خیلی سرده اصلا رفتنش لطفی داره.با تشکر از شما
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. هوا خیلی سرده. لطفش دیگه با خودتون.

  28. amir

    salam ye lider irani be man ke dar chin bashad moarefy konid shayad bazy vaghtah bekhaham ba aghvam bedone ajans
    beravam mamnoon
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. متاسفانه لیدر ایرانی همیشه مقیم در چین سراغ ندارم.

  29. خشایار

    سلام.مکان یا آدرسی دارید برای خرید تجهیزات پزشکی.
    ………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. متاسفانه نمی شناسم.

  30. الهام

    سلام قصد دارم برم چین توی ایام عید چینی خوبه برم ۲۷ بهمن امسال می خوام برم از کدوم آژانس تور بگیرم ؟ میشه راهنماییم کنید؟
    ………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. آژانس های قصر شیرین و الی گشت رو توصیه می کنم.

  31. الهام

    سلام ممنون که جواب منو دادید یه سوال دیگه داشتم
    بنظر شما این فصل واسه مسلفرت به چین خوبه؟
    سرماش اذیت نمی کنه؟
    هوای اونجا اسفند ماه چطوره؟
    شما خودتون لیدر تور هستید ؟بنظرتون توی عید بریم هوا بهتر شده ؟
    توی زمستون هم چین زیباست؟
    شوهرم عاشق عکاسی همش میگه فصلی بریم که بتونیم چند تا عکی خوب بگیریم
    شما پیشنهاد می کنید ما این ماه بریم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. هر فصلی در هر مکانی زیبایی های خودش رو داره. اما سفر در بهار به چین توصیه ی بهتریه.

  32. shayan

    سلام خرید چه وسایلی از چین به صرفه است؟ میشه از چین واردات کرد؟
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. متاسفانه در این گونه موارد مشاور خوبی نیستم.

  33. مصطفی

    سلام
    من تو اردیبهشت برا کنفرانس باید برم چین هواش اون موقع خویه برا یه بچه زیر یکسال مشکلی پیش نمیاد؟ من باید برم شیان برای کجا باید بلیط بگیرم تا شیان چقدر فاصله داره؟
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. دوست عزیز تمام اطلاعات بنده در رابطه با کشور چین همان هایی است که نوشتم. لطفا به آن ها و همچنین کامنت ها و جواب کامنت ها مراجعه کنید. از پکن و شانگهای می تونید به شیان برید.

  34. زهرا

    سلام
    ما یک زن و شوهر با یک پسر ۲ ساله هستیم. می خواستیم بدانیم میتوان با این شرایط ما یک سفر ماجراجویانه به چین داشت؟ (بدون تور)
    …………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. من در این مورد اطلاعات چندانی ندارم، اما فکر کنم راهی هست.

  35. زهرا

    با عرض پوزش از سوال مجدد
    منبعی هم برای راهنمایی نمی شناسید؟
    …………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. لطفا در اینترنت جستجو کنید. تا جایی که بنده اطلاع دارم از ایران هیچ توری برای سفر ماجراجویانه به چین وجود نداره.

  36. farnaz

    سلاسسلام
    به نظرتون برای خالی کردن فایل های دوربین و استفاده از اینترنت و … با خودم لپ تاپ به چین ببرم ؟ آیا می تونم اونجا لپ تاپ مناسبی برای خرید پیدا کنم ؟ از کدام مرکز خرید ؟
    …………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. هیچ مشکلی نخواهید داشت اگر با خودتان لپ تاپ ببرید. بهتره از چین لپ تاپ نخرید.

  37. jafar

    با سلام و ممنون از سایتتان
    من عید میخوام برم چین چند سوال داشتم ممنون میشم جواب بدبن
    ۱ – هوا در عید سرده (تقریبا چند درجست)
    ۲ – تور خوب سراغ دارین
    ۳- من پکن و شانگهای تو برنام هست . می خواستم ببینم هانگزو ارزش ذیذن ذاره یا نبینیش چیزی از دست نمی دی( مثل پکن و شاگنهایه یا نه)
    ۴-اگه خودم بخوام با همسرم ۲ تایی بریم امنیت چطوره اونجا(پارسال مالزی و سنگاپور را ۲ هفته ای بدون تور رفتیم تجربه خوبی بود. میخوتستم نظرتون را در مورد تکرار این تجربه در چین بدونم)
    ۵- من کردیت کارت دارم و از اینجا هتل می تونم رزرو کنم هتل Capital Hote نزدیک میدان تیان رو دیدم میخواستم ببینم خوبه
    ۶ – قیمت بلیط داخلی پکن به شانگهای چنده و از کجت میشه تهیه کرد
    با سپاس فراوان
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. دوست من، همه ی اطلاعات بنده درباره چین یا در بخش سفرهای چین یا در جواب کامنت ها موجوده. با توجه به تعداد ارباب رجوعان این سایت، واقعا وقت جواب دادن به همه ی این سوال ها رو ندارم.

  38. مهرنوش

    سلام
    من و شوهرم و پسر ۳ ساله ام ۲۵ اسفند می خوایم با تور بریم پکن و شانگهای.می خواستم ببینم دیدن جاهای دیدنی در چین پیاده روی زیاد داره یعنی کالسکه برای بچه ببرم یا نبرم؟
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. بله، ببرید.

  39. Arash

    درخیابان وانگفوجینگ مراقب دخترهایی که نزدیکتان میشوند باشید!!!
    دو ماه پیش من و خانمم رفتیم پکن،خودم هتل رزرو کرده بودم،با ایران ایر رفتیم و با تاخیر هم در رفت هم برگشت پدرمون در اومد و های سرد پکن، اونجا هم که اگه با تور نری پدرت درمیاد چون یک کلمه انگلیسی نمیفهمند، نزدیک خیابان وانگ فوجینگ بودیم و اونجا ۹ شب همه پاساژها و مغازه ها مبستند، ۳ تا دختر نزدیک ما شدند و گفتن که دانشجو هستن و میخوان انگلیسیشون بهتر شه و دوست دارن با هم بریم یه چیزی بخوریم،چون چند روز قبل برای آدرس چند جا ۲تا خانم بهمون کمک کرده بودند زیاد شک نکردیم و رفتیم یه ktv بار که نزدیک اونجا بود و اولش برای قیمت پرسیدیم، طبقه بالای یک مغازه بود، یک ساعت نشستیم و یه آبجو خوردیم ،من خواستم عکس بگیرم ولی نگذاشتن و گفتن که یک ماه ما جزء مذهبمونه و نمیتونیم عکس بگیریم و من خیلی شک کردم و بلند شدیم که حسابمونو بکنیمو بریم ولی جلومونو گرفتن که ما باید همه حسابو بدیم ۲۰۰۰ یوان، یعنی ۳۷۵هزارتومان برای ۲ تا آبجو که خورده بودیم خلاصه بعد از کمی بگو مگو و دعوا من دیدم که در پایینو قفل کردن و ۵۰۰ یوان دادم و یکی اومد در پایینو باز کرد و ما رفتیم،خواستیم به پلیس بگیم ولی پلیسشون که انگلیسی نمیفهمه و دیگه دیر شده بود!!! خلاصه فقط تصمیم گرفتم فرداش از اونجا عکس بگیرم و این موضوعو بنویسم تا لااقل کس دیگه ای گرفتاره این دزدا نشه، امیدوارم شما تو کشور غریب دیگه به کسی اطمینان نکنین
    ……………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. بله همینطوره.

  40. آتنا

    با سلام و خسته نباشید
    می خواستم بدانم هزینه سفر به چین در شهریور ماه ارزانتر است یا خرداد ماه؟ چون من در همین دو ماه می تونم به چین سفر کنمو می خوام تا حد امکان هزینه هام رو کمتر کنم. من شنیدم که به خاطر نمایشگاه گوانگجو در مهر ماه، تورهای آخر شهریور ارزانتره. این درسته؟ در مورد تور پکن و شانگهای هم صدق می کنه؟ در ضمن من بیشتر از هر چبز بناهای تاریخی رو دوست دارم و به خاطر جاذبه های تاریخی چین می خوام این کشور رو ببینم. به نظر شمافقط تور پکن رو برم یا شانگهای رو هم برم؟ به نظر می رسه شانگهای بناهای تاریخی زیادی نداره.
    از راهنمایی تون خیلی خیلی ممنونم
    ………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. قیمت تورها در شهریور و خرداد (خیلی) با هم فرقی نداره. به نظر من هم پکن رو بینید و هم شانگهای رو، البته این نظر منه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *