حالا که می نویسم سه شب است که در Gold Coast اقامت داشته ایم و امشب نیز آخرین شبی است که در این شهر خواهیم ماند و فردا صبح به سمت مالزی پرواز می کنیم.

متاسفانه گونه ای از آنفولانزا در میان مسافرانمان شیوع پیدا کرده و تا این زمان که می نویسم ۱۰ نفر مبتلا شده اند. بعضی ها خودشان، خودشان را معالجه کردند، برخی را دکتر معاینه کرد و خوب شدند و چند نفر نیز هنوز دست به گریبان هستند. پریشب با یک دکتر (اصالتا مالزیایی) تماس گرفتم و او را به هتل فراخواندم. او سه نفر را معاینه کرد و دارو تجویز کرد و ۴۰۰ دلار هم گرفت و رفت. امروز صبح خودم هم احساس بیحالی و کمی سردرد دارم و احتمال می دهم که بیماری به من هم سرایت کرده باشد. درواقع نیمه ی دوم این سفر با بیماری و پرستاری گذشت.

دیروز به دلیل بیماری زوج سالمندی که با ما هستند، به همراه گروه به شهر Brisbane (مرکز ایالت کوئینزلند) نرفتم و ماندم تا در صورت نیاز، کمکشان کنم. بقیه ی گروه (به غیر از ما که ۵ نفر بودیم) به شهر “بریزبین” رفتند و کانگورو و کوالا و دینگو و … دیدند. به هرحال نتوانستم این حیوانات را ببینم و عکس بگیرم. کمی غبطه خوردم که خیلی هم مهم نیست.

و اما شرح گشت و گذار و اقامت ما در Gold Coast:

وقتی به “گلد کوست” رسیدیم، هوا تاریک شده بود. بنابراین به هتل رفتیم و کارهای پذیرش و اقامت مسافران را هماهنگ کردیم. هتلمان خوب است و در مکان خوبی از شهر و در حدود ۵۰۰ متری ساحل واقع شده. این عکس را از بالکن اتاقمان گرفتم که در طبقه ۱۴ واقع است.

این عکس از Google Earth را گذاشتم تا دقیقا ببینید که ساختار شهری “گلدکوست” چگونه است.

نمای نزدیکتر از مکانی که هتل ما در آنجا واقع شده و به منطقه ی Surfer Pradise معروف است.

با چند تن از مسافران همان شب اول به ساحل رفتیم و در یکی از خیابان های موازی با ساحل شام خوردیم. “گلدکوست” یک شعار دارد و همه ی اتفاقات این شهر در این شعار خلاصه می شود:

Gold Coast: famous for fun

انواع سرگرمی ها برای گردشگری که به استراحت و لذت بردن نیاز دارد در این شهر پیدا می شود. هتل ها و رستوران ها و ساحل ها و ورزش ها و نایت لایف ها، گردشگران و به خصوص جوانان را به این مقصد توریستی هدایت می کند.

فردای اولین روزی که به “گلدکوست” رسیدیم به همراه یک راهنمای محلی، گشت شهری چند ساعته را در این شهر و اطرافش تجربه کردیم. همانطور که از قبل هم می دانستیم انتظار هیچ سایت تاریخی نداشتیم، فقط ساختمان های شیک (هتل و مرکز خرید) و ساحل در انتظارمان بود.

همان

کاپیتان (راننده) و راهنمای محلی ما در گشت شهری

سواحل “گلدکوست” بسیار زیبا و جذابند.

بدون شرح

یکی از بهترین ساحل ها، ساحل هتل شرایتون است.

ساختمان های بلند “گلد کوست” را در دوردست تماشا کنید.

یک ساحل دیگر

ساحل های “گلد کوست” و اطراف برای شنا و موج سواری جان می دهد.

یکی از بهترین لذت های این سفر، تماشای اقیانوس نیلگون است.

بدون شرح

نمایی که از بالکن یکی از اتاق های هتل دیده می شود و ساختار شهری “گلدکوست” را بیشتر برایتان نمایان می سازد.

ساختمان های بلند هتل ها در “گلدکوست” به اندازه ی کافی چشم نوازند و زیبا.

همان

در ادامه: برای اینکه ببینید اگر کمی وقت داشته باشم و اینترنت هم ارزان باشد چگونه می توان سفرنامه آنلاین نوشت، وضعیت همین الانم را برایتان ترسیم می کنم:

الان که می نویسم، بر روی تختم و رو به بالکن و دریا نشسته ام. سایتم باز است و همین صفحه ای را که می خوانید نشان می دهد.

با اینکه خیلی از شما دورم، اینطوری نزدیکم. عکس هایی که در کامپیوتر می بینید، عکس های همین صفحه است که در حال خواندنش هستید.

پی نوشت: همانطور که گفتم امشب آخرین شبی است که در استرالیا هستیم. بنابراین بعد از مراسم شام خداحافظی با گروه، قصد دارم به ساحل بروم و از مرغان دریایی عکس بگیرم. دیشب به همراه اشکان رفتیم، ولی دوربین همراهمان نبود. اما زوایای عکاسی را پیدا کردیم. شبها ساحل شاعرانه است.

یادم باشد که از شیر دستشویی اتاق هتل آب بخورم، چون اینجا هر بطری آب که در تهران ۲۵۰ تومان است، ۳ دلار یا به عبارتی حدود ۴۶۰۰ تومان می شود. تا حالا همه ی حقوق این سفرم فقط برای خورد و خوراک و خرید یک کتاب و کمی سوغاتی تمام شده است.

1. حامد

وقتی خوندم که نوشتین نشد که برین و کانگورو و کوالا و … رو ببینید یاد خودم افتادم که اینارو منم اونجا ندیدم.
    یه نکته مشترک بین سفر شما و سفری که من به استرالیا داشتم این بود که منم به دلیل مشکلاتی برای تیم پیش اومد وقت چندانی نداشتم که بتونم اونجور که دوست داشتم همه جارو ببینم.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. به امید دیدار حامد عزیز.

2. فرزاد

دل ما رو که حسابی آب کردید 🙂
    همیشه شاد و موفق

3. ملکه

سلام و خسته باشی،واقعا دستت درد نکنه خیلی خوب بود مجانی ما را بردی سفر استرالیا..راستی نام کتابتو اگه می گفتی ما هم استفاده می بردیم.. بازم ممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. Lonely planet استرالیا.

4. hossein

سلام وسپاااااااااس عکسهای ساحل و موج سواری فوق العاده بود ممنون از اینکه مخاطبان سایتت رو شریک می کنی توو تماشای این همه زیبایی
    جواب: سلام. ارادت دارم.

5. رها

با سلام و احترام
    خوشحال شدم نتونستی بری کانگورو ببینی!
    جواب: سلام. چرا؟

6. الهه معروضی

کاروانی که بود بدرقه اش حفظ خدای/ به تجمّل بنشیند به جلالت برود/ ما بدون این که در دچار و ابتلای شما سهیم باشیم در لذّت سفر سهیم شدیم، سپاس بیکران.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادت دارم. موفق باشید.

7. suzan

SALAM,MAMNOON KHEILI AALIIYE,AXE DOKHTARE ROOBEROOYE DARYA KHEILI KHOOBE,MAMNOON&KHOSH BEGZARE.
    🙂
    جواب: سلام.

8. SAEED FEKRI

omidvaram kolli tajrobeye jadid va andishehaye jadid gerefte bashi.
    mesle hamishe daste por bargardi
    جواب: سلام سپاس.

9. elnaz

site kheyli khubi darin be ghole malake maro majani bordin ostoralia vali vaghean khosh be haletun ke in hame keshvar raftin manam safar be dore donyaro kheyli dus daram omidvaram laghal betunam har sal ye keshvar beram
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. امیدوارم موفق باشید.

10. آنا

سلامی به زیبایی موجهای درییایی که به ما نشان دادید عکسها بسیار زیبا بوداز شما ممنونم که حتی لحظه های خودتون رو هم با ما قسمت کردین و خوشحال به حال اونایی که سوغاتی می گیرن

11. پگاه

سلام.امیدوارم آنفولانزا نگرفته باشی و یه خستگی گذرا باشه. اون عکس خانومه که تو ساحل نشسته و از پشت سر ازش عکس گرفتی و همینطور گل صورتی رو خیلی دوست داشتم. چه کاپیتان باحالی!! خوشم اومد ازش. ولی فکر کنم برای عکس باید جاش را با راهنما عوض میکرد. دستت درد نکنه داداش آرش.
    جواب: سلام. مخلصیم.

12. فروغ

مرسی که می نویسید.

13. پرويز شجاعي

سلام آرش جان
    معلومه که تا اینجای سفر خیلی خوش گذشته و امیدوارم که بعد از این هم خوش بگذره . آقا سفر نامه آنلاین یه چیز دیگس چون که من احساس میکردم با شما سفر میکنم . خیلی عالیه .
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادتمند استاد هم هستیم. به امید دیدار دوباره.

14. پرويز شجاعي

راستی آرش جان حس کنجکاوی من خیلی برانگیخته شده که بدونم اون خانمی که نشسته و آفتاب گرفته مجسمس یا طبیعیه .?
    جواب: سلام. مجسمه است.

15. مه مطهر

آخی دلم سوخت برات کوالا ندیدی ! امیدوارم این از خود گذشتگی که کردی به اندازه کافی بهت احساس رضایت بده
    جواب: سلام. سپاس.

16. MOHSEN

سلام دمت گرم خیلی باحال استرالیارو توصیف کردی
    ………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان شما.

17. Masi

عکس ها بغایت زیبا شدن ….واقعا چشم نواز و آبی و دلچسب بودن و تمیز و سفید
    حظ بردم واقعا.

وقتی کشوری داشته هاشو(هر چیزی که هست، شاید فقط خط ساحلی و ساحل باشه!) ارج می نهه، احترام میذاره و با هوشمندی و تدبیر، هم ازش استفاده می کنه و هم مراقبشه ، برام قابل احترام میشه.
    ………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. موافقم با شما.