پیشنهاد: برای جذب گردشگر در جام جهانی

تعداد کشورهای شرکت کننده در بازی‌های جام جهانی ۳۲ تیم است که در مسابقات پیش رو، ایران یکی از آنهاست. پس می‌ماند ۳۱ کشور.
با توجه به اینکه ما ۳۱ استان در کشور داریم، فکر بدی نیست که هر استان‌ با توجه به تنوع (خوراک، پوشاک، سبک زندگی، آثار تاریخی و طبیعی و…) در قالب یک شیوه‌ی استاندارد، مسئول بازاریابی و‌ جذب تماشاگران (گردشگران) یکی از ۳۱ کشور شرکت کننده باشد.
با این ایده، همه‌ی ایران در یک تکاپو برای جذب گردشگران جام جهانی خواهند شد.

چند نکته:

  • تعداد ملیت‌های تماشاگر بازی‌ها در جام جهانی، قطعا بیشتر از ۳۲ کشور است. این ایده به معنی در نظر نگرفتن آنها نیست، بلکه فقط بهانه‌ای است برای تمرکز بر روی تولید محتوا و بازاریابی، آن هم به صورت فراگیر در کشور، به طوری‌که همه‌ی استان‌ها خود را در این رویداد سهیم بدانند.
  • این ایده به این معنی نیست که هر استان فقط میزبان یک کشور باشد. بلکه به این معنی است که هر استان خود را موظف به مطالعه در رابطه با روحیات یک کشور بداند و در رابطه با چگونگی جذب گردشگران آن کشور تحقیق کند. همچنین بتواند مطابق با روحیات مردمان آن کشور، برای استان خودش محتوای گردشگری تولید کند.
  • بعد از اینکه هر استان وظیفه‌ی تحقیق و تولید محتوای خود را انجام داد، در نهایت با تجمیع داده‌ها می‌توان به یک پکیج محتوایی و احتمالا بازاریابی دست یافت.
  • این پیشنهاد کامل نیست. نیاز به مشورت، همدلی، مدیریت متمرکز و افزودن جزییات و نکات ظریف بسیاری برای اجرایی شدن دارد.

دیدگاه‌ها

  1. سیما

    چراغ سبز ویزای رایگان برای گردشگران ورزشی جام جهانی قطر، فرصت از دست‌رفته در اکسپوی دوبی رو تداعی کرد، واقعاَ در شرایطی که مردم دنیا چندان برای سفر به ایران توجیه نشدن این تسهیلات بدون بازاریابی به کمک محتوای خلاق و هدفمند، آب در هاون کوبیدن است و امیدوارم با همکاری مسئولین و‌ کاربلدها بشه از نقاط قوت ایران برای این مسافران، جاذبه ساخت. دم شما گرم
    ……………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس بابت اظهار نظر.

  2. لیلا

    سلام
    چه عالی
    با این ایده هایی که به ذهن شما میرسد مشخص میشه که علی رغم اینکه میگی پیر شدی، پیر نشدی و ذهن فعال و خلاقی دارید.
    تازه روز به روز بهتر و پخته تر میشه
    بقیه ها حرفها که خودت بهتر از من میدانی و نیاز به نوشتن نبود .

    فقط با این ایده ناب تو یک کلیپ که دیروز دیدم جلو جشمانم آمد که مجری از دکتر نصیر فخار، فوق تخصص جراحی پیوند اعضاء پرسید آرزویی دارید که آقای دکتر بخواهید بهش برسید و ایشون با بغض بعد از مکثی گفت برای خود که نه.
    برای من فعلا اون چیزی که اولویتِ اولِ بیشتر اینه که مملکت خوب بشه
    بعد بغض زیاد کرد و گریه و گریه که منم باهاش گریه کردم….
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. این روزها گریه‌های بسیاری در گلوها خفقان گرفته. سپاس از لطف همیشگی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *