۳- رُم، طناز

رُم امروز بسیار دلنشین بود. دو مرتبه به همراه مسافران، یک مرتبه در روز و یک مرتبه در شب در آن قدم زدیم. آسمان پاک و هوا به حد اعجاز پر طراوت می نمود.

برای شام به رستوران رفتیم و در هنگام صرف غذا، اُپرا گوش می کردیم. به این اندیشیدم که اپرا یک سنت مدرنیسم است یا یک موضوع پُست مدرن؟ آیا به زمانی اشاره دارد که بشر هنوز به توانایی گفتمان نرسیده بود یا از زمانی سخن می گوید که زبان توانایی ابراز اعتراض پنهان وجود بشر را ندارد؟

این ساختمان “گالری ملی هنرهای مدرن” شهر رم است. درست روبروی این گالری، میدانی به نام “میدان فردوسی” قرار دارد.

مجسمه ی فردوسی واقع در گوشه ای از میدان فردوسی که تازه مرمت شده است.

طرح سقف یک کلیسا واقع در خیابان Via Del Corso

lady In Red

کلاغ های شهر فواره ها

بدون شرح

واقع در حیاط گالری ملی هنرهای مدرن شهر رُم

فردوسی در شب

رُم

رُم امشب طناز بود.

دیدگاه‌ها

  1. Masi

    همیشه درقدیم سقف ها مهم بودن، در معماری ، انگار وقتی بالا رو نگاه میکردن باید چیز اعجاب آوری میدیدن نه فقط یک سقف….
    طرح و نقش و نقاشی و ساختار سقف مهمترین بوده…..سقف بناها، کلیساها، مسجدها…….

    انگار به مرور سقف ها کم اهمیت شدن و کوتاه…..
    شاید هم ایراد از نگاه های ما به بالاست….
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. شاید.

  2. لیلا

    سلام
    دو دیدگاهت در مورد اپرا را خوشم اومد جالب گفته بودی. 👍👍
    خوش به حال رم طناز و جناب نورآقایی عزیز که این لقب زیبا را به رم داده.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از محبت شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *