انجمن صنفی راهنمایان گردشگری

پیشنهاد ایجاد “انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران” اولین مرتبه توسط “محمد حسین یزدانی” مطرح شد و سپس این انجمن شکل گرفت. قابل ذکر است که قبل از تهران استان های اصفهان، فارس و کرمان؟ انجمن صنفی داشتند.

هنگامی که دومین جشن راهنمایان گردشگری در استان یزد برگزار شد، این ایده هم مطرح شد که راهنمایان همه ی استان های کشور دارای انجمن صنفی بشوند. درواقع یکی از دلایل برگزاری جشن راهنمایان گردشگری در استان های دیگر همین دلیل است.

امروز که این مطلب نوشته می شود با پیگیری و تشویق “انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران”، استان های البرز، خراسان رضوی، اردبیل، تبریز و خوزستان در آستانه ی تشکیل (یا تصمیم گیری برای تشکیل) انجمن صنفی هستند.

قدم بعدی، تشکیل یک کانون یا اتحادیه از راهنمایان گردشگری کل کشور است.

این ها که نوشتم، به این دلیل بود که طبق این اطلاعیه، http://touristguide.blogfa.com/cat-35.aspx به زودی انجمن صنفی استان خوزستان تشکیل می شود که باعث خوشحالی است.

لازم به ذکر است (هرچند هنوز این تصمیم قطعی نیست) به احتمال فراوان پنجمین جشن راهنمایان گردشگری را با شیوه ای کاملا متفاوت (همانطور که هر سال متفاوت و بهتر بوده) در خوزستان برگزار خواهیم کرد.

تاکنون قصد اصلی برگزاری مراسم جشن راهنمایان گردشگری، ایجاد هویت برای این قشر بود. اما حالا که این قشر تا حدی در میان جامعه شناخته شده، با این امید برای برگزاری جشن امسال پا پیش خواهم گذاشت تا به شیوه ای که در نظر داریم، بازتاب برگزاری این جشن بتواند در رونق گردشگری ایران اثرگذار باشد.

دیدگاه‌ها

  1. مجتبی گهستونی

    با درود به آرش عزیز. امیدوارم شاد باشی و خستگی در وجودت و درونت نمایان نباشد. دوست عزیز ضمن تشکر از حمایت های جنابعالی خوشبختانه آگهی تاسیس انجمن خوزستان در رسانه ها منتشر شد و فردا آگهی فراخوان مجمع عمومی منتشر می شود و ۱۰ شهریور نیز در مجمع برگزار می شود. امیدوارم خوزستان میزبان جشن راهنمایان گردشگری باشد.
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. من می دانم و تو می دانی و دیگران هم باید بدانند که نقش تو و سرکار خانم جهرمی در این مساله بسیار اساسی بوده، هست و خواهد بود. از همه ی کسانی که برای تحقق این امر مهم یاری کردند، سپاسگزارم. به امید دیدار.

  2. حمید

    آرش عزیز درود و صد درود خسته نباشی …
    تو این مدت اییمل نزدم چون همه چیز ok.بود
    نمایشگاه عالی بود .خوب شد که تو رضا عباسی ننداختیمش…
    بالای هزاران نفر از نمایشگاه دیدن کردن
    سه شنبه هم ok.
    لوح تقدیر هم بهاره حاجثها آماده داره میکنه منتظر تو هستیم که ببایی و امضاش کنی…
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از تو و بقیه. به امید دیدار.

  3. suzan

    SALAM,TABRIK BE HAMEYE RAHNAMAHAYE GARDESGGARIYE IRAN,MAKHSOOSAN KHOOZESTANIHA,MAN HAM AZ HAMEYE
    – KASANIKE BARAYE SHEKL GEREFTANE IN ANJOMAN TALASH KARDAN-SADEGHANE VA BEDOONE EDEA -TASHAKOR MIKONAM,BE OMIDE MOVAFAGHIATE HAME.
    🙂
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *