محصول دیگری از فصلنامه‌ی گیلگمش

همزمان با انتشار دوازدهمین شماره‌ی فصلنامه‌ی فارسی گیلگمش، سعی کردیم یک نقشه از پراکندگی جغرافیایی و موقعیت برخی از بومگردی‌های کشور (بر اساس اطلاعات موجود و توانایی محدود تیم گیلگمش) به همراه اطلاعات مرتبط با این اقامتگاه‌ها را در قالب یک فایل اکسل تولید کنیم. اکنون نتیجه‌ی این تلاش‌ها در درسترس علاقمندان قرار گرفته است. (قابل ذکر اینکه، متاسفانه در تولید این نقشه، سهوا اشتباهی در مرز میان استان خوزستان و اصفهان صورت گرفته است. از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.)

نقشه‌ی پراکندگی برخی از بومگردی‌های کشور

برای دریافت فایل‌های زیر، لطفا کلیک کنید:

دیدگاه‌ها

  1. shahab

    با سلام
    متاسفانه شما و تیم گیلگمش در تهیه این نقشه دقت کافی را نداشته اید و احتمالا سهوا از نقشه رسمی استان های کشور استفاده نکرده اید. استان اصفهان و خوزستان با هم مرز مشترک ندارند. اما در سال های اخیر مشاهده شده که با تغییر نقشه اصلی سعی در اتصال استان اصفهان به خوزستان شده است. اینکه فصلنامه گیلگمش و شما بدون توجه به این موضوع و حتی بدون هیچ توضیحی در صفحه شخصی خود، همچنان این نقشه را (با گذشت بیش از یک سال از انتشار آن) تصحیح نکرده اید جای تاسف فراوان دارد. تغییر نقشه استان ها هر چند سهوا هم صورت گرفته باشد منافع استان های لرستان و شهرکرد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    لطفا خطای فاحش را تصحیح بفرمایید. با تشکر
    ……………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. حق با شماست و ما سهوا دچار اشتباه شده‌ایم. راستش تا امروز هم انتقادی نداشته‌ایم که آگاه شویم و عذرخواهی کنیم. درواقع به اشتباه خودمان واقف نبودیم. البته در هنگام تولید نقشه، با اشتباهات دیگری روبرو شده بودیم که آنها را اصلاح کردیم. ولی برداشت ما از نقشه‌های منتشر شده بوده که اشتباه داشته‌اند و ما هم آن را تکرار کرده‌ایم. با این حال و با اذعان به اشتباه خودمان، منافع هیچ استانی با این نقشه تحت تاثیر نخواهد بود. ما به هویت ملی و هویت قومی کاملا اهمیت می‌دهیم. سپاس از تذکر به‌جا و درست شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *