۶- در ادامه…

بعد از اینکه گزارش تحویل سال را آماده کردم و در همین سایت قرار دادم، خواستم کمی استراحت کنم. نشد. رفتم و صبحانه خوردم و آماده شدم.

در اولین روز بهار، بعد از صبحانه باید یک گشت نیم روزی دیگر را در شهر رُم آغاز می کردیم. به مسافران گفتم که اگر تمایل دارند برای گرفتن عکس یادگاری دوباره به سمت مجسمه فردوسی برویم تا آنهایی که صبح خواب مانده بودند هم بتوانند در کنار سفره هفت سین عکس بگیرند. همه موافق بودند و رفتیم.

سفره هفت سین را به این شکل بر روی چمن ها قرار داده بودم…

و یک سیب سرخ را به حکیم تقدیم کرده بودم…

و از “ملیکا” در اولین لحظات بهار عکس گرفتم…

وقتی به مجسمه فردوسی رسیدیم، دیدیم که یک گروه ایرانی برای سفره هفت سین ما میز تهیه کرده اند و برای حکیم گل آورده اند. سال نو را به هم تبریک گفتیم. بعد فهمیدم که کلاغ ها به سیب سرخ نوک زده اند و بخشی از آن را میل کرده اند. ظاهرا آنها جزو اولین مهمانان خوان حکیمی بودند که خود هفت خوان آفریده بود.

در روزی که در ایران همه به دید و بازدید هم می روند، در این کشور نیز ایرانی های مقیم رم و ایرانی های مسافر رم همگی با هم عکس گرفتند.

بعد از خداحافظی با ایرانیان، به سمت واتیکان و بازدید از کلیسای “سن پیتر” رفتیم. در تصویر یکی از نقش های یکی از درهای ورودی کلیسا را می بینید که در آن سن پیتر به صورت برعکس به صلیب کشیده شده است.

کلیساهایی که آدم را سر به هوا می کنند در اروپا و مخصوصا ایتالیا بسیارند.

کلیسای سن پیتر

همان

از این مجسمه تاکنون ده ها مرتبه عکس گرفت ام و هرگز خسته نمی شوم. واقعا نمی توانم جمله ای در توصیفش بنویسم.

عکس خوبی از کار درآمده.

وقتی گشت نیم روزه امان تمام شد، طبقه دوم این رستوران را انتخاب کردم که در آن ناهار بخوریم. زمان دل انگیزی بود.

بر تارک هنر و تاریخ می نشینند این “جاناتان” های رُمی.

نمایی از میدان ونیز در شهر رم

1. نازي

سلام سفر خوبی برایتان آرزو میکنم به نظر من کار سفره هفت سین در کنار فردوسی بسیار زیبا و دلچسب بود هرجا که از فرهنگ ایرانی صحبتی و نشانی باشد باعث افتخار است موفق باشید.
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام و سپاس از لطف شما.

2. ali

درود ارش جان عید نوروز بر شما دوست عزیزم تبریک و تهنیت عرض مینمایم شادو تندرست باشی دوست عزیز
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام علی عزیز. سپاس از لطف و مرحمت تو. سال نو هم خجسته باد. پیروز باشی.

3. 1353

atre narges. raghse bad. naghmeye shoghe parastoohaye shad.narm narmak miresad ınak bahar. khosh be hale roozegar. norooz bar to khojaste bad.
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سال نو تو هم مبارک. سپاسگزار و ارادتمندم.

4. Naime

آرش جون سلام. سال نو مبارک. برات بهترین احساس های دنیا رو آرزو می کنم. امیدوارم سال جدید راه برای رسیدن به خواسته هات و برنامه هات هموارتر از سالهای گذشته باشه. برات خودت و همه ی عزیزانت آرزوی سلامتی، شادکامی و سربلندی دارم.
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. نعیمه ی عزیز، دوست خوب من، سال نو برای تو، مادر گرامی و بقیه عزیزانت هم مبارک و خجسته باشه. به امید دیدار.

5. زهراکشوری

سلام . سال نو مبارک آرش جهانگرد:)))))))))))) خوش بگذره
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. عید شما هم مبارک. سپاس فراوان.

6. mohamad

درود بر ارش….نوروز خجسته باد……شاد باشی تندرست……
    ……………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام استاد. ارادتمندم. خوبید؟ به امید دیدار دوباره.

7. نازفر

سلام

مثلا خواستم این سفرنامه رو بخونم که تو سفرم ازش استفاده کنم
    از اول تا اخر به عکسای ملیکا توجه ام جلب شد( همشون رو ذخیره کردم که بیشتر ببینم)

مرسی بابت تصاویر
    …………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما. زنده باشید.

8. Masi

خیلی خیلی عکس های خوبی گرفتین……مخصوصا از مجسمه ایی که “نمی توانم جمله ای در توصیفش بنویسم” و عکس بعدیش….بنظرم معرکه شدن.
    نورپردازی های عکس فوق العاده شده .انگار زمان درشون به عقب برگشته….