گامی نو در گردشگری الکترونیک ایران

در سال‌های اخیر همیشه وقتی در صحنه‌ی گردشگری ایران، صحبت از گردشگری الکترونیک به میان می‌آمد، موضوع رزرواسیون آن‌لاین به عنوان یک مشکل اساسی بروز می‌کرد و باقی ماجرا را تحت تاثیر قرار می‌داد.
تا به امروز، بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران گردشگری به دنبال راه حلی برای این مشکل بوده‌اند و کماکان در این اندیشه‌اند که بتوانند راهی برای راه‌اندازی رزرواسیون آن‌لاین بیابند.
اکنون سایت www.zoraq.com مدعی است که می‌تواند برای گردشگران ایرانی به صورت آن‌لاین هتل رزرو کند. طبق اظهار نظر طراحان این سایت، کاربر – گردشگران اینترنتی می‌توانند به این سایت رجوع کنند، کشور و شهر مقصد خود را انتخاب کنند، هتل‌های مقصد و حتی اتاق‌های هتل را با توجه به کیفیت و قیمت آن مورد بررسی قرار دهند و در انتها، هزینه‌ی رزرو اتاق را از طریق شبکه شتاب و به ریال پرداخت نمایند.
تاکنون سایت‌های بسیاری ادعا کرده‌اند که می‌توانند رزرواسیون آن‌لاین ارائه دهند، اما در نهایت اطمینانی بابت رزرو برای مشتری ایجاد نشده است. www.zoraq.com  مدعی است که بعد از رزرو اتاق هتل و پرداخت هزینه، اتاق متعلق به مشتری خواهد بود. آن‌ها خطاب به مشتریان می‌گویند: “بعد از این‌که اتاقتان را رزرو کردید، می‌توانید گوشی تلفن را بردارید، شماره هتل را بگیرید و از صحت رزرو خود اطمینان حاصل کنید.”

گرچه رزرو آن‌لاین هتل، مهم‌ترین ویژگی سایت www.zoraq.com به شمار می‌رود اما یکی از جذابیت‌های باارزش این سایت، وجود بخش “راهنمای سفر” است. طراحان این سایت اطلاعات بسیار جالب توجه و کاملی را از کشورها و شهرهای مختلف جهان ارائه کرده‌اند (و همچنان در حال تکمیل این اطلاعات هستند)، به نحوی که هر گردشگری می‌تواند با رجوع به مطالب این بخش از سایت، با دانش کامل سفر کند.

از دیگر بخش‌های این سایت، بخش “ویزای توریستی” و “نکات مهم” است که در نوع خود اطلاعات جالب توجهی را به کاربر-گردشگران اینترنتی ارائه می‌کند.

آرش نورآقایی

دیدگاه‌ها

  1. مجید اسماعیلی

    سلام!
    سایت مفیدیه!
    ممنون به خاطر معرفی این سایت.
    ………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادتمندم. دست کسانی که این سایت رو طراحی کردند و براش زحمت کشیدند درد نکنه. وظیفه بنده هم معرفی اون بود.

  2. الف

    سلام. ارش خان از معرفی سایت ممنون . دست گلتون درد نکنه.
    ………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. خواهش می کنم.

  3. جلال فرجاد

    با سلام و احترام
    بنده سایت شما را اولین بار است که دیده ام .
    پیشنهاد کافی است چند میلیون تومان هزینه کنید و در روزنامه همشهری تبلیغ کنید به شرط اینکه خطا در سایتتان حداقل و به شدت واقعی باشد یک انفجار درآمد خواهی داشت
    ضمنا بنده می خواهم با حضرتعالی مشورتی داشته باشم آیا ممکن است در صورت اری به ایمیلم تلفن همراه و یا ثابت ارسال فرمائید مهندس جلال فرجاد رئیس هیئت مدیره گردشگران دهکده جهانی بدون مرز
    با تشکر تلفن بنده ۴۴۵۲۸۲۰۰ -۰۹۱۲۳۷۶۳۷۵۵
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. الان ایران نیستم. وقتی برگردم در خدمت خواهم بود. ۰۹۱۲۳۱۴۴۷۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *