کنگره جهانی مهمان نوازی

من واقعا به “مهمان نوازی ایرانی” جدای از نقدهایی که ممکن است به آن وارد باشد، حس منحصر به فردی دارم و این روزها همه اش در این اندیشه هستم که چه کنیم که ظرافت ها و پیچیدگی های آن درک، و نشان داده شود. کسانی که بنده را می شناسند می دانند که با ناسیونالیسم به ویژه از نوع افراطی اش هیچ میانه ای ندارم، اما به آنچه که متعلق به دانش و مرام پیشینیان این مرز و بوم است دلبستگی عمیقی دارم.

به همین منظور پیشنهاد می کنم که ما پیشقدم شویم و کنگره جهانی مهمان نوازی را در ایران برگزار کنیم. در این کنگره علاوه بر اینکه به دیگر کشورها فرصت داده می شود از مهمان نوازی خود سخن برانند و آن را معرفی کنند، ما نیز فرصت خواهیم داشت تا نمایش باشکوهی از سخت افزار و نرم افزارهای مهمان نوازی خودمان ارائه دهیم. این رویداد همچنین می تواند قدم بزرگ و مثبتی برای بهبود روابط دیپلماتیک مابین کشورها باشد. به نظرم اگر این پیشنهاد و آنچه که در زیر مجموعه این پیشنهاد توانایی مطرح شدن دارد، خوب فهمیده و بعد اجرا شود تصویر بسیار زیباتری از ایران به جهانیان نشان داده دخواهد شد.

“مهمان نوازی ایرانی” را بسیاری از خارجیانی که به ایران سفر کرده اند، خوب می شناسند. جالب این است که متوجه شدم “مهدی جهانگیری” (موسس بانک گردشگری و رییس گروه مالی گردشگری) در صفحه فیس بوک خود علاوه بر رضایت از احتمال حضور گردشگران خارجی در کشورمان در ماه های آینده، عنوان کرده است (نقل به مضمون) که اگر پای گردشگران به ایران باز شود علاوه بر لذت بردن از جاذبه های فرهنگی و طبیعی و معنوی، از مهمان نوازی ایرانی دچار حیرت خواهند شد.

دیدگاه‌ها

  1. فاطمه اشرف نژاد

    سلام ، من امروز صبح با این سایت آشنا شدم و خیلی از مطالبتان عکسها لذت بردم.و چه قدر خوب که در همین لحظات اولیه قراردادن این مطلب می توانم نظر خود را بنویسم:
    کار ارزشمندی می کنید ، در سایت حتماً از چگونگی اقداماتی که می شود برای این مهم انجام داد ما را مطلع فرمائید ما هم اندیشه می کنیم و نظرات خودمان را برایتان می نویسیم خیلی دوست دارم بدانم چطور می شود این کار را انجام داد من هم مثل شما نه امروز و این ساعت بلکه همیشه به این مهمان نوازی خاص فکر کرده ام .امید به خدا در این مسیر موفق باشید
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. زنده باد شما. ما داریم کارهایی انجام می دهیم. می توانید با ما همکاری کنید. موفق باشید.

  2. فاطمه اشرف نژاد

    زندگی جالبی دارید زندگی شما شکل به فعل در آمده رویاهای من است من هم کمی تا قسمتی ادبیاتی شدیداً اهل مطالعه در زمینه های مختلف عاشق طبیعت و آثار باستانی و سفر نه برای سفر برای آموختن رشد کردن پیدا شدن …….
    خوش به حالت که توانستی خودت را پیدا کنی ،این روزها تمام تلاشم را می کنم که قبل از ۳۰ سالگی (که فقط یک سال با آن فاصله دارم:-) ) در همین دهه دوم زندگیم خودم را پیدا کنم. که شغلم و زندگی ام و آرزوهایم اینقدر از هم دور نباشد خوش به حال کسی که حرفه و علایقش با هم همخوان باشد پس خوش به حالت
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از شما. در سن خوبی هستید. اگر سعی کنید به اهدافتون می رسید. شک نداشته باشید.

  3. رامین

    سلام
    آقا این فوق العاده است. من و دوستانم حاضریم تماما وای این ایده و تحقق آن هر کاری که از دستمون بر می آید انجام بدیم.مرسی آرش جان
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام.سپاس فراوان.

  4. شهرزاد

    همیشه ایده های تازه ای دارید و بهتر از اون اینه که این ایده ها رو به مرحله ی اجرا میرسانید
    در این مورد جامعه ی گردشگری به خصوص راهنمایان تور چه کمکی میتونن بکنند؟
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از شما. به موقغ راهنمایان را هم درگیر خواهیم کرد.

  5. گردونه

    شاید بتوانیم بگوییم که تا به امروز، آنچه درخور کشور ماست در زمینه گردشگری تحقق نیافته
    ولی وجود فرهنگی غنی همیشه مایه افتخار و امیدواری ماست. توجه به ارزش ها، آداب و رسوم این مرز و بوم و مهمان نوازی مردم ایران در هرشرایطی نکته ای قابل اتکاست.
    امیدواریم بتوانیم در این راه با شما همراه باشیم.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از لطف و همراهی شما.

  6. مجتبا گهستونی

    با درود به دوست عزیز آرش. پیشنهاد داده شده بسیار هم عالی است و من از طرف دوستانم در انجمن تارینا حاضر به همکاری هرچه بهتر در این باره هستیم.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. زنده باد.

  7. فرزانه

    خیلی عالی و خوبه. فقط لطفا اگه میشه به کسانی که خواهان همکاری هستند و دوست دارند کار کنند ولی تهران نیستند هم فرصت همکاری داده بشه. خود من و دوستام همیشه مشتاق همکاری در طرح های شما بودیم ولی چون همیشه همه جلسات و قضایا توی تهران برگزار و پیگیری میشه ، متاسفانه هیچ وقت این شانس همکاری را نداشتیم… واین بینهایت تلخ است.. شاید این حرف من برای دوستانی که در تهران هستند کمی نامانوس باشد و یا تا به حال به ذهنشان خطور نکرده باشد…ولی آقای نورآقایی عزیز، حسرت همیشگی من و دوستانم اینجا بعد از خواندن همه طرح ها و ائده های شما ” ای کاش ما هم می توانستیم باشیم” بزرگی است که هر چه تلاش می کنیم نسبت به آن بی خیال باشیم و فراموشش کنیم، نمی شود که نمی شود….
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. فرزانه عزیز، بسیار سپاسگزارم که این همه لطف و توجه دارید. چشم، سعی می کنم در آینده جوری برنامه ریزی کنم که خدمت شما و دوستان محترم دیگر هم باشیم. به امید دیدار و همکاری.

  8. گندم

    سلام تا به حال به مهمان نوازی ایرانیان از این زاویه نگاه کرده اید؟
    لطفا به بخش نظرات این پست http://gistela.blogfa.com/post-917.aspx وبلاگ گیس طلا نگاهی بیندازید .
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. چشم. سپاس.

  9. سازمان فرهنگی هنری شهرداری

    سلام عرض ادب. با آرزوی سلامتی و موفقیت برای جنابعالی. اداره امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام و سپاس.

  10. Masi

    این دیدگاهی که از ۷ سال پیش مطرح کردین، بارها و بارها شعار و کانسپت خیلی از مراسم و پروژه بعد ازین تاریخ شده!
    ………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ولی از اجرای درست و حسابی خبری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *