همه با هم

به دلیل درج نام جعلی “خلیج عربی” در کنار نام “خلیج فارس” در سایت Google Map، از همه ی هموطنان در همه ی دنیا تقاضا می شود در روز ۲۵ اردیبهشت (همزمان با روز بزرگداشت فردوسی) سایت گوگل را به مدت یک روز تحریم کنند.

لطفا با نهایت تلاش این خبر را هر روز اطلاع رسانی کنید.

دیدگاه‌ها

  1. شيدا

    ما از همین امروز تحریم کردیم ! من home page خودمو از گوگل به یاهو تغییر دادم و برای جستجو هم از موتورهای دیگه استفاده می کنم. نمی دونم عکس العمل آقای امید کردستانی چیه به این کار گوگل !!
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. موفق باشید.

  2. موذنی از عسلویه

    درود بر شما ارش عزیز ،مرسی
    و حتما
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. موفق باشید.

  3. محمدی

    سلام
    واقعا معلوم نیست کی میخوان ازین کارای …. دست بردارند. ببخشید من این پست شمارو توی وبلاگمون قرار دادم. البته آخرشم زدم که از سایت شما برداشته شده. ممنون و روز خوش
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام به شما. سپاس از همکاری شما. اما نفهمیدم چه کسانی از کدام کارها دست بردارند؟

  4. علی

    من رفتم تو نقشه ولی اصلا هیچی ننوشته بود
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. من از گوگل مَپ عکس گرفتم و در همین پُست قرار دادم. در این تصویر هر دو نام دیده می شود.

  5. راز

    سلام
    اگر لطف کنید و بگویید که اگر نام هر دو کنار هم باشه چه اتفاقی خواهد افتاد سپاسگزار می شوم. یعنی چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت؟ چون واقعا نمی دانم چرا که بسیاری از ساکنان کناره خلیج فارس خود ما هم عرب هستند. سپاس از شما
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام از توجه شما. در وهله ی اول خدمت شما عرض کنم این اولین مرتبه است که بنده در چنین کمپینی حضور پیدا می کنم. این را گفتم که بدانید معمولا درگیر موضوعات صرفا احساسی و ناسیونالیستی نمی شوم. اما این مرتبه احساس می کنم که فشارهای جوامع جهانی بر ایرانیان شدت یافته است. از آنجا که فکر می کنم برخی از این فشارها غیر اصولی و غیر انسانی است دوست ندارم در این رابطه منفعل باشم.
    اما موضوع دو اسم گذاشتن، یک موضوع ساده نیست و عواقب زیادی خواهد داشت. ضمن اینکه کدام منطقه یا کدام کشور دو نام دارد؟ “خلیج فارس”، “خلیج فارس”” بوده و باید خلیج فارس” باقی بماند. ابتدا فقط می گفتند “خلیج”. حالا نام “خلیج عربی” و “خلیج فارس” را با هم می آورند. احتمالا در مرحله ی بعد فقط خواهند گفت: “خلیج عربی”
    ببینم، مگر ما نسبت به تغییر نام “دریای عمان” حرفی زده ایم. “دریای عمان”، “دریای عمان” است و ما حرفی نداریم. در کناره ی دریای عمان، بلوچ ها زندگی می کنند و ما در دریای عمان هم مرز داریم.
    ضمنا خدمت شما بگویم که بنده نه تنها هیچ ضدیتی با هیچ قوم ایرانی و غیر ایرانی ندارم، بلکع عاشق مردم سرزمینم هستم و برای همه اشان احترام فراوان قائل هستم. برگزاری مراسم جشن راهنمایان با شعار پیوند فرهنگ ها و حضور اقوام مختلف در آن، و تلاش برای معرفی میراث معنوی اعراب ایرانی از جمه کارها و فعالیت هایی است که انجام داده ام و تاییدی است بر گفته هایم. بنابراین حضور اعراب در کنار خلیج فارس هیچ عدم سنخیتی برای نام خلیج فارس ندارد. ما در همین ایران، هم کرد داریم، هم ترک داریم، هم عرب و ترکمن و …. اما آیا باید نام ایران تغییر کند؟
    دوباره سپاس از توجه شما.

  6. علی

    سلام گوگل اعلام کرد برای این که خودشو از این دعوا بکشه بیرون هیچ اسمی روی خلیج فارس نگذاره هر دو تا اسم را برداشت
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ولی من باز هم چک کردم و اسم هر دو اونجا نوشته شده.

  7. پانته آ

    ما باید خودمون به خودمون اعتقاد داشته باشیم وبه شعور ایرانیمون احترام بذاریم .با اینکار دیگران هم متوجه میشن ما ایرانیا سرسخت تر از این هستیم که از افتخاراتمون دورمون کنن .با شما موافقم باید گوگل تحریم بشه این صدای قوم پارسه که از بلندای سرزمین همیشه پارسی میاد زنده باد خلیج تا ابد پارس
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. موفق باشید.

  8. الهام

    سلام
    چند سئوال:
    ۱-چرا پرونده نام خلیج فارس را بر اساس مستندات تاریخی به عنوان میراث معنوی(ناملموس) ثبت نمی کنند؟ مگر نمی گوییم سند داریم رو کنیم. آقای ارد عطاپور فیلمی در مورد خلیج فارس ساخته است که بر اساس اسناد ثابت کردند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده اما تا به حال کسی به فکر ثبت نام آن افتاده است و یا اصلن می شود چنین کاری کرد؟
    ۲-این توهمات در مورد تغییر نام خلیج فارس از چه زمانی شکل گرفت و چرا؟
    ۳- تا به حال به این مسئله فکر کرده ایم که چرا همیشه نوش دارو را پس از مرگ سهراب می آوریم و نمود آن همین جزیره ابوموسی است این جزیزه وقتی مهم شد و احمدی نژاد وقتی به سراغ مردم محروم آنجا رفت و برنامه تور گردشگری وقتی برای آنجا گذاشته می شود که احساس خطر شد.چرا؟
    ممنونم
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. فکر نمی کنم که نام را بتوان به عنوان میراث معنوی ثبت کرد. اسناد برای این نام داریم و کتاب هایی بر همین اساس منتشر شده. این توهمات همه اش سیاسی و در اثر کم شدن قدرت پانه زنی ایران در عرصه های بین المللی صورت گرفته. اتفاقا بنده همیشه با نظام عملکرد انفعالی جنگ و ستیز دارم.

  9. شيدا

    به پانته آ : دوست عزیز این ربطی به قوم پارس نداره ( که البته من نمی دونم در ایران امروزی این پارسها چه کسانی هستند ؟!) و اگر بخواهیم با منطق شما پیش بریم دراینصورت بقیه اقوام ایرانی نباید به تغییر نام خیلج فارس عکس العملی نشون بدن . این یک مسئله ملی هست و ایران متعلق به همه ایرانیان هست .
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.

  10. حسن کارگری

    سلام .. اعراب به ما آموختند
    برای شمارش خودمان بجای تن از نفر که برای حیوانات استفاده میکنند بکار ببریم = اعراب بما آموختند بجای واق واق سگ بگوییم پارس که نام اولیه سرزمین مان بود =اعراب بما آموختند بجای خوراک بگوییم غذا در حالیکه خود به شاش شتر میگویند=اعراب بما آموختند بگوییم شاهنامه آخرش خوش است چون در آخر شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست میخوردند آیا وقت آن نرسیده فرهنگ ریشه ای خود را ازاینهمه ناآگاهی رها کنیم ؟ خلیج فارس نام دیگری ندارد.
    …………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام قربان.

  11. Masi

    بنظرم همونقدر که برای نام “خلیج همیشه فارس” متحد شدیم ، تلاش کردیم، دفاع کردیم و حرف زدیم و عمل کردیم که دست های مرز نشناسان رو کوتاه کنیم ….
    باید برای جز به جز این خاک هم اینچنین سختگیرانه تلاش کنیم….
    ………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *