مرتبط با گردشگری ادبی

لوکیشن یابی در آثار شاعران و نویسندگان خوزستان

سخنگوی “انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان” (مجتبی گهستونی) در نخستین سلسله نشست های دو هفتگی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان درباره لوکیشن یابی در آثار شاعران و نویسندگان خوزستانی با تاکید بر نخستین همایش بین المللی گردشگری ادبی سخن گفت.

وی با توجه به تصمیم انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خوزستان برای برگزاری سلسله نشست های دو هفتگی با موضوع خوزستان شناسی، در نخستین جلسه از این نشست ها که سه شنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار شد درباره لوکیشن یابی در آثار شاعران و نویسندگان خوزستان با تاکید بر نخستین همایش بین المللی گردشگری ادبی صحبت کرد.

در این نشست ضمن اشاره به تاثیر نوسیندگان برجسته ای همچون احمد محمود و عدنان غریفی بر سایر نویسندگان و حضور موفق سینماگرانی مثل ناصر تقوایی در حوزه داستان نویسی برشی از داستان هایی از احمد محمود، صفدر تقی زاده، فتح الله بی نیاز، بهرام حیدری، مسعودمیناوی، احمدآقایی، احمدبیگدلی، عدنان غریفی، عبدالحسین حاج سردار، مهدی ربی، زویا پیرزاد و… که به شخصیت سازی افراد بومی و مکان های عمومی در خوزستان پرداخته بود قرائت شد.

در نشست لوکیشن یابی در آثار شاعران و نویسندگان خوزستانی هم آثاری از نویسندگانی همچون علی محمد افغانی، اسماعیل فصیح ، هوشنگ گلشیری که خوزستانی نبوده ولی تحت تاثیر حضورشان در خوزستان آثاری خلق شده است معرفی شد.

در این نشست تاکید شد که داستان نویسانی که در خوزستان به دنیا آمده اند، ریشه داستان نویسی و گونه داستان نویسی شان را دراین استان می توان به صورت کاملا ملموس جستجو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *