فستیوال کایت؛ هندوستان – احمدآباد

جشن کایت‌ها به‌همراه جشن پونگال ( یا ماکارا سانکرانتی یا بیهو) در احمدآباد، استان گوجورات واقع در جنوب غرب هندوستان به‌صورت محلی و بین‌المللی برپا می‌شود. سراسر شهر پر از کایت‌های رنگارنگ می‌شود. برخی کایت‌های خود را با برنج و چیزهایی از این قبیل تزیین می‌کنند و با لامپ‌های کاغذی استوانه‌ای خود تا پاسی از شب به مسابقه می‌پردازند. دولت نیز در برپایی این جشن همکاری می‌کند. بازدیدکنندگان محلی و خارجی می‌توانند از نمایشگاه‌های اطراف صنایع دستی تهیه کنند و شاهد رقص‌های محلی باشند و غذاهای بومی را امتحان کنند. درضمن، مقامات مسئول جهانگردی نیز چادرهایی را برپا می‌‌کنند که به آن‌ها پاتانت ناگار به معنی شهر کایت‌ها، می‌گویند.

زمان: اواسط ژانویه
مکان: احمدآباد
حمل‌ونقل: از آن‌جا که این مکان یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی هندوستان است، به‌سهولت می‌توانید از راه هوایی، راه‌آهن و جاده‌ای از سراسر کشور به آن‌جا دسترسی داشته باشید.
اسکان: مکان‌های اقامتی بسیاری بسته به مبلغ مورد نظر، وجود دارد.
اطلاعات بیشتر: شرکت توسعه جهانگردی گوجورات، دفتر مرکزی گاندهیناگار ۳۸۲۰۱۰، ساچیوالایای قدیمی، شماره ۱، طبقه دوم.

ترجمه از: اکرم اکبری

دیدگاه‌ها

  1. عليرضا اكبري

    با سپاس از سرکار خانم اکبری.
    ترجمه چنین مطالبی به خصوص برای متولیان گردشگری در کشور بسیار مفید است. به علاوه، اگر مشابه این کار درباره جشن ها و مراسم مختلف فرهنگی و اجتماعی در ایران انجام شود، مفیدتر خواهد بود. کار خانم سعادتیان را باید به داخل کشور سوق داد. اخیرا” گاهنامه ای دیدم کاملا” ایرانی (یعنی از این رویدادهای ساختگی و مبهم سه دهه اخیر خبری نیست).
    پیشنهاد بنده به خانم ها اکبری و سعادتیان و آقای نورآقایی این است که سالنمایی کاملا” ایرانی با توضیحات مختصر و مفیدی از حوادث قرنها پیش در بستر تاریخمان به شکل متداول امروزی (در قالب تقویم نامه های کنونی) فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *