“زیستوپ” و حماقت خبرنگار تلویزیون

همیشه اذعان کرده ام بزرگترین موهبت زندگی بنده این است که دوستان و همکارن فوق العاده ای دارم. اما از آن طرف می توانم بگویم، در کشوری زندگی می کنم که آدم های “نفهم” کم ندارد و این شده بزرگترین بدبختی ام.

اما قصه روز ۳۱ اردیبهشت

اول به روی خوش داستان می پردازم و در ادامه موضوعی را با شما در میان بگذارم که با هم حالمان گرفته شود.

۱- از “ویدا ولی زاده” درخواست کردم که با استفاده از تصاویر گونه های جانوری نقاشی شده بر روی توپ، “تی شرت” طراحی کند. قصدم این بود که امروز از خانم “معصومه ابتکار” درخواست کنم یاری امان کند تا بتوانیم این تی شرت ها را تولید و در بازی های ایران در جام جهانی به تعدادی از تماشاگران هدیه دهیم.

فقط یک لحظه به بازخورد تبلیغاتی این موضوع بیندیشید. اینکه کشورهای دنیا بدانند ایرانی ها در اندیشه تنوع زیستی جهان هستند و از بستر فوتبال برای حفاظت محیط زیست بهره می برند، قطعا نگرش جهانیان را نسبت به ایران عوض خواهد کرد.

در زیر دو نمونه از تی شرت های طراحی شده را می بینید. قطعا در زمان بیشتر، طراحی های بهتری هم می توان انجام داد.

“نجمه نجدی”، “الهام چایچی”، “پوران زنگنه”، “مرتضی اسلامی” و چند نفر دیگر از دوستان عزیزم، دو ماه زحمت کشیدند و این گونه ها را مشخص کردند و ویژگی هایشان را ترجمه کردند. “محمد کبریا” گونه ها را نقاشی کرده، “احسان بشیرگنجی” از نقاشی های او عکاسی کرده، “ویدا ولی زاده” با استفاده از عکس ها این تی شرت را طراحی کرده، “هانیه باقر زاده” هماهنگی ها را انجام داده و خلاصه کلی کار انجام شده تا این تی شرت در معرض دید شما قرار بگیرد.

همان توضیح بالا

۲- از “محمد کبریا” خواسته بودم، ۳۲ گونه جانوری در حال انقراض را هم بر روی بوم و هم بر روی یک توپ فوتبال نقاشی کند.

این پسر حدود چهل روز، هر روز ۱۵ ساعت از وقتش را با نقاشی کردن سپری کرد. چند روز قبل نقاشی بر روی بوم ها را تقریبا تمام کرد و امروز هم نقاشی بر روی توپ را به پایان رساند تا همزمان با روز جهانی تنوع زیستی رونمایی شود.

قصدمان این بود که با استفاده از جایگاه خانم “معوصمه ابتکار”، کاری کنیم که این توپ در ابتدای شروع بازی ایران – آرژانتین به “لیونل مسی” هدیه داده شود. فقط فکر کنید که اگر این اتفاق می افتاد چه بازخورد مثبتی برای کشورمان داشت.

در واقع اگر ما فرش یا هر صنایع دستی دیگری هدیه دهیم، کار جدیدی نکرده ایم. همه دنیا می دانند که ما فرش داریم و در این زمینه سرآمد هستیم. اما اینکه توپ فوتبال مزین به گونه های در معرض خطر هدیه دهیم، پیام والاتری دارد.

به هر حال، امروز توپ در بدترین شرایط و در یک همهمه و بی نظمی غیر قابل توجیه رونمایی شد. اما موضوع درد آور این بود که یکی از خبرنگاران احمق تلویزیون، توپ را در دستش گرفت و جلوی دوربین صحبت کرد و در نهایت همان جلوی دوربین (مثلا برای غافلگیر کردن تماشاگران) با پا توپ را شوت کرد.

حالا خودتان ببینید که توپ بعد از این شوت نحس به شکلی در آمده. حال “محمد کبریا” و همه ما را خودتان حدس بزنید.

لحظه رونمایی از توپ

عکس دسته جمعی – برخی از اعضای کارگروه در تصویر دیده می شوند. همچنین دو عدد از تابلوهای “محمد کبریا” هم در تصویر دیده می شوند. دقیقا بعد از این عکس، خبرنگار احمق سر و کله اش پیدا شد. راستی “چیتبال” اینجا هم هست، در دستان “محمد کبریا”.

ببینید چه بلایی بر سر “زیستوپ” آمده

روی بدن جانور را نگاه کنید تا ببینید این استاد چه فاجعه ای درست کرده.

انگشت مکان آسیب وارده را مشخص کرده.

انگشت مکان آسیب وارده را مشخص کرده.

دیدگاه‌ها

  1. Mona golnaz

    از همه آدمهای بد متشکرم که هستن
    یاد میگیرم که چه چیزی نمیخوام باشم
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام.

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.