زیارت نوئسترا سنورا Nuestra SenoraPilgrimage؛ مکزیک – مکزیکو سیتی

از سراسر مکزیک،‌ زائران راه طولانی به سوی مکان مقدس ملی، باسیلیکا در گوئادالوپ را راهپیمایی می‌کنند تا ارادتشان را به قدیس حمایت کنده آمریکا و مادر معنوی مکزیک ثابت کنند.
این زیارت بخشی از مراسم روز ملی بزرگداشت ظهور مریم مقدس در قرن ۱۶ قبل از ژوئان دیگو، سرخ پوست فروتن، است. از آن‌جایی که وی بر فراز تپه تِپِیاک (Tepeyac Hill) ایستاد، که تونانتزین، الهه آزتک، یک بار بر آن ایستاده بود، ژوئان مریم مقدس را می‌بیند که به وی می‌گوید تا او نیز به گوش اسقف‌های محلی برساند که در آن نقطه کلیسایی بسازند.
داستان ژوئان به سختی پذیرفته شد؛ اسقف‌ها این داستان را تنها زمانی پذیرفتند که ژوئان شنلی که به صورت معجزه آسا تصویر مریم قدیس بر روی آن علامت‌گذاری شده بود را به آن‌ها نشان داد. دیر (صومعه) ساخته شد و آن مکان به عنوان مکان مقدس مشترک برای آزتک‌ها و مسیحیان مورد تقدیس قرار گرفت.
باسیلیکای مدرن و شگفت‌انگیز در سال ۱۹۷۶ ساخته شد، و قسمت قدیمی آن به صورت موزه درآمد. در حیاط آن مؤمنان با رویی خوش و شادمان به همراه صدها موسیقی‌دان و رقصنده هنر خود را به نمایش در می‌آورند و زیارت کنندگان از اطراف به صورت زانو زده وارد آن مکان می‌شوند و کیک ذرت به شکل مــریم مــقدس را می‌خورند.
در درون صومعه و در مسیر حرکت، زائران تصویر مریم مقدس را می‌بینند، بسیاری از آن‌ها نذر‌های خود را ادا می‌کنند و ستون‌های قدیمی که در اطراف آن‌ها پر از میوه، گل، و شمع است را در آغوش می‌گیرند. 

زمان: ۱۲ دسامبر
مکان: باسیلیکا در نوئسترا سنورا، گوئادالوپ، واقع در تپه تپِ یاک، در گوشه شمالی مکزیکو سیتی.
وسایل حمل و نقل: از سراسر دنیا تقریباً به‌راحتی می‌توان توسط هواپیما به مکزیکوسیتی آمد. پس از آن سوار بر مترو شده و در ایستگاه لاویلا یا باسیلیکا پیاده شوید.
اقامت: در مکزیکوسیتی هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های متعدد با قیمت‌های متنوعی می‌توان یافت.
ارتباطات: دفتراطلاعات جهانگردی مکزیکو سیتی.
Tel: 5-525-9380

ترجمه از اکرم اکبری

دیدگاه‌ها

  1. سیما سلمان زاده

    یاد غربت ماکو و کلیساهاش افتادم.
    …………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس که مطالعه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *