رم ۴: اروپا ۴۹

امروز هم تمام شد. هنوز یک روز دیگر در رم خواهیم بود و این در حالی است که بیش‌تر موزه‌ها و مکان‌های دیدنی را دیده‌ایم. هنوز رم در من همچون آتن نفوذ نکرده. رم شهری است که روح معماری فوق‌العاده‌ای دارد اما من روح مردم را ندیدم، درک نکردم. این مورد شاید مربوط به این باشد که به شدت از لحاظ روحی و جسمی خسته شده‌ام، ادراکم دچار اختلال شده و حساسیتم دچار انحراف. هوا سرد شده و بعد از یک ماه پیاده‌روی، زانوی سه مرتبه عمل‌شده‌ی من، آزارم می‌دهد. به زمان احتیاج دارم.

به هر حال امروز از چند مکان تاریخی و یک موزه (Capitolini) دیدار کردیم که عکس‌هایش را در زیر خواهید دید:

  

مجسمه‌ی برنزی امپراطور «مارکوس اورلئوس». اگر فیلم گلادیاتور یادتان باشد، آن امپراطوری که در ابتدای فیلم می‌میرد، همین مارکوس اورلئوس بود. از آن امپراطورهای خوش‌نام و فیلسوف‌منش روم به شمار می‌رود.

مجسمه‌ی قطعه‌قطعه شده‌ی امپراطور «کنستانتین». دست و سر و بازو. می‌توانید عظمت مجسمه را با توجه به ستون کناری حدس بزنید. فقط سر این مجسمه ۲۴۰ سانتی‌متر ‌است و در اوایل قرن چهارم میلادی ساخته شده.  

مجسمه‌ی اریجینال مفرغی روموس و رومولوس که حدود ۵۰۰ قبل از میلاد ساخته شده.

بدون شرح

بدون شرح

مهدی فتوحی در برابر مجسمه

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

بدون شرح

دیدگاه‌ها

  1. سیامک فریدونی

    با درود
    خسته نباشی.
    از اون وقتی که جکی از پیشت رفته خیلی به هم ریختی ؟ انگار نفوذش در روحیه ات بالا بوده ؟
    میدونیم که الآن افکار زیادی در سرت وجود داره اما قرار بود که در وهله ی اول از سفرت لذت ببری چرا تا این حد روحیه ات خراب شده ؟
    ( اگه دوباره حالمو نمیگیری ) آرش باید شاد و سرزنده باشه تا بتونه ببینه – تحلیل کنه – درک کنه – به ذهن بسپره – تا بعدا” ما بتونیم نتایج شگرفشو در ایده ها و رفتارهای سازنده اش در ایران ببینیم . چراغی باش برای راه آیندگان.
    یه سوال :
    “”اما من روح مردم را ندیدم، درک نکردم”” یعنی چه ؟

  2. فرهنگيان

    سلام، وقت بخیر و خسته نباشید

    به نظرم موزه های انسانی و مردمی (منظورم مردم کوچه و خیابان است )هم جذابیت خود را دارند و شاید گاهی بیشتر از موزه های تاریخی.تا وقتی که روی تاریخ،معماری و… تمرکز کنید،نمی توانید روح مردم ایتالیا را درک کنید. شاید بد نباشد قدری به مردم آن دیار توجه کنید تا آنچه نا دیدنی است، آن بینید.مثل چند روز آخر سفرتون در آتن.
    فکر نمی کنم که مردم ایتالیا،مردمانی پیچیده باشند،باید درک آنها و فرهنگشان ساده باشد.بی شک آنها هم مثل مردم فرانسه و یونان و کشورهای دیگر، در گپ زنی و کافه نشینی شهره اند.
    مرسی از عکسها

    سلامت و موفق باشید

    سلامت و موفق باشید.

  3. احسان

    خسته نباشی آرش جان… به نظر من یک روز به خودت استراحت بده و مثل یونانیان وقتتو توی یه کافه با خوردن قهوه و گپ زدن با مردم سپری کن… یه تیرو ۲ نشون… هم خستگی جسمیت قدری التیام پیدا میکنه و هم شاید توی این به قول دوستمون موزه های انسانی هم چیز شگرفی یافتی…
    درهر صورت شاد سرحال باشی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *