جشن ششم: ۱۳

ساعت ۲۳، شنبه شب است. ژاله ابراهیمی، مجتبی باغبانی و فرهاد مرادی دومین گروه کمکی بودند که امروز صبح خودشان را به ارومیه رساندند.

فردا صبح اولین گروه های راهنمایان به ارومیه وارد می شوند. فکر کنم خوزستانی ها اولین گروهی باشند که خودشان را به جشن خواهند رساند.

راستش، تا حدی خیالم راحت شده.

مجبور شدیم پوستر جشن را تغییر دهیم. در این صحنه پوستر جدید را نشان می دهم.

هر لحظه باید به یک موضوع جدید بیاندیشیم.

جلسه های کوچک برای هماهنگی

باز هم جلسه

جالب است بدانید که حتی پدر و مادر “نفیسه آذرسینا” (دبیر همایش) هم برای برگزاری جشن به کمک آمده اند.

پوستر جدید جشن

دیدگاه‌ها

  1. سعید توانا

    خدااا قوت آرش خان 🙂
    ……………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان شما.

  2. آناهیتا

    با سلام ودرود . دوستان عزیز راهنما خسته نباشید . ولی پیشنهادی داشتم و اینکه هزینه این قبیل جشن ها بهتر نیست صرف آموزش بیشتر گردد؟ فکر نمی کنید گاهی ودر برخی از سالها مانند امسال که وضعیت اقتصادی به شکل موجود است از این قبیل هزینه می توان استفاده بهتری کرد ؟ و اهداف استراتژیک چنین جشن هایی می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد ؟
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام بر دوست عزیزم، آناهیتا. اتفاقا هزینه این جشن بیش از ۵۰ درصد برای آموزش صرف می شود، فقط بستگی به این دارد که شما آموزش را در چه چیزی ببینید. اما دلایل: ۱- در برگزاری این مراسم ۱۲ کارگاه آموزشی علمی برگزار می شود. اگر عین همین کارگاه ها در یک همایش علمی برگزار شود هزینه ای به مراتب بیش از اینکه ما تعیین می کنیم، خواهد داشت. ۲- یک پنل تخصصی در قالب نشست خبری برگزار می شود که دارای بار علمی است. ۳- آشنایی با یک مکان جدید از کشور، خود بخشی از آموزش راهنمایان گردشگری است. درواقع قضییه سفر بدون حتی هیچ کارگاه آموزشی برای راهنمایان عین آموزش است. ۴- انجام کار گروهی بزرگترین و مهمترین آموزشی است که هر ایرانی باید ببین. این کار گروهی در سفر از چالش بیشتری برخوردار است که بخشی از آموزش راهنمایان است. ۵- مشکل همیشه هست، یک دفعه اقتصادی، یک دفعه سیاسی، یک دفعه فرهنگی و … اگر به این دلایل اهدافمان را فراموش کنیم یا به تعویق بیاندازیم کار جالبی نیست.
    به هر حال، سپاس از شما.

  3. پسر ایران

    با اجازه از حکیم گردشگر و احترام به اناهیتا..
    اناهیتا عزیز سالی یک بار همه ما سر یک سفره میشینیم یه لقمه سفر دور هم میزنیم .. ولی این همه ماجرا نیست .در لایه های زیرین این جشن به جز کارگاهای رسمی ان ،کارگاه هایی نهفته است که از به اشتراک گذاشتن تجربیات هم پالکی هایت فقط و فقط بدست می اید که در هیچ کتاب علمی نگاشته نشده . شانه های قوی شده مردان و زنانی را خواهی دید که در هیچ صنفی دیده نشده. . یک سریال ابکی میسازند پول نفت را رو انتن چوب حراج میزنند بعد یک برنامه میسازنند نقد میکنندش و یک برنامه دیگر میسازند از خودشان تشکر میکنند و خودشان به خودشان جایزه میدهند تازه هنوز ماجرا تمام نشده هر از چند گاهی یکی از هنرپیشه هایش مهمان یک برنامه دیگر برای ان کار میشود .این است مدیریت اقتصادی که هر جوجه دانشجویی که اقتصاد ۳ واحدی خرد و کلان را پاس کرده باشد میفهمد بحران اقتصادی از کجا سرچشمه میگیرد.
    من هم سفر را گدایی کردم هم در سفر گدایی کردم .مطمئنم اگر بچه ها پول صابون حمامشان را هم نداشته باشند باز این جشن را برپا میکردند. . چون راهنمایان را خطاب داده بودی اجازه پاسخ دادن را به خودم دادم.
    غبار پای همه گردشگران واقعی
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. موفق باشی.

  4. جمال*اراک

    شمارش معکوس……..
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. بله.

  5. mahshid

    سلام،امیدوارم نتیجه اینهمه زحمت را باً لبخند لبان دوستانت ببینى. و از خداوند برایت نیرویى مضاعف طلب دارم. به امىد دیدار. راستى اکر فردوسى زنده بود تو برادر رستم بودى یا یک شخصیت جدید در شاهنامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. به طور حتم هیچ کدوم.

  6. مه مطهر

    فکر کنم روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۲ شب تلفن من یک نفس زنگ خورد ! از دیشب هم که ساعت ۱۲ آخرین مکالمه رو با هم داشتیم چه خیالها گذر کرد و گذر نکرد خوابی ! این همه تلاش و زحمت و پوست کنون ! وسطش هم بیا حرف و حدیث و و خنجر از پشت خوردن رو جمع کن ! همه به عشق ایران برای گردشگری ایران و برای عزت راهنماها . کاش وقتی ما رفتیم این جریان ادامه پیدا کنه یادته یه بار تصور می کردیم توی جشن پنجاهم با ویلچیر حاضر می شیم .ترسم از اینه که با تمام شدن توان و انرژیهای ما این درخت پا نگیره.نگرانم و تو ابعاد نگرانی من رو خوب می دونی .به احترام همه رنجها و زحمتهایی که کشیدی و همه بچه ها در کنارت کشیدن اون دردهای عجیبی رو که از جهالت جاهلان دارم تحمل می کنم مسکوت می ذارم .
    در ره منزل لیلی که بابامون دراومد اما عشقمون کم نشد
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باد تو.

  7. رضا

    آرش جان خدا قوت، واقعا خسته نباشی، هم شما و هم همۀ دوستانی که در این مسیر زحمت می کشند، من که سعادت نداشتم امسال در جمع شما عزیزان باشم، برای همۀ شما آرزوی سلامتی و موفقت دارم . شاد و سربلند باشید.
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. قربان محبت شما. موفق باشی.

  8. علی زیوری

    سلام.زنده باد. خسته نباشید
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان شما.

  9. م.معظم

    سلام .خدا قوت .پوستر زیبا و زنده ای است.مبارک است .مرسی که با این همه مشغله گزارش لحظه به لحظه می گذارید تا همه همراهتان باشند .موفق و شاد باشید در پناه حق
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان شما.

  10. آناهیتا

    سلام و با تشکر از پاسخ جناب نور آقایی و جناب آقای “پسر ایرانی ” امیدوارم روزهای طلایی گردشگری ایران را بزودی شاهد باشیم و من مطمئن هستم که با این همه عشق که در شما و همراهانتان است .این اتفاق بزودی و به لطف الهی میسر خواهد شد .
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. از جملات مثبت شما، سپاسگزارم.

  11. احسان بشیرگنجی

    سلام آرش عزیز
    خوشحالم که در ارومیه و در همین جلسات کوچک هماهنگی در خدمتت هستیم.
    کوه باش و دیر زی
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خیلی مَردی احسان عزیز.

  12. حمید کاظمی فرد

    سلام و خدا قوت .
    امید وارم جشن امسال هم مانند سایر جشنهای سال قبل به بهترین شکل ممکن برگزار گردد . البته حضور در چنین مراسمی رای راهنمایان سراسر کشور قطعا غنیمت است چرا که بار مثبت روحی و روانی فراوانی برای شرکت کنندگان به ارمغان می آورد و سرشار از تجربه ها و خاطره های شرین است . البته متاثر شدم از بی وفایی کوچکی که قبل از برگزاری جشن در مسیر برگزار کنندگان قرار گرفت اما اینجاست که عزم و اراده ی آهنین برگزار کنندگان به کار می آید . درود و هزار ها درود بر همه راهنمایان . و باز درود و هزار ها درود بر برگزار کنندگان و دوستانی که صادقانه و عاشقانه تلاش می کنند تا برنامه ها به بهترین شکل ممکن پیش برود . امید وارم کانون انجمن های صنفی هر چه سریعتر شکل بگیرد . ضمنا از میهمان نوازی گرم دوستان ارومیه بی نهایت سپاسگزارم .
    آرش عزیز سربلند و موفق باشی همیشه .
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان محبتت.

  13. ح.م

    پوستر زیبایی است. موفق باشید
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *