این نظریه‌ی من است

حدود شش سال است که در عرصه‌ی گردشگری فعالیت می‌کنم و بیش از ۲۰۰ گزارش و نوشتار و مقاله و سخنرانی و … در رابطه با گردشگری و میراث فرهنگی و میراث معنوی ارائه کرده‌ام. اما تازه فهمیدم که: 

“فعل گردشگری را باید در زمان حال استمراری صرف کرد نه در ماضی بعید.”

نمی‌دانم چند نفر می‌توانند نکته‌ی نهفته در این گفته را درک کنند ولی به چیزی که در بالا نوشتم اعتماد دارم و حتما بعدتر بیشتر توضیح می‌دهم. عقیده دارم که شاید با توجه به همین نکته‌ی ظریف بتوانیم بخشی از عدم موفقیت در عرصه‌ی گردشگری کشورمان را مورد تحلیل قرار دهیم و در صورت رفع مشکل، بتوانیم به آینده امیدوارتر باشیم.

دیدگاه‌ها

  1. فائقه

    سلام
    خسته نباشید
    امروز وقتی به سایتتون سر زدم علیرغم اینکه حس مثبتی در نوشته های اخیرتون نبود اما باز باخودم گفتم خوشا سفر / چون وقتی در سفری(جه داخلی جه خارجی) یعنی تو خونه خودت نیستی/ پس نیستی تا قلبت توسط کسایی که دوستشون داری شکسته بشه و …/ پس خوشا سفر
    خوشا سفر
    سفرهاتان سفیر شادی و لذت

  2. مثلث

    تبریک بابت چاپ دوم کتاب . امیدوارم به چاپ صدم برسه برادر.شما ها برین بگردین ما این زندگی و با ریسمان عمرمون به دوش میکشیم.
    …………………………………………………………..
    جواب: سلام. خوبی؟

  3. ا گ

    سلام!
    جمله ات را بسیار می فهمم. گرچه به اندازه تو در این عرصه مکاشفه نکرده ام اما وقتی به اندازه خودم نگاه می کنم می بینم به این نتیجه رسیده ام که گردشگری در دنیای امروز یعنی – دارم دارم – و نه – داشتم داشتم – و بعد هم اینکه گردشگری یعنی از هیچ همه چیز ساختن.
    ……………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمند.

  4. اشکان بروج

    چطوری ای پدر بزرگوار
    از پیچ بزرگ به پدر آرش که تو را در وطن چشم به راهم. سفر بسیاری پر خطر، پر تجربه، پر بار و آموزنده ای به بلغارستان داشتم و اکنون چشم به راه برای انجام امور استمراری.
    حالیا یادمان باشد که داشته هایمان را لولو برد…..الان چند مردِ حلاجیم.
    داغ ادعا و قمپز داشته ها و نبود سیستم برای حال گردشگری، همان ویروس ایدز گردشگری است که دارد تمام وجود این بدبخت را می خورد.
    ما که زورمونو می زنیم….ببینیم اون بالایی ها چند مردِ حلاجند.
    فدات
    ……………………………………………………………………………
    جواب: سلام. می‌بینمت.

  5. مهشید

    سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام . من اولین بار به سا یتتون سرمیزنم:-) خیلی جالب بود. موفق باشید
    …………………………………………………….
    جواب: سلام و سپاس.

  6. نسرين شهريوري

    سلام آقای نور آقایی،مدتی بود به ساییتتون سرنزده بودم،ضمن آرزوی آرامش برای شما(دربخش نزدیک) می خواستم ببینم منظورتون از فعل گردشگری چیه؟
    ………………………………………………………………
    جواب: سلام. جوابش وقت می‌گیره، باشه برای بعد. سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *