امیدوارم که اشتباه برداشت نشود

سلام. هر وقت نمی‌نویسم دلیل دارد. ۱- یا سفر هستم و به اینترنت دسترسی ندارم. ۲- یا چیزی برای گفتن وجود ندارد.

این سایت نوعی رسانه‌ی ارتباطی میان بنده و کسانی است که در اندیشه‌ی این هستند که “گر زدست برآید دست به کاری زنیم که غصه سرآید”. با این حال، بنده را به خاطر این‌که نمی‌توانم به تمام درخواست‌ها پاسخ دهم، عفو بفرمایید.

دیدگاه‌ها

  1. رهرو

    سلام
    اگر در مورد سلیمانیه و اربیل عراق و مکان های دیدنی اون ها چیزی می دونید یا جایی رو می شناسید که چیزی بدونن، ممنون میشم کمکم کنید.
    ………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. من اربیل بودم اما نمی‌دونم چه اطلاعاتی لازم دارید. در این مورد لطفا تماس بگیرید.

  2. مثلث

    آرش جان یک منبعی میخوام در مورد نمادهای علم و کتل مثه اون پرهای طاووس یا مجسمه حیوانهای مختلف روی علم و یا شکل استوانه ی کتل .اگه خودت چیزی میدونی بهم بگو یا کتاب اگر می شناسی. با تشکر و سپاس فراوان از شما دوست نماد و اسطوره شناس .
    ………………………………………………………
    جواب: یه چیزهایی تو ذهنم هست اما باید مطمئن بشم که بهت بگم به کدوم کتاب رجوع کنی. اما در حال حاضر برای مهدی فتوحی بنویس، اون بیشتر از من در این مورد خبر داره. با این حال…، احترام به طاووس رو می‌شه از دوران ساسانی و بعد در دوران صفوی (در سینی‌ها و نقش و نگارهای بناها) دنبال کرد. علم و کتل با حضور پارچه‌ها تقریبا شبیه به حضور پارچه بر روی درختان مقدس است. استوانه‌ی کتل را می‌توان به درخت تشبیه کرد. درباره‌ی علم باید با راز درخت سرو آشنا باشیم چراکه این درخت همیشه سبز است و اتفاقا پارچه‌هایی که بر روی علم بسته می‌شوند هم معمولا سبز رنگ هستند. درباره‌ی حیوانات هم می‌شه به تقدس حیوانات در نوشتار آقای پورداوود رجوع کرد. احترام به علم یک موضوع جالب توجه و البته پیچیده است و می‌تونی به نوشته‌ و عکس‌های من در متن “مراسم علم‌واچینی در روستای شاه شهیدان” در همین سایت خودم رجوع کنی. یک نفر هم در همون نوشته، اطلاعات جالب توجهی رو در یک لینک اعلام کرده که می‌تونی بخونی.

  3. ا گ

    سلام. برای مثلث
    در سلسله کتابهایی که جابر عناصری درباره فرهنگ عامه عزاداری و شبیه خوانی در ایران نوشته باید یک چیزهایی پیدا کنی.

  4. Masi

    استاد جان، جسارتا مطلب “از آزادی تا آب ” رو هم در اینجا بنویسید.
    خیلی خیلی دوستش داشتم .

    چون حرف برای گفتن داشت، زیاد.
    ………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. می‌نویسمش به زودی در همین سایت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *