ارتباط مستقیم آتن تهران

فاصله دو شهر آتن و تهران کم می‌شود. با برقراری پرواز مستقیم بین این دو مقصد گردشگرپذیر، از این پس مسافران زمان و هزینه کمتری را به پرواز اختصاص می‌دهند.

شرکت هواپیمایی ایژین فاصله دو شهر آتن و تهران را کوتاه می‌کند. شرکت ایژین (Aegean)، هواپیمایی ملی یونان از روز اول مرداد ۱۳۹۴مطابق ۲۳ جولای ۲۰۱۵، بین این دو پایتخت پرواز مستقیم برقرار می‌کند.

برقراری پرواز مستقیم تهران- آتن سبب می‌شود تا رابطه گردشگری دو کشور ارتقا یابد. گردشگران یونانی که از این پس می‌توانند با یک پرواز مستقیم به تهران بیایند، زمان کمتری در سفر گذرانده و بهای کمتری نیز می‌پردازند. این پرواز سفر به ایران را برای بسیاری از گردشگران اروپایی عملی خواهد ساخت.

گردشگران ایرانی نیز که علاقه زیادی به دیدن کشور تاریخی یونان دارند، دیگر ناچار نخواهند بود از طریق کشور واسط خود را به آتن برسانند. به این ترتیب یک پرواز ۳ ساعته جایگزین دو پرواز به‌علاوه زمان توقف در فرودگاه واسط یعنی زمانی حدود ۱۰ ساعت خواهد شد. همچنین امید می‌رود روند گرفتن ویزا برای هر دو کشور قدری آسان و کوتاه شود.

هواپیمایی ایژین شبکه پروازی گسترده‌ای دارد که شامل ۱۰۰ مقصد بین‌المللی در ۴۲ کشور و ۳۴ مقصد داخلی می‌شود. این امر سفر گردشگران ایرانی را در داخل کشور یونان و به سایر کشورهای اروپایی آسان و ارزان می‌کند. به علاوه تهران را به مقصدی در دسترس برای یونانیان خارج از آتن و گردشگران سایر کشورهای اروپایی که تاکنون از سختی و هزینه بالای سفر گریزان بوده‌اند، تبدیل می‌کند.

لازم به ذکر است هواپیمایی ایژین سال ۲۰۱۵ برای ششمین بار عنوان «بهترین هواپیمایی منطقه‌ای اروپا» را از سوی گروه اسکای‌تراکس (Skytrax) که با نظرسنجی از مسافران صورت می‌گیرد، از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها

  1. بهزاد

    سلام، با توجه به مشکلات مالى اخیر یونان و احتمال خروج از اتحادیه اروپا به نظر میرسه از الان یونانى ها به دنبال جذب توریست از کشورهاى غیر اروپایى هستند . جزایر یونان در صورت سهولت روادید براى ایرانیان میتونه جذابیت زیادى داشته باشه و میتونه حایگزبن سواحل انتالیا باشه
    ………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. یونان فوق العاده است. اینو خوب میدونم.

  2. انتظارخیر

    مشخصا یونان جاذبه های بهتری از آنتالیا داره ! به نظر من میشه از الان برای طراحی سفر های ترکیبی ( فرهنگی – طبیعی ) روش کار کرد …
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. بله، فکر می کنم همینطوره.

  3. رسول ايرانشناس

    آرش عزیز وقت بخیر
    دوستی رو میشناسی که در ارتباط با برنامه ریزی سفر به یونان (ویزا ،itinerary ، تجربیات کاهش هزینه ها و…) برای یه سفر خانوادگی بتونه کمکی بکنه .
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. برای ویزا که باید به سفارت مراجعه کنی. اما در مورد بقیه موارد خودم میتونم کمک کنم.
    موفق باشی.

  4. نينا

    سلام
    آیا برای رفتن به جزایر یونان از طریق بندرهای ترکیه احتیاج به ویزا هست؟
    اگر در این مورد میتونین من رو راهنمایی کنین، میخوام از طریق ترکیه چند روز برم جزایر و برگردم البته بدون تور
    ممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قاعدتا وقتی یک کشور از اتباع کشور دیگه ویزا میخواد از هر مسیری که باشه، ویزا میخواد.

  5. شاهرخ

    سلام روز به خیر ممنوناز وقتی که میذاری
    میخواستم بدونم در مورد کیفبت و خدمات ایر لان AEGEAN چیزی تا حالا شنیدی شما ؟ نکته منفی یا مثبت .
    یا گله وشکایتی از طرف مسافران
    ممنون
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. این دفعه با این ایرلاین سفر کردم. چیز بدی نشنیدم. همه می گفتند که پرواز ارزانی است. خودم هم متوجه شدم که سرویس خوبی داره. فقط شاید کمی زمان ترانزیت برای ایرانی ها زیاده در فرودگاه آتن که به نظرم قابل اغماضه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *