گردشگری ادبی، دوباره

در دی ماه ۱۳۹۱ اولین همایش گردشگری ادبی در تهران برگزار شد و نتایج مثبتی به همراه داشت. ولی همچون بسیاری از فعالیت‌ها و ایده‌ها جایگاه مناسب خود را نیافت. با این حال در سال‌های گذشته، موضوع گردشگری ادبی کمابیش در پایان‌نامه‌ها، تورها و برخی محافل به صورت گسسته و اندک، مورد نظر قرار می‌گرفت.

یکی از سخنرانان مهمان در همایش گردشگری ادبی جناب آقای «امیرحسین حکمت‌نیا» بود. این موضوع چنان برای ایشان جالب توجه بود که از شیراز به تهران آمد و پیشنهاد برگزاری دومین همایش را در شیراز داد که البته هرگز برگزار نشد. تا جایی که من می‌دانم از آن زمان تا به امروز که کتاب ایشان با عنوان گردشگری ادبی در شیراز به چاپ رسیده است، همواره از فکر و دغدغه‌ی گردشگری ادبی به دور نبوده است.

دو روز پیش، در نمایشگاه گردشگری تهران (سال ۱۴۰۰) با ایشان ملاقات کردم و محبت کردند چند نسخه از کتاب را به من هدیه دادند. ضمن قدردانی از تلاش این دوست بزرگوار، امیدوارم موضوع گردشگری ادبی در همه‌ی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

طرح جلد روی کتاب، انتشارات فرهنگ پارس، چاپ سال ۱۴۰۰

دیدگاه‌ها

  1. هاجر نجف زاده

    کتاب فوق العاده ارزشمند و کاربردی برای فعالان حوزه گردشگری. تا به امروز کتابی که اینچنین در این خصوص به این شاخه از صنعت گردشگری بپردازد ندیده بودم. مسیرهای ادبی شهر شیراز در یک از فصول به بهترین نحو تعریف شده اند.
    ممنون از تلاش های دکتر حکمت نیا
    ……………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. کلا در رابطه با گردشگری ادبی کم کار شده. ولی در اولین همایش گردشگری ادبی، یک کتاب از مقالات چاپ شده و همچنین یکی دو پایان نامه هم در این زمینه کار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *