ما گفته ها، از ناگفته های جشن… گزارش تصویری با ۱۰۰ عکس

آخرین گزارش تصویری چهارمین جشن راهنمایان گردشگری را به منظور ترویج فرهنگ مستند نگاری خدمتتان ارائه می کنم:

۱- عکس های مجتبی باغبانی: مجتبی باغبانی یکی از بهترین نیروهایی بود که از چهار روز قبل از برگزاری جشن به رامسر آمد و با همکاری های خوبش، مشکلات بسیاری را از سر راه برداشت. از او سپاسگزارم.

اولین عکس… با خیلی ها صحبت کردیم تا اسپانسر جشن باشند، ولی مسائل و ناگفته های بسیاری در این میان باقی ماند.

با کارشناسانی که قرار بود در زمان جشن کارگاه آموزشی ارائه دهند، رایزنی کردیم.

در تصویر وحید نظری را می بینید که مشغول آماده کردن غذا برای گروه است. ما به عنوان گروه اجرایی جشن در یک خانه اقامت داشتیم تا بتوانیم کارها را بهتر سر و سامان دهیم. وحید هم در یزد، هم در تبریز و هم در رامسر یکی از نیروهای اصلی و کاربردی برگزاری جشن بود.

بدون شرح

سال قبل بهمن حکیمی به عنوان دبیر جشن به سلمانی رفت و امسال حسین ستوده.

یکی از جلسات متعددی که برای آمادگی و هماهنگی برگزار کردیم.

جلسه هماهنگی علی عسگریان با راهنمایان محلی (رامسری)

کارت شناسایی راهنمایان محلی که در برگزاری جشن همکاری داشتند.

مهمانان و مدعوین: داخل یکی از اتوبوس ها

کاپیتان یکی از اتوبوس ها

پرتو در زمان ورود مهمانان به رامسر، بیشترین دردسر را تجربه کرد. اسکان ۴۰۰ نفر در شش هتل با مدیریت او و کمک آذر اتفاق افتاد.

فهرست کارگاه های آموزشی که در دانشگاه آزاد رامسر و در روز اول برگزار شد.

یکی از کارگاه های آموزشی

علی علی اسلام در حال تدریس در کارگاه آموزشی با عنوان “عکاسی در طبیعت”

گروه اجرایی: دانشگاه آزاد اسلامی رامسر

آذر، مسوول اجرایی برگزاری کارگاه های آموزشی بود و همان طور که از او انتظار می رفت عالی کار کرد.

در حال صحبت با گروه تلویزیونی شبکه سحر هستم. می خواستیم که بتوانند بهترین گزارش را از این سفرشان تهیه کنند.

کارش (برگزاری کارگاه های آموزشی) را انجام داده و خیالش راحت شده.

راهنمایان رامسری در مراسم شام شب اول.

یکی از بنرهای نصب شده در سطح شهر رامسر

بدون شرح

استفاده ی همه ی مهمانان از تلکابین رامسر

بدون شرح

ایرج میلانی و راهنمایان گردشگری

حضور مهمانان در چال دره (منطقه دوهزار تنکابن)

هرمز امامی: کارگردان بسیاری از فیلم ها در رابطه با میراث فرهنگی ایران. در این سال ها او همیشه برای جشن راهنمایان گردشگری کلیپ ساخته است.

چال دره

حضور انجمن کوهنوردی رامسر و تنکابن در جشن امسال چشمگیر بود. این جا چال دره است و این بخش ماجرا که دوستان دیگری به غیر از راهنمایان گردشگری در برگزاری جشن نقش ایفا کردند، از مواردی بود که دلمان می خواست محقق شود و شد.

چال دره… در راستای اهمیت به فرهنگ مکانی که جشن در آن برگزار می شود.

چال دره… در راستای اهمیت دادن به گردشگری غذا و نوشیدنی بومی

می دانستم که محمد منظر نژاد و محمد کاظم حلاج ثانی توانایی غذا دادن به  بیش از ۴۰۰ نفر (و بدون اغراق باید بگویم حدود ۴۵۰ نفر) را دارند. البته دوستان بسیاری به این دو نفر کمک کردند. اگر نامشان را به یاد ندارم، عذز می خواهم.

فکر نمی کنم خاطره چال دره به سادگی از ذهن راهنمایان گردشگری و کسانی که در این جشن حضور داشتند، زدوده شود. به جرات می توانم بگویم که راهنمایان  گردشگری در جشن امسال یکی از شادترین لحظات زندگی اشان را تجربه کردند.

میرزا قاسمی و مخلفات یک سفره گیلکی. لازم می دانم از آقایان ملاحسینی و حلاجیان (از دوستان شهسواری) برای طراحی و اجرای این بخش از جشن سپاسگزاری کنم.

حضور در چال دره

آموزش پخت میرزا قاسمی

دف و آواز و شادی

بیژن فرهنگ دره شوری در چال دره برای راهنمایان صحبت کرد.

حضور صنایع دستی در چال دره… ما به راستی در عرض چند روز توانستیم یک جشنواره طراحی و آن را برگزار کنیم. کسی باورش نمی شد، اما انجامش دادیم.

کیانوش محرابی (طراح و مجری برگزاری مسابقات ورزشی برای راهنمایان گردشگری و مهمانان) به همراه دوستان دیگر در این تصویر دیده می شوند.

حضور هلال احمر در جشن: برای رونق گردشگری هماهنگی میان بخش های مختلف یک جامعه مورد نیاز است، کاری که ما توانستیم انجام دهیم. ای کاش مرجعی بود و این جشن، نتایج آن و اهداف و مرام های فرهنگ ساز آن را تحلیل می کرد، کاری که انجام نمی شود و بنده به این دلیل است که وقت می گذارم و مستند نگاری می کنم. بر خلاف تصور خیلی ها، ما از قبل هیچ پایگاهی در رامسر نداشتیم ولی آن را ایجاد کردیم و به کمک دوستانمان هر کاری که اراده کردیم، به انجام رساندیم. باور دارم که ارزشش را داشت، واقعا داشت.

با نیروی انتظامی هم هماهنگ کرده بودیم.

مسابقه برای راهنمایان گردشگری: آیا در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی برای راهنمایان گردشگری رقم خورده است. آیا این ها ارزش نداشت که مورد توجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گیرد؟

دوچرخه ها را برای برگزای مسابقه به همین سادگی هم گیر نیاوردیم.

دوچرخه سواری هم جزیی از مسابقه چند گانه بود.

مدال آوران

مجتبی گهستونی (با پیراهن زرد) و یکی از افراد گروه شبکه تلویزیونی شبکه سحر (نفر ششم از سمت چپ) هم در مسابقه شرکت کردند. این دوست سمت چپی کسی است که وقتی در سفر خوزستان گردی (برای نوشتن کتاب گردشگری خوزستان) بودیم، در شهر لالی و در خانه پدری اش به ما اسکان داد. گردشگری یعنی این. دوستی یعنی این. زندگی یعنی این.

مدال آوران

صف غذا و علاقه ی محمد منظر نژاد به کارش

وحید هم در مسابقه شرکت کرد و دوم شد.

پنجاهمین عکس… دوست بزرگوارم، آقای حلاجیان (با عینک قابل تشخیص است) در برگزاری مراسم جشن و به ویژه مراسم چال دره، بسیار همکاری کرد.

بدون شرح

در سال های قبل آشنایی ها و دوستی های بسیاری در هنگام برگزاری جشن ایجاد شد. امسال هم ایجاد شد و هم قوت گرفت.

بدون شرح

مسوولان محلی وقت را غنیمت شمردند و با ایرج میلانی در خلال برنامه های جشن رایزنی کردند.

حامد، سال قبل در تبریز خیلی زحمت کشید.

کیسه های جمع آوری زباله

کشتی گیله مردی به راه انداختیم… در راستای اهمیت دادن به آداب و رسوم محلی و توجه به گردشگری رویدادها

پهلوان برنده، دُوران می کند. یعنی می رود تا انعام بگیرد. دره شوری را در حال انعام دادن مشاهده می کنید.

نمی دانم تا حالا راهنمایان این همه گاو دیده بودند یا نه (چهار تایشان در تصویر مشخصند)، اما مطمئنم تا به حال گاوها این همه راهنما ندیده بودند.

به نام اهورامزدا که آسمان را آفرید، که زمین را آفرید، که انسان را آفرید، که مرد را آفرید، که زن را آفرید، که شادی را آفرید.

آقای سخت باز، مدرس طبیعت گردی به محمد یزدانی می گوید: گوگولی. اگر باورتان نمی شود به دهان آقای سخت باز نگاه کنید.

یزدی ها زباله جمع کرده اند

سرکار خانم حدیدی فر، پیشرو در جمع آوری زباله

حسن محیط، راهنمای گردشگری گیلانی (نفر سمت چپ) که در کتاب Lonely Planet ایران نامش را می توان یافت، زباله جمع کرده است.

کاری کرده بودیم که همه ی مردم شهر رامسر بدانند که ما آن جاییم.

این تابلوی رستوران نگین است که به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری، به ۴۰۰ نفر رایگان شام داد. خاطره ی این شام از یاد چه کسی خواهد رفت؟

در این جشن که در سه روز برگزار شد، به غیر از سه وعده صبحانه، راهنمایان و مهمانان ۵ وعده ناهار و شام میل کردند. طوری طراحی کرده بودیم که هم ماهی بخورند، هم غذای سبک، هم باربی کیو در دل طبیعت داشته باشند و هم با طعم انواع غذاهای محلی گیلانی – مازندرانی آشنا شوند.

صاحب رستوران نگین، جناب آقای مددیار، یک جنتلمن بود به معنای واقعی.

شام شب دوم، بد هم نبود گویا.

روزها پیگیر برگزاری هرچه بهتر جشن بودیم و شب ها این حالمان بود.

کسانی که در ساعت ۹:۵۷ روز دوم اسفند به سالن تشریف آوردند، نمی دانستند که ما ساعت ۸:۳۰ این سالن را با زباله های باقیمانده از سمینار قبلی تحویل گرفتیم. ما برای این سالن ۲۰۰۰۰۰۰ تومان پول داده بودیم. به هر حال، هر طور بود جمع و جورش کردیم.

همان توضیح قبلی: روی صندلی ها را ببینید.

برگزاری نمایشگاه در هنگام برگزاری جشن یکی از مرام های ماست. راهنمایان گردشگری همواره به عنوان مبلغان گردشگری عمل می کنند. به راستی برگزاری چنین نمایشگاهی که به معرفی جاذبه های گردشگری استان ها بپردازد برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چقدر هزینه دارد؟ آیا حقش نبود که به ما کمک کنند تا ما امروز از جیبمان خرج نکرده باشیم؟ چرا باید نامه ی کمک به هزینه های این جشن بایگانی بشود و به مفاد آن عمل نشود؟ چقدر باید ما را به خاطر برگزاری چنین مراسمی که این همه اهداف در راستای توسعه پایدار گردشگری در آن پیدا و پنهان است، مورد نقد قرار دهند؟

غرفه ی یزد

شبکه تلویزیونی سحر با مازیار آل داوود، مالک اقامتگاه “آتشونی” در روستای گرمه، مصاحبه می کند. وقتی برای شرکت در برنامه زنده IRAN TRAVEL GUIDE شبکه سحر شرکت کردم، این مصاحبه پخش شد.

همسر و پسر تازه متولد شده ی افشین هنگامی. پسر افشین کوچکترین شرکت کننده در جشن امسال بود. افشین هر ساله از استان هرمزگان و جزیره هنگام خودش را به جشن می رساند.

حسین ستوده، دبیر جشن متن سخنرانی اش را مرور می کند.

در روز دوم اسفند، روز جهانی راهنمایان گردشگری سرود ملی ایران پخش می شود.

تبریز یک سال این تندیس را نگاه داشت، حالا تندیس یک سال در رامسر جای خوش خواهد کرد. این تندیس راهنمایان همچون خود راهنمایان شهر به شهر سفر می کند.

پرتو و محمد در هنگام برگزاری مراسم: خسته و احتمالا راضی اند.

این پسر، محمد حسین یزدانی در نوع خودش نابغه ای است. مراسم در حال اجراست و او به طور نامحسوس همه چیز را مدیریت می کند.

دبیر جشن سخنرانی می کند.

لوح های تقدیر امضا می شوند.

خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات و مجلات گردشگری آمده بودند.

دکتر ناصر کرمی، بیژن فرهنگ دره شوری، ایرج میلانی و حسینی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر، همگی هم سحنرانی کردند و هم جایزه دادند.

لیلا حمزه زاده، جایزه ی “نعیمه حنفی”، راهنمای برتر اردبیل را دریافت می کند تا به دستش برساند.

هرکه به روستای مصر سفر کرده باشد، او را می شناسد. علی حیدری نماینده “خوشه سار بوم گردی” و به عنوان راهنمای محلی طبیعت گردی جایزه دریافت کرد.

آقای سخت باز و سرکار خانم غنی، از برگزاری جشن تشکر کردند.

راهنمایان گردشگری رامسر کارشان را خوب انجام دادند. شاید وقتی روز اول با آن ها جلسه گذاشتم باورشان نمی شد که با کمک هم چنین جشنی را برگزار خواهیم کرد. یادم هست که راهنمایان  یزدی و تبریزی هم در ابتدا باور نمی کردند که می شود.

مدیر مالی هتل رامسر نگران بود که چرا هیچ کس “باقالی قاتوق” نمی خورد و همه مرغ می خواهند (ناهار روز سوم). باید مشکل را حل می کردیم. با بعضی از میزها حرف زدیم و حل شد.

حمید و هادی، ناهار روز آخر را بر روی زمین رستوران هتل رامسر میل می کنند.

۲- عکس های محسن شاهمردی: محسن شاهمردی یکی از دوستان عزیزم است، با او وقتی در خبرگزاری میراث فرهنگی کار می کردم آشنا شدم. با هم زیاد سفر کرده ایم. او عکاس اصلی کتاب راهنمای گردشگری خوزستان خواهد بود.

آخرین فعالیت من در این جشن به فیلم برداری از لحظات مختلف این سه روز خلاصه شد.

با او در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر آشنا شدیم. یک موهبت بود. به غایت هوشمند، مودب و کارآمد بود. یک کارگاه هم برای ما برگزار کرد.

صحبت های پایان شب های (دو شب) بیژن فرهنگ دره شوری، ناصر کرمی، نبیئیان، ایرج میلانی و … در حیطه ی محیط زیست و تنوع زیستی در نوع خودش یک شب نشینی فرهنگی قابل توجه بود.

مثل دو سال گذشته امسال هم نشست خبری برگزار کردیم.

مثل سال قبل جشن سر ساعت ۹:۵۷ آغاز شد. اگر فقط می دانستید برای تهیه ی نرم افزار نمایش ساعت دیجیتالی که ثانیه شمار هم داشته باشد – آن هم در سالنی که اصلا ساعت نداشت – چه دردسرهایی کشیدیم، تعجب می کردید.

گردشگری خوزستان، راهنمایان گردشگری خوزستانی و همچنین بنده، به سرکار خانم سوسن جهرمی خیلی مدیونیم. ابوطالب شهی زاده  به عنوان راهنمای برتر استان خوزستان معرفی شد.

افشین هنگامی اینگونه آمده بود. جشن انگار نمایش کوچکی از فرهنگ اقوام ایران هم بود.

از همه ی دست اندرکاران جشن تقدیر به عمل آمد.

صدمین عکس… آخرین عکس… پانوراما… خداحافظ

پی نوشت: به احتمال زیاد، خوزستانی ها می خواهند سال بعد میزبان برگزاری پنجمین جشن راهنمایان گردشگری باشند. اگر بخواهند کمکشان خواهم کرد، اما همان طور که قبلا هم گفته ام، به طور مستقیم درگیر نخواهم شد. با این حال به مجتبی گهستونی گفته ام که پیشنهادهایی برای برگزاری جشن در خوزستان دارم. در واقع اگر جشن در خوزستان باشد، آن را در یک شهر و مکانی برگزار می کنیم که کسی فکرش را هم نکرده. در سال پنجم در چادرهای بختیاری ها اقامت خواهیم داشت و با آن ها سفر خواهیم کرد و نهایتا بزرگترین تور همراهی با عشایر را، ما راهنمایان گردشگری در دنیا رقم خواهیم زد. چنان که امسال بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری در سراسر دنیا را برگزار کردیم. در ضمن طوری مسیر را طراحی خواهیم کرد که از محل تولد کوروش بازدید کنیم و آن را به دنیا بشناسانیم.

دیدگاه‌ها

  1. مهران

    درود و دو صد درود
    نمیدونم چی بگن از این همه انرژی و تلاش بی وقفه ای که تو داری
    اصلا تصور نمی کردم که در آستانه سفرت به اروپا، چنین گزارش سفر جذاب و همه جانبه ای رو منتشر کنی !
    سپاس بیکران بر تو باد
    راهنمایان گردشگری خوزستان خواهان برگزاری پنجمین جشن هستند و شما و دیگر عزیزان، باید در این راستا تشریک مساعی داشته باشید تا خوزستان زیبا و جذاب به همگان معرفی شود.
    باز هم سپاس
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام به تو. سپاس از لطفی که داری.

  2. ليلا

    سلام ارش خان .نعیمه حنفی راهنمای برتر ما بود خودشون تشریف نداشتند بنده افتخار گرفتن لوحرو داشتم.اگه ممکنه اصلاح کنید.
    سپاس سپاس بازم سپاس بازم تشکر از این همه زحمت تمام دوستان.بدون شک حضور موثر شما بزرگترین و مهمترین عامل خلق این همه خاطرات و نتایج قشنگ خواهد بود.من بیصبرانه منتظر سالهای بعد هستم و اگر کاری از دست ما برمیاد حتما بفرمایید. 
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. تصحیح کردم. سپاس از شما.

  3. مجتبي گهستوني

    با درود. مثل همیشه محبت بیکران تو نثارمان شد. می بوسمت. امیدوارم که با کمک همه مسئولین و در نهایت با پشتکار خوب دوستان بتوانیم جشن راهنمایان گردشگری خوزستان را برگزار کنیم.
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادتمندم. امیدوارم از بعد از عید برای جذب اسپانسر شروع کنید.

  4. سعید توانا

    این تازه شروع آشنایی ما با شما شد

    آرش خان امیدوارم که همیشه پاینده و شاد باشید

    باز هم بی نهایت سپاس از تمام کارهایی که به بهترین شکل انجام شد

    پیشاپیش نوروز هم شاد باد.
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس. سال نو بر شما هم مبارک باد.

  5. یوکابد

    سلام

    امروز خبردار شدم که آقای هرمز امامی فیلمی را که در رابطه با تخت جمشید به نام شگفتیهای تخت جمشید است ساختش را به پایان رسانده و جالبه در جشن شما هم حضور داشته اند.
    جشنتون قشنگ بوده.
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام

  6. Nahid Saadatian

    سلام .
    تلاش شما و دیگر دوستان مثل همیشه ستودنی است .
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. خوبید؟ آرزو دارم که همیشه خوش و موفق باشید.

  7. hoda

    خسته نباشیدد. خدا قوت.
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  8. 1353

    sepas sepas sepas az to va hameye kasani ke yariyat kardand,gozareshe jalebi bood va bozorgi va shokoohe karetan ra be khoobi neshan midad,ey kash kasani boodand ke ghadre inhame talashe sadeghane va asheghane va inhame khedmat be eatelaye farhang iran ra midanestand va dark mikardand, BE RASTI MARDANE BOZORG KARHAYE BOZORG ANJAM MIDAHAND
    ………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از تو.

  9. suzan

    salam,mamnoon az axhaee ke gozafhtid,kheili khoob bood& pishnahade jashn dar khuzestan va toure hamrahiye ba ashayer kheili jalebe,omidvaram amali beshe,,& omidvaram shoma ham hamishe shad bashid. 🙂
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس. مالزی خوش بگذره.

  10. حبیب حلاجیان

    میدانم آپلود کردن صد عکس و البته توضیح نوشتن برای همه آنها چه کار سختی است. واقعا دست مریزاد وخسته نباشی. ممنون که از من هم نام بردی. حیف که کار بیشتری از دستمان بر نیامد… شاد وپیروز باشید
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. خیلی خیلی ارادت دارم حبیب عزیز.

  11. فریبا

    سلام
    فوق العاده است هم این گزارش و هم عکسهای بهبهان که واقعیتش تا الان نمیدونستم کجاست،
    منتظر سفرنامه اروپا میمونم.
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سعی می کنم آن لاین بنویسم.

  12. فهيمه

    دست مریزاد
    …دستتون درد نکنه … زحمات اجرای چنین جشنی را با صدها عکس و گزارش نمیشه نشون داد … اون شور و اشتیاق و استرس نهانی را با کدوم عکس و جمله می تونی کامل بیان کنی …؟؟!! خدا قوت …
    امیدوارم باشم و بتونم در برگزاری جشن سال بعد قدمی بردارم …
    ………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  13. آزاده

    سلام
    خسته نباشید
    امیدوارم سال بعد بتونیم خستگی ای که اینبار تو سفر رو به خوزستان داشتید رو جبران کنیم قول میدم من و رادین با هم کمک کنیم
    همیشه شاد باشید
    پیشاپیش سال نو مبارک
    ……………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  14. محمد امین جعفری

    آقا آرش عزیز من از بچه های راهنمای محلی تو جشن امسال بودم، بهتون دست مریزاد میگم واسه این همه تلاش و این همه انرزی، علاوه بر گردشگری باید یه کتاب هم تو زمینه مدیریت زمان بنویسید! واقعا خسته نیاشید
    ………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از شما. به امید دیدار دوباره.

  15. الف

    عالی بود. خسته نباشید. ایا مستند برنامه از سیماهای مختلف شبکه جهانی سحر ۱و۲ پخش میشه؟ امیدوارم این شبکه مستندی در این زمینه تهیه ودر تلویزیونهای مختلف شبکه جهانی سحر به زبانهای مختلف پخش ودوبله شود تا مخاطبان هم مرز ایران با فرهنگ گردشگری با ایران اشنا شوند. از این همه لطف ومرحمت شما که خالصانه وبدون چشمداشت ،کار مکنید ممنون.
    ………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  16. یلدا

    مثل همیشه عالی بود. کوتاه و جذاب و گویا. به خصوص برای آدم تنبلی مثل من که حوصله خوندن نداره D: عالی بود. خسته نباشید.
    ………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  17. hossein

    درود
    خاطرات این سفر برای من و پدر و به خصوص علی ساربون تا ابد جاوید خواهد ماند سپاس فراوان برای همه ی لحظات پر شوری که خلق کردید
    پیشاپیش نوروزتان پیروز
    به امید دیدار
    ………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  18. نسترن لاله

    سلام آقای نور آقایی . من از راهنمایان محلی در جشن بودم . واقعا ازتون به خاطر اعتمادی که به ما کردید ممنونم . بهتون خسته نباشید میگم و از اینکه در سفرنامتون از ما هم یادی کردید سپاسگذارم . همواره شاد و تندرست باشید .
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما و به امید دیدار.

  19. احمدی

    با تشکر از شما و همه دست اندر کاران … من امروز وقت کردم که این آلبوم زیبا رو ببینم … همه خاطرات جشن خوب رامسر برامون زنده شد … ممنونم از شما و از این سایت پر بارتون … موفق باشید !
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  20. کیوان فرهمند

    آرش جان سلام
    سال نوروبه شما دوست عزیزم تبریک میگم و امیدوارم تمام عمرت رو به شادی بگذرونی
    بعد از دیدن این عکسا کلی خاطره خوش رو برام زنده کردی و یادم نرفته که حضورمون در این سفر پرثمر رومدیون شما بوده و هستیم.
    برای سال بعد و حضور در خوزستان ثانیه شماری می کنیم .

    شاد باشی و سلامت
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  21. ناصر

    سلام آرش عزیز امیدواریم برگذاری چنین جشنی در استان اردبیل که یکی ازقطب های گردشگری کشورهست برگزارشود.آرش عزیز دستتون درد نکنه.ای کاش همه لیدرها مثل شما عاشق کارش بودند.
    …………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. اردبیلی ها دست به کار بشن برای برگزاری جشن، من هم در خدمتم. سپاس از شما.

  22. ابوطالب

    بادرود ارش جان من اوتین باربودازسایت دیدن کردم ولی خیلی زحمت کشیدین همه شما امیدوارم امسال بتونیم در خوزستان به کمک شما دوباره دوستان را زیارت کنیم
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  23. رضا مهذب

    سلام آقای نورآقایی.من تازه این مستند نگاری رو خوندم و بسیار ذوق زده شدم.و پر از امید برای برگزاری جشن در خوزستان.امیدی که مدیون تلاش،شور و آگاهی و دانش شما و دوستانتونه.خسته نباشید.امیدوارم با تمام انرژی بتونیم بهترین جشن رو تو خوزستان برگزار کنیم.
    امیدوارم راهنمایی های ارزشمندتون چراغ راهمون باشه.
    سپاس بیکران از همه چیز.از کلاس درس تا این مستند نگاری.
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  24. زهرا خانعلی زاده

    جناب آقای آرش نور آقایی درود بر شما ، دست مریزاد. خدا قوت . امیدوارم همواره شاد ،سلامت و موفق باشی. حقا که خیلی آقایی
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  25. كورش مدديار

    با سلام خدمت آرش خان نور آقایی … از دیدن عکسها لذت بردیم … دست مریزاد خسته نباشید … به امید دیدار …شاد باشید .
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام به شما. سپاس از محبتتان.

  26. Masi

    چقدر تو اون سالها برای برگزاری هر ساله ی این جشن زحمت کشیدین.🙏🏻
    و با توجه به شناختی که از شما دارم میدونم که چه اهداف سازنده و بی نظیری در پس هر جشن بوده.
    و تنها یک جشن نبوده
    اینو از تک تک عکس ها میشه فهمید.
    به شدت کار با ارزشی کردین.
    و ای کاش که درک میشد این قدم های شما !😓
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از اینکه همراه من هستید در این سایت. چیزهایی هست که باید گفته بشه و انتقال داده بشه که نشده، یا نمی‌دونم شاید هیچ وقت هم نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *