http://gardeshnama.com

وقتی در سفر بودم، قول قرار را گذاشته بودیم. این بود که دیروز به دیدار “مانی هاشمیان” در “موسسه فرهنگ و هنر رها فیلم” rahafilm.com رفتم. این موسسه علاوه بر انجام پروژه های سینمایی، فیلم های آموزشی تولید می کند که برخی از آنها مربوط به میراث معنوی، میراث فرهنگی و گردشگری و سفر است. از جمله فیلم مربوط به زندگی و نقاشی های “مکرمه قنبری”، “زعفران”، شناخت جاذبه های کشورهایی همچون یونان، ایتالیا، فرانسه، چین، هندوستان و … از تولیدات یا دوبله های این موسسه است.

همه این موارد به خودی خود برای من هیجان انگیز بود، اما تصمیم جدی این موسسه در ایجاد سایت گردشگری “گردش نما” به آدرس http://gardeshnama.com بیش از موارد دیگر جالب توجه است.

همین چند روز اخیر که داوری بخش وبلاگ ها و وبسایت های شرکت کننده در نحستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری را انجام می دادم، از اینکه چرا تعداد سایت های به روز، خلاق و متفاوت در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری کم است، احساس ناراحتی کردم. درواقع از نظر بنده هیچ وبسایت امیدوار کننده ای (به غیر از یکی دو مورد) در میان وبسایت های شرکت کننده در جشنواره نبود. هرچند که می دانم وبسایت های خوبی هم در کشور ما (در عرصه گردشگری) فعالیت می کنند.

اما می توان برای همین سایت http://gardeshnama.com آینده خوبی پیش بینی کرد. همانطور که در جلسه دیروز هم به “مانی هاشمیان” گفتم، موسسه “رها فیلم” با بهره مندی از بازوی قدرتمند “تولید صوت و تصویر” می تواند به صورت ویژه به تولیدات گردشگری غنا ببخشد.

در صورت ادامه جدی، بخش “فیلم های آموزشی” این سایت می تواند مرجع خوبی برای گردشگران باشد.

همچنین بخش جستجوی تورها (داخلی و خارجی) که از لحاظ قیمت، زمان و مدت برنامه سفرهای دفاتر خدمات مسافرتی را در اختیار گردشگران قرار می دهد، بخش کاربردی و کارآمد این وبسایت به حساب می آید.

تفکیک و دسته بندی تورها بر اساس مکان (استانی)، ویژگی های طبیعی و … از دیگر بخش های مفید وبسایت هستند.

بنابراین، به نوبه خودم حضور این وبسایت را در عرصه گردشگری تبریک می گویم و انگیزه و خلاقیت “مانی هاشمیان” را ارج می نهم.

از این موسسه دعوت کردم تا در یک جلسه از محصولات فرهنگی – گردشگری خود برای اعضای “انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران” صحبت کنند.

دیدگاه‌ها

  1. نازلی

    بسیار ممنون از این مجموعه ی فعال و سایت سودمند و تشکر صمیمانه از زحمات بی دریغ شما.
    به امید درک و اتحاد بیشتر!
    ……………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از توجهت.

  2. ماني هاشميان

    جناب نورآقایی،
    از آشنایی با شما بسیار خوشحالم و ضمن سپاس‏گزاری بابت مطلب پر از مهر و انرژی شما، امیدوارم همکاری‌های مستمر و سازنده‌ای داشته‌باشیم و گردشنما از کازشناسی با ارزش شما در پیشبرد اهداف بهرمند شود.
    ارادتمند،
    مانی هاشمیان
    ……………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمندم. امیدوارم بیشتر با هم در تماس باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *