۲۰۰۲)

از امروز فیلمبرداری را شروع کردیم. اولین موضوعی که به ذهنم می رسد این است که ما هزار کدخدا و هزاران خدا داریم. فقط امروز چهار مرتبه توسط سه گروه مختلف تحت پرسش قرار گرفتیم. با اینکه برخورد هیچ کدام بد و ناپسند نبود، اما جالب این است که هر کدام اعتقاد داشتند حراست و حفاظت منطقه بیشتر به آن ها مربوط می شود تا به گروه، ارگان یا سازمان دیگری. با اینکه تمام فعالیت این پروژه قانونی، شفاف و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروهای انتظامی و ادارات میراث فرهنگی در جریان موضوع هستند، با این حال ما امروز مشکلات خودمان را داشتیم.

نمی دانم چرا وقتی قرار است کسی را مورد سوال قرار دهیم همه مسوولیم، اما وقتی قرار است از خودمان بابت کاری که انجام می دهیم سوال شود، هیچ کداممان جوابگو نیستیم و دیگری را مسوول می دانیم. بله ما هزار کدخدا و هزاران خدا داریم. بلکه میلیون ها خدا داریم. هر کداممان برای خودمان خدایی هستیم. هر کداممان.

از این بخش خون دل خوردن ماجرا که بگذریم، بخش کام بخش آن مربوط می شود به فیلم برداری موفق از حرکت و بازی دسته جمعی دلفین ها، طرز تهیه “قلیه ماهی” و نانی که با “سوراغ” درست می شود.

در این صحنه مشغول فیلمبرداری از دلفین ها به عنوان نمادی از جزایر قشم و هنگام هستیم. Shane به عنوان مجری این برنامه، هم از دیدار دلفین ها تعجب کرده بود و هم از خوشمزگی “قلیه ماهی” به وجد آمده بود.

در این صحنه، آمدن shane به جزیره “هنگام” فیلمبرداری می شود.

دیدگاه‌ها

  1. افشین عباس نژاد هنگامی

    مشکلاتی که خودم امروز شاهدش بودم از ندونم کاریه و با ادعا ی بی جای دوستان است . غصه نخور این سنگ اندازیها دلیلش عدم منطق و کوته فکری و نگاه نکردن به آیندست. بیخیال .
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. راستش افشین دلم نمی خواد خیلی بد به این موضوع فکر کنم، اما دوست ندارم کار کردن اینقدر سخت باشه، اون هم کار فرهنگی کردن.

  2. م.معظم

    سلام. از شما تقاضا مندم اینقده از دلفینا نگید و دل ببرید !(ای بابا به خوراکی و به به تان بپردازید )
    خداییش سایز عکسها کوچک است اما بسیار رزولیشن خوبی داره !
    سفر به سلامت .مقصد بعد از قشم کجاست !؟
    …………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. شیراز.

  3. نازي

    سلام اول راه هستید باید استوار و محکم باشید همه ما میدانیم درکشورمان زنده بودن وزندگی یه جور جنگ حساب میشود این که دیگه بخواهی از خوبیها ولذتها فیلم بسازی درست مثل جنگ جهانی ولی من فکر این مسافران خارجی هستم که تا آخر این ماجرا چقدر تعجب خواهند کرد که کشورمابه این جورکارها ارادت زیادی دارد وهمه درهر ارگانی تا میتوانند سنگ سنگ سنگ جلوی پایت می اندازند ولی شما موفق میشوید.
    …………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. از توجه و محبت شما سپاسگزارم.

  4. سیما سلمان‌زاده

    قدر این یادداشت‌ها رو الان خیلی بیشتر می‌فهمم.
    حالا بیشتر دلم می‌خواد ادامه داشته باشه
    زنده باد.
    …………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاسگزارم.

  5. Masi

    انگار هر چیزی شفاف تره بیشتر باید به خدایان توضیح داد!
    و هر چی غیر قانونی تر هست کارش و راهش هموارتر و سهل تر…..

    بازم دیدار با دلفین ها همه چیز رو میشوره میبره….تو این روزها دلفین از کجا بیاریم استاد!
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. دلفین هست، ما کم‌پیداییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *