چیتبال ها این چند وقت کجاها بوده اند؟!

ماهیت “چیتبال”ها با سفر کردن و فعالیت هایی که در سفرها انجام می دهند، پیوند خورده است. برای همین مهم است که بدانیم آنها کجا بوده اند و چه کرده اند.

بنابراین لطفا به ارائه گزارش تصویری از چند سفر “چیتبال دلبر” و “چیتبال کوشکی” دقت بفرمایید:

– سفر “چیتبال دلبر” به میاندشت / به قلم “مرتضی اسلامی” (مدیر عامل انجمن یوز ایرانی)

در روزهای ۴ و ۵ خرداد ۹۳، چیتبال و من (مرتضی اسلامی) به همراه تیم نمایندگی Associated Press در ایران به پارک ملی ضامن آهو (میاندشت) رفتیم. قرار است AP یک کلیپ خبری در خصوص یوزپلنگ آسیایی بسازد و برای بخشی از تصاویر لازم بود از کوشکی فیلمبرداری کنند. هم برای این منظور و هم برای این که دوربین های تله ای را مورد بررسی قرار دهیم و فیلم و عکس های دوربین ها را تخلیه کنیم، به این سفر رفتیم. در تصویر “چیتبال دلبر” را در حال چک کردن وضعیت دوربین تله ای و بررسی محیط اطراف مشاهده می کنید.

“چیتبال دلبر” را در حال بررسی باطری و حافظه دوربین مشاهده می کنید. بعد از این کار، می بایستی حافظه دوربین را بردارد و در لپ تاپ بازبینی کند.

“چیتبال دلبر” ناگهان متوجه می شود که جلوی دوربین رد پای یوزپلنگ وجود دارد. بنابراین حتما دوربین تصویر یوزپلنگ را ثبت کرده. مشاهده می کنید که رد پای یوزپلنگ های واقعی از ردپای چیتبال خیلی بزرگتر است!

همانطور که “چیتبال دلبر” حدس زده بود دوربین از یوزپلنگ عکس گرفته. در این عکس “چیتبال دلبر” و عکس یوزی که دوربین تله ای شکار کرده را مشاهده می کنید. اینجا بود که “چیتبال دلبر” در پوست خودش نمی گنجید، چون عکس یکی از پسرعموهای واقعی اش را دیده بود.

این یکی از آبشخورهایی است که محیط بانان زحمتکش برای حیوانات درست کرده اند. طی سه سال گذشته چندین بار کنار این آبشخور از یوزپلنگ ها تصویربرداری شده است. “چیتبال دلبر” خیلی از محیط بانان سپاسگزار است که مراقب پسرعموهایش و بقیه حیوانات هستند.

“چیتبال دلبر” به همراه من (مرتضی اسلامی)، آقای هراتی رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم، آقای صفرزاده محیط بان زحمت کش میاندشت و بر و بچه های با صفای AP در تصویر دیده می شود.

“چیتبال دلبر” را در کنار یکی از پوسترهای آموزشی انجمن یوزپلنگ ایرانی که چند سال پیش چاپ شده است، می بینید.

این روزنامه دیواری زیبا را دختر یکی از کارمندان محیط زیست استان خراسان شمالی درست کرده. انصافا خیلی هم با سلیقه درست کرده. “چیتبال دلبر” خیلی خوشحال است که حالا نوجوانان و دانش آموزان اهمیت حفظ یوزپلنگ را می دانند و اجازه نمی دهند نسل یوزپلنگ منقرض بشود.

این یکی را هم چند تا از دختر خانم های دانش آموز با نام های “ملیکا صفر زاده”، “مینا یگانه راد” و “زهرا غلامی” درست کرده اند. دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان “ام البنین” در زمستان ۹۱ این کار زیبا را آماده کردند. “چیتبال دلبر” از خوشحالی بغض کرده بود. چون می داند قرار است همه برای حفظ نسل یوزپلنگ ایرانی تلاش می کنند.

در تصویر “چیتبال دلبر” را با بعضی از خوراک یوزپلنگ ها می بینید. معلوم است که این ها را او نخورده، تنها به همین دلیل ساده که داخل شکمش جا نمی شوند.

– سفر “چیتبال کوشکی” به آمریکا / به همراه کامران خوشی (مدیر پرتال سفر زورق)

“چیتبال کوشکی” در راهپیمایی مبارزه با ایدز شرکت کرده است.

“چیتبال کوشکی” در کنار پل تاریخی “بروکلین”

در کنار مجسمه آزادی

“چیتبال کوشکی” به شهر “بالتیمور” هم سفر کرده است.

“چیتبال کوشکی” در کنار یادمان کشته شدگان ۱۱ سپتامبر عکس گرفته.

“چیتبال کوشکی” در جلوی ساختمان اصلی Barnes & Noble

– سفر “چیتبال کوشکی” به سه کشور برزیل، پرو  و بولیوی / به همراه “امید غلامعلی پور (از اعضای انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران)

“چیتبال کوشکی” در شهر “ریو دو ژانیرو”، منطقه گردشگری Sugerloaf

این هم برگ برنده “چیتبال کوشکی”. او را در پرو و “ماچو پیچو” می بینید.

این هم یک عکس از “چیتبال کوشکی” در کشور “بولیوی”، منطقه Salar-uyuni

دیدگاه‌ها

  1. مريم

    به به خوش به حالش. ماچوپیچو یکی از رویاهای دست نیافتنی منه
    ………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. دست یافتنیه.

  2. مهدیس

    سلام. چیتبال ها خوب می تازند … عالیست … گام هایشان استوار … دوستدارانشان برقرار …
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ارادتمندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *