پیاده روی به افتخار استاد منوچهر ستوده

۱- باید عرض کنم از اینکه سایت http://drsotoudeh.ir در جستجوی عبارت “منوچهر ستوده” در موتور جستجوی “گوگل” به اولین گزینه تبدیل شده است، بسیار خوشحالم. از دوستان خواهشمندم با رجوع به این سایت، همچنان ما را در به روز کردن این سایت دلگرم نگاه دارند.

۲- لطفا به گزارش “رامین پاک نژاد” در رابطه با پیاده روی به مناسبت صد سالگی استاد “منوچهر ستوده” دقت بفرمایید:

………………………………

بعد از مطرح شدن طرح نکوداشت تولد یکصد سالگی دکتر منوچهر ستوده، خیلی دوست داشتم من هم در این طرح شرکت کنم. اما متاسفانه به دلایل گوناگون سعادت شرکت در هیچکدام از برنامه های مطروحه دوستان نصیبم نشد. مطالعه بیشتر زندگینامه و آثار استاد مرا به فکر اجرای برنامه ای متفاوت در استان گیلان انداخت. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا گیلان؟

استاد منوچهر ستوده سال های زیادی را در گیلان سپری نموده و به تدریس در برخی از شهرهای این استان سرسبز پرداخته اند. ضمنا آثار بی بدیلی راجع به فرهنگ و تاریخ این کهن دیار تالیف نموده اند. آثاری همچون تاریخ گیلان و دیلمستان، فرهنگ گیلکی و…. که تاثیر شگرفی در ثبت فرهنگ و تاریخ گیلان داشته است.

طرحی که در ذهن داشتم، پیادروی در جنگل سیاهکل به بهانه تاریخ گیلان و دیلمستان بود. این طرح را با تنی چند از دوستان طبیعت گرد خود مطرح نمودم. زمان کمی داشتیم. قرار شد فاصله روستای بالارود تا روستای لونک را طی مدت یک صد دقیقه (بدون احتساب زمان عکسبرداری) به نشانه یکصدمین زادروز استاد ستوده طی کنیم.

روز چهارشنبه نوزدهم تیرماه بنر برنامه تهیه شد. و قرار شد تا پنجشنبه کسانی که قصد شرکت در برنامه را دارند راس ساعت نه شب در پایانه غرب حضور به هم رسانند. روز موعود تعدادی از دوستان در لحظات آخر مشکلی برایشان پیش آمد و نتوانستند گروه را همراهی کنند. نهایتا چهار نفر از تهران به اسامی خانم افسانه میلانی، آقایان علی اصغر فرجی تبار، مجتبی باباشاهی و رامین پاک نژاد ساعت یازده شب با اتوبوس به سمت سیاهکل راهی شدیم. در شمال نیز قرار شد خانم مریم بخشایش؛ طبیعت گرد و سایکل توریست به جمع ما به پیوندند.

ساعت ۵ صبح به دوراهی بازکیاگوراب رسیدیم. از اتوبوس پیاده شدیم. خانم بخشایش با روی گشاده صبح زود به دنبال ما آمده بودند. ایشان جمع را با ماشین به ابتدای مسیر برنامه رساندند. برنامه را راس ساعت شش و سی دقیقه صبح از روستای بالارود آغاز نمودیم. با احتساب زمان عکسبرداری راس ساعت هشت و چهل دقیقه صبح برنامه در روستای لونک به پایان رسید. سپس با دوستان به کنار دریاچه فشتال رفته و درآنجا نیز عکس یادگاری گرفتیم.

رامین پاک نژاد

۱
۲
۳
۴

دیدگاه‌ها

  1. 1353

    تبریک مى گم، پاینده و سر افراز باشید
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربانت. فعالیت دوستانمان قابل ستایشه.

  2. پرویز شجاعی پارسا

    درود بر رامین عزیز و دیگر دوستان. برنامه بسیار زیبایی را طرح و اجرا کردند. به امید اجرای چنین برنامه های زیبا و به یاد ماندنی برای دیگر فرهیختگان این مرز پر گوهر.
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.

  3. ناهید

    سربلند باشید
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس.

  4. کورش

    چه جالب. کار جدیدی بود. گزارش قشنگی هم نوشتید
    ……………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از شما که از زحمات دوستان قدردانی کردید.

  5. امیر ایل بیگی

    سلام. کاش قبلش اعلام می کردید تا ما اینجا استقبال بهتری کنیم. گیلانی ها مردمان مهمان نوازی هستند. حتما از برنامه شما استقبال می کردند.
    ……………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. دیگه چه جوری باید از قبلش اعلام می کردیم؟ به هر حال، سپاس از محبت شما.

  6. Masi

    فقط اسمش بزرگداشت نبوده، با چند مهمون و کیک و تمااام، اونقدر کار اجرایی و قابل ستایش انجام شده که آدم کیف می کنه ازین برنامه، سایت هنوزم که هنوزه شکیل و زیباست و طراحی و دسترسی خوبی داره فقط فکر کنم مدتهاست به روز نشده .

    بنظرم آدم میخواد یک کاری هم انجام بده اینجوری با این جزئیات و همکاری انجامش بده.
    کارتون عالی بوده.
    …………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *