واگویه‌هایی با خودم

۱- از آن شبی که به تهران برگشته‌ام تقریبا هر شب در جلسه‌ی مربوط به «بانک گردشگری» -که کمتر از یک ماه دیگر به آگاهی همگان می‌رسد- شرکت کرده‌ام و دیروقت به خانه رسیده‌ام. همین موضوع باعث شد که نتوانم به برخی از موضوعاتی که در ذهنم بود نظم ببخشم و در این سایت بنویسم. حالا دیگر ارزش زمانی آن مطالب از بین رفته و جای سخنش نیست.

۲- سفرهای یک‌سال گذشته باعث ننوشتن یا کمتر نوشتن در روزنامه همشهری، مجله‌ی ایرانا و خبرگزاری میراث فرهنگی شد. بنابراین احتمالا دیگر نتوانم خیلی در حوزه‌ی روزنامه‌نگاری فعال باشم و مطلب بنویسم.

۳- از طرفی قصد داریم با همراهی برخی از دوستان، یک سفر دوهفته‌ای به خوزستان (احتمالا در آذرماه) انجام دهیم و ایده‌ی نوشتن «کتاب‌های استاندارد و به‌روز گردشگری» را آغاز کنیم. قصدم این است که بعد از اتمام تحقیقات میدانی در خوزستان، این کتاب را در سال آینده به چاپ برسانیم. برای کتاب‌های استان‌های دیگر، امیدوارم دیگران دست‌به‌کار شوند.

۴- ایده‌ها و فکرهای به سرانجام نرسیده‌ی بسیار دارم، ولی احساسم این است که زمان انجامشان فراخواهد رسید و شاید دیگران آن‌ها را انجام دهند.

۵- در این فکرم که «جشن راهنمایان گردشگری» را امسال در کدام استان برگزار کنیم. شاید امسال آخرین سالی باشد که بنده به همراه دیگر دوستان، برای برگزاری جشن پیش‌قدم می‌شوم.

۶- درواقع در این روزها، یک مرحله‌ی گذر در زندگی‌ حرفه‌ای‌ام را تجربه می‌کنم و با این که می‌دانم چه باید بکنم، ولی نمی‌دانم چه می‌خواهم.

دیدگاه‌ها

  1. bahar

    jashn rahnmaha to esfhan kheili khoobe va behtarin kare ke mitooni alan anjam bedi ine ke ye khorde be khodet takhfif bedi hey mard sakht nagir
    ……………………………………………………………………..
    جواب: سلام. چشم قربان.

  2. فرشته

    سلام آرش عزیز
    مثل همیشه دغدغه ها رو هم قشنگ مینویسی – متاسفانه من و همسرم (رضا) که خواننده پروپا قرص وبلاگت هستیم نتونستیم تو جلسه سه شنبه حاضر بشیم و یه حسرت بزرگ شد ندیدن و نشنیدن سفرت…
    گاهی باید ها جوابگوی خواسته درون نیستن تنها کاری که این جور مواقع میشه کرد فقط صبره و تعمق… تا راه جدیدی پیدا بشه
    موفق باشی – با سپاس برای وقتی که واسه خواننده های وبلاگت میذاری و به امید دیدار
    ………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. روز سه‌شنبه نتونستم همه‌ی مطالب رو بگم. بنابراین امکان داره که یک مرتبه‌ی دیگه سمینار داشته باشم و بقیه‌ی مطالب رو عرض کنم. به امید دیدار.

  3. محمد خضری

    سلام امید که همیشه سربلند باشید.
    میخواستم پیشنهاد بدم که جشن امسال رو کرمان برگزارکنید.
    ………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. پیشنهاد خوبی است. اما باید ببینیم راهنمایان گردشگری استان کرمان و اسپانسرهای احتمالی تا چه اندازه برای این پیشنهاد شما به ما کمک خواهند کرد. فعلا توجه برگزاری جشن متمرکز بر روی استان خوزستان است که البته نهایی نشده.

  4. SHEIDA

    سلام اقای نوراقائی

    از خوندن سفرنامه چین شما و دیدن تصاویر خیلی لذت بردم.خاطرات سفرم به چین برایم زنده شد. البته من شما را بعنوان تورلیدر گروه دیگری انجا دیدم.و امروز از روی عکستان شما را شناختم.موفق باشید …
    …………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما. امیدوارم شما هم موفق باشید.

  5. محسن باطني

    سلام. یک گروه از اساتید معماری ترکیه داشتم. راهنمای تورشون یک نو.یسنده ترک بود که کتاب ایرانگردی ایران رو نوشته بود!!!
    بد نیست یک نگاهی به این کتاب بندازی آرش خان!
    آدرس: م. انقلاب کتابفروشی پارسیان پ ۹
    ……………………………………………………………………
    جواب: سلام. خیلی برام جالبه. لطفا برام نگه دار تا ازت بخرم. سپاس برای اطلاع‌رسانی.

  6. حامی(حامده)

    درود آرش عزیز

    از آنجایی که مدت کوتاهیست با سایت زیبا و پر بار و شخصیت پیچیده و جالبت آشنا شدم,

    هنوز خواندن مطالب و دسته ها به پایان نرسیده . در میان مقالات و تحقیق هایت به مطلبی

    در مورد ارتباط کوه با فر در ایران باستان برخوردم که برایم بسیار جالب بود . شیوایی و بیانت

    را در کمتر مقاله ای می توان یافت. می خواهم بدانم اجازه استفاده از آن با ذکر منبع

    را به من می دهی؟ جوابت هر چه باشد برای وب سایت پر معنا و زیبایت از تو سپاسگزارم.
    ……………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام و سپاس از شما. تمام مطالب همه‌ی بخش‌های این سایت در اختیار شما و دیگر علاقمندان است.

  7. nafise.Azarsina

    سلام آقای نور آقایی
    من گاها به سایت شما سر می زنم جالبه!امید که شاهد موفقیت های بیشتر شما باشیم

    شاید برای من هم امسال آخرین سالی باشد که در جشن راهنمایان شرکت می کنم ولی مثل پارسال هر کمکی از دستم بر بیاد حاضرم انجام بدم روی ما هم حساب کنید!
    ……………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام به شما. خوبید؟ امیدوارم که شما هم هرجایی که تشریف دارید موفق باشید. سپاس از لطفتون.

  8. merk

    سلام،
    خوشحالم که میشنوم توی ایران افرادی هستند که میخوان کتاب گردشگردی ای تدوین کنن که به روز باشه اون هم به زبان فارسی!
    کتاب lonely planet Iran رو هم نگاه کنید
    نسبت به lonely planet های سایر کشورها خیلی ناقصه اما دقیقه!! من نسخه ۲۰۰۹ اش رو دارم بعضی اوقات کمک خوبیه، حتی برای تهران گردی!
    مطمئنم که این کتابها رو دیدین به نظر من نسبت به سایر کتابهای راهنمای سفر، این کتاب استاندارد تر و صمیمانه تر نوشته شده. اگه بتونین ازش الگو بگیرین من اولین مشتریتون خواهم بود. (من هر دو سفر هندم رو با همین کتاب رفتم، بدون راهنما )
    اگر چه من هم دوره راهنمایان طبیعت گردی رو دیدم اما تا بحال هیچ قدمی در این زمینه بر نداشتم اما اگه کمکی از دست افرادی مثل من بر میاد خوشحال میشم بتونم کمکی در این زمینه بکنم.
    …………………………………………………………..
    جواب: سلام. برای ایده‌‌ی نوشتن این کتاب، حدود دو سال هست که جستجو می‌کنم. تا حالا بیش از ۲۰ نوع کتاب گردشگری را مورد بررسی قرار دادم. کتابی که شما ذکر کردید قطعا کتاب خوبیه ولی اطلاعاتش اتفاقا دقیق نیست. ما سعی می‌کنیم کتابی بهتر از اون تولید کنیم.

  9. hossein

    سلام استاد یه پیشنهادی دارم در باره جشن راهنمایان اگر مایل بودید جشن را در نوش آباد برگزار نمایید.البته منظورم نوش آباد حول محور منطقه کاشان.نیاسر،ابیانه؛برزک؛دریاچه نمک و مرنجاب؛شهر زیر زمینی نوش آباد,قلعه های تاریخی اطراف,محل اجتماعات و اسکان می توان در کاشان با توجه به امکاناتی که دارد.در خصوص اسپانسر هم حاضرم در این زمینه تمام تلاشم را انجام دهم.چند نکته امکان دارد مناطق کوهستانی کاشان در پاییز هوای سرد و بارانی داشته باشد.به نظر بنده بهترین نقطه ایران در این موقع سال کیش و جنوب است.این یک پیشنهاد بود درصورت موافقت با کاشان, بنده در خدمتم.موفق باشی و به امید دیدار
    ………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام حسین جان. برای اقامت در کاشان و اطراف برای حدود ۴۰۰ نفر هتل مناسب وجود نداره. یادت باشه که ما نمی‌تونیم بچه‌ها رو پخش و پلا کنیم.

  10. مهران شهرستانی

    سلام آرش جان
    با توجه به اینکه حضور انجمن صنفی اصفهان و دوستان لیدر اصفهانی در سومین جشن پر رنگ بود پیشنهاد میکنم که چهارمین جشن در اصفهان برگزار بشه.
    سپاس
    ……………………………………………………………………………
    جواب: سلام. پیشنهاد برگزاری جشن در هر استانی پذیرفته می‌شه، اما خود دوستان باید در این زمینه تلاش کنند. دیگه این‌که لطفا به مجتبی کمک کن تا مجوزهای لازم تا اوایل آذر برای نوشتن کتاب خوزستان جور بشه و وقتی ما اومدیم اون‌جا معطل مجوز عکاسی و فیلم‌برداری و سفر در شهرهای مرزی نباشیم. به امید دیدار.

  11. محمد کاظم حلاجی ثانی

    سلام استاد.مثل همیشه عالی بودی.هر چند که بخاطر مشغله کاری نمی تونم تو سیمینار باشم اما برنامه سه شنبه رو از اولش دیدم.فوق العاده بودی.امید که روزی بتونم تو کلاساتون شرکت کنم
    …………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از شما.

  12. مسافر

    e chera momkene akharin sali bashe ke shoma pish ghadam mishid yani az sale e chi mishe unvaght?
    ………………………………………………
    جواب: سلام. دوستان خواهند بود. سپاس از شما.

  13. Masi

    استاد باورتون میشه برای کتاب استان های دیگه هم خودتون، البته با حمایت دوستانی که تا امروز دوستیشون رو بهتون ثابت کردن، دست به کار شدین .

    امیدوارم قلبتون پر امید و راهتون از همیشه روشن تر باشه.
    ………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. محبت دارید. سپاس از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *