نمی دانم، اما ظاهرا موفق شدیم…

خبرگزاری میراث فرهنگی- گردشگری – از زمانی که توجه به یوز ایرانی، حفاظت از آن، طراحی لوگو و قرار گرفتن آن روی پیراهن تیم ملی در بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ مطرح شد، خبرهای متعددی در این خصوص و فعالیت های کارگروه یوز منتشر شده است.
در این راستا بود که پس از فعالیت های کارگروه و طراحی لوگوی یوز و ارسال آن به فیفا خبر عدم پذیرش این لوگو برای قرار گرفتن در لباس تیم ملی منتشر شد. چراکه بنابر نامه فیفا، درج لوگوی یوزپلنگ آسیایی خلاف بند ۷ ماده ۱۱ آیین نامه مربوط به وسایل بازیکنان مصوبه هیات رییسه فیفا است.
پس از انتشار این خبر، “علی کفاشیان” رییس فدراسیون فوتبال در مصاحبه های خود درخصوص رد یا پذیرش لوگوی یوز از سوی فیفا خبر داد: «تا کنون هیچ مخالفتی با این موضوع صورت نگرفته است. این نماد روی لباس ملی پوشان چاپ می‌شود. ما این لباس را به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فرستادیم و آنان نیز آن را تایید خواهند کرد.»
محمدرضا ملامحمد” رییس کمیته فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی فدراسیون فوتبال در خصوص چگونگی قرار گرفتن طرح یا لوگوی یوز ایرانی بر روی پیراهن تیم ملی در بازی های جام جهانی به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «در واقع قرار گرفتن طرح یوز به صورت برجسته همانند یک آرم بر روی لباس تیم ملی از سوی فیفا رد شده است اما دوستان دست اندرکار پس از این موضوع چند نمونه کار دیگر برای فیفا ارسال کردند. در واقع آنچه مورد تایید فیفا قرار گرفت، طرح یوز ایرانی در تار و پود لباس تیم ملی است.»
به گفته او، دست اندرکاران این ترفند را زدند و طرح یوز ایرانی را در تار و پود لباس تیم ملی قرار دادند. حدود ۲۰ روز دیگر نیز این لباس در فیفا رونمایی می‌شود و ما نیز، ۱۲ بهمن ماه در هتل المپیک از طرح لباس تیم ملی رونمایی خواهیم کرد. علاقه مندان نیز می توانند جزییات طرح را در روز رونمایی مشاهده کنند. در آن روز حدس و گمان ها برطرف خواهد شد.
رییس کمیته فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی فدراسیونه فوتبال تصریح کرد: «قصد داریم از لوگوی یوز ایرانی در لباس تماشاچیان و بسته های فرهنگی و همچنین کارت دعوت خبرنگاران استفاده کنیم.»
«محمد علی فیاضی» رییس کارگروه یوز نیز از ادامه کار این کارگروه و افزوده شدن برخی بخش ها به آن خبر داد و گفت: «کارگروه تعطیل نخواهد شد و از این پس کارگروهی برای بخش های دیگر تشکیل می شود.»

دیدگاه‌ها

  1. پرستو

    بله موفق شدید 🙂
    فردا مطلبی در این خصوص در دنیای اقتصاد کار خواهیم کرد آقای نورآقایی.
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. زنده باد.

  2. Avin

    هووووووووووووووووووراااااااااااااااااااااااااااا پس بالاخره موفق شدیم. دیگه قول میدم ازین به بعد اصلا اون جمله ( ما موفق نمیشیم) رو تکرار نکنم.
    ………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. امیورام موفق شیم. ولی کلا نباید ناامید بود.

بخش دیدگاه‌ها بسته شده است.