معرفی مکان های دیدنی شانگهای و پکن

گاهی کامنت ها و ایمیل هایی دریافت می کنم که درخواستی مبنی بر معرفی مکان های گردشگری کشور چین دارند. با این که این مکان ها را معرفی کرده ام در این جا فهرست برخی از مهمترین مکان های گردشگری شانگهای و پکن را ذکر می کنم:

شانگهای: خیابان “باند” BUND در حاشیه رود “خوانگ پو” Huangpu – خیابان “نانجینگ” – منطقه شهر قدیمی و باغ یو Yuyuan Garden – برج تلویزیونی مروارید شرق به همراه موزه مردم شناسی شانگهای – موزه شانگهای واقع در میدان مردم People Sq – معبد Jade buddha – موزه علم و فن – ترن سریع السیر Maglev Train

پکن: میدان Tiananmen- شهر ممنوعه – معبد آسمانی (معبد بهشت ) Temple of Heaven – کاخ تابستانی – دیوار بزرگ چین – معبد “لاما” (مربوط به دین لامائیسم) – باغ وحش پکن – world Park – Happy Valley – Beihai park

دیدگاه‌ها

  1. شراره

    سلام

    وای سرما رو چیکار میکنی ؟؟؟؟ فکر قدم زدن تو سرما هم منو فریز میکنه 🙂
    ……………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. کار، کاره دیگه.

  2. رها

    با سلام واحترام
    امشب اندوه مرا آغوش کن…
    سفر خوش.
    ……………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. چشم.

  3. محمد

    ma ke kheili haal kardim ba arash khano pezhman,dar beijingo shanghayo hangzoo……hangzoo beriid doostan,mahshare
    ………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ارادتمندم قربان. به امید دیدار.

  4. parinaz

    age axe har jaye didani ro begzarid aliii mishe mer30
    ……………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. اگر به نوشته های دیگه در همین دسته ی “سفرهای چین” دقت کنید، عکس های زیادی خواهید یافت.

  5. فرزاد راکی

    سلام دوست عزیز من می خواهم به همراه خانواده ام به مدت ۱ماه به شانگ های بروم لطفا مرا برای اجاره خانه وماشین راهنمایی کنید اگر می توانید شماره خانم ورا را بمن بدهید تا در صورت امکان با ایشان تماس بگیرم چون فارسی می تونه صحبت کنه با تشکر فروان
    ……………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. شماره ورا را ندارم. برای اجازه خانه و ماشین هم اطلاعات چندانی ندارم.

  6. اسماعیل محمودی

    اسماعیل محمودی گفته:
    کتاب شهر ممنوعه
    (راهنمای گردشگری پکن و شانگهای)
    محقق و پژوهشگر: اسماعیل محمودی
    ۰۹۱۲۱۰۹۸۸۷۷
    چین جایگاه خاصی در تاریخ و ادبیات کشور ما دارد و سابقه اش به ۳/۰۰۰سال قبل از پیدایش جاده ی ابریشم برمی گردد. پیامبر گرامی اسلام می فرماید: به دنبال دانش اندوزی بروید حتی اگر در چین باشد. لذا بر معنویت جایگاهی آن در نزد مسلمانان و ایرانیان می افزاید.
    هم زمان با انقلاب اسلامی ایران، کشور چین با گذشت سه دهه از عمر انقلاب خود، روی به اصلاحاتی آورد تا بتواند کشور فقیر و عقب مانده یک میلیارد و سیصد میلیونی خود را از گرسنگی برهاند.
    ملتی می تواند بر خود ببالد که فرهنگی کهن و پیشینه ای استوار داشته باشد. چین یکی از همین اقوام است. آئین ها، اعتقادات و رسوم چینی، قرن ها پیش توسط پیشینیان آن بنا شده و اکنون کودکان چینی رسوم پیشینیان را می شناسند و به آن احترام می گذارند، چرا که می دانند اعتبار آن ها به فرهنگ کهن آن هاست.
    پیشرفت سریع چین در زمینه های مختلف فناوری، خصوصاً اقتصادی، عاملی جذاب برای تحقیق هر گردشگر و پژوهشگر است تا دریابد که چه عواملی باعث چنین سرعتی در توفیقات چین شده است؛ چین در مدت بیست سال توانسته است به مقام هشتم از نظر اقتصادی در جهان برسد.
    چین را می توان به عنوان کشوری باستانی با قدمتی ۵/۰۰۰ ساله، با سرزمینی پهناور که دارای تعداد بی شماری از مناطق طبیعی، بکر و فرهنگی است، برشمرد.
    سازمان یونسکو وابسته به سازمان ملل متحد در نوامبر ۱۹۷۲ در پاریس جهت حفظ آثار میراث فرهنگی و طبیعی با ارزش خاص و اهمیت والا که در اقصی نقاط دنیا پراکنده می باشند، قطعنامه ای را به تصویب رسانید و سازمانی دولتی بنام کمیته میراث فرهنگی جهانی از آن مجموعه منشعب گردید که در سال ۱۹۸۵ میلادی، چین رسماً به این کمیته پیوست. چین برای کسب مقام اول میراث فرهنگی دنیا تلاش نمود و پس از گذراندن ارزیابی های بسیار که از جانب کمیته میراث فرهنگی جهانی صورت پذیرفت با ۲۹ مکان فرهنگی و طبیعی از جمله دیوار چین، کاخ سلطنتی، معبد اولین امپراتور چین، غارهای موگائو و تای شان در ماه مه ۲۰۰۴ میلادی در لیست نخست میراث فرهنگی جهان قرار گرفت.
    در پایتخت سیاسی چین که شهر پکن یا بیجینگ(نقطه مرکزی زمین) است می توان از آثار بسیار زیبا و باستانی: قصر تابستانی، معبد یون فو، معبد آسمانی، کتابخانه ملی، مسجد نیوجیه، دیوار بزرگ چین، مقابر سیزده گانه، میدان تیان آن من، شهر سحرآمیز ممنوعه، پارک جهانی، خیابان وانگ فوجینگ، موزه علوم و فناواری، موزه تاریخ، موزه انقلاب، موزه نظامی، پارک اقلیت های قومی، اپرای پکن، آکروبات ملی و انواع فروشگاه و ……..دیدن کرد.
    درپایتخت اقتصادی چین که شهر شانگهای است می توان از آثار بسیار زیبا و باستانی: میدان خلق، موزه شهرسازی، موزه ملی، منطقه قدیمی یویوان گاردن، خیابان نن جینگ، ساحل رودخانه خوانگ پو، پل حلزونی نن پو چیتا، برج۸۸ طبقه جین مائو، برج رادیو و تلویزیون(تی وی تاور) و مسجد سونگ جیانگ و ……. دیدن کرد.
    این کتاب به عنوان راهنمای گردشگری پکن و شانگهای، حاصل تجربه و حضور نگارنده در آن کشور می باشد و اطلاعات تکمیلی از سایت های اینترنتی، کتابخانه ها، کتاب ها و مجله های فارسی؛ کتاب ها و مجله های انگلیسی به دست آمده که برای این موضوع ترجمه شده است.
    فصل اول اطلاعاتی از روابط ایران و چین را در ادوار گذشته ارائه می دهد. فصل دوم اطلاعات عمومی از کشور چین را ارائه می دهد و کمک مناسبی را به گردشگران جهت آشنایی باجغرافیا و جامعه انسانی و اجتماعی و فرهنگ چین می نماید. فصل سوم و چهارم کمک شایانی به گردشگران می نماید که می خواهند به پکن و شانگهای یا فقط به پکن سفر نمایند. اطلاعاتی که در این فصل جمع آوری شده بیش از نیازمندی های یک تور یک هفته ای در پکن و یا دوهفته ای در پکن و شانگهای می باشد و گردشگران می بایست علاقه مندی خود را به آژانس گردشگری خود اعلام نمایند. فصل پنجم مقررات ورود و خروج به چین را مورد توجه قرار می دهد. درانتهای کتاب لیست لغات روزمره و مورد نیاز جمع آوری شده که از پیوستن چند کلمه، می توان جمله ای کوچک را ساخت و مقصود خود را به شنونده انتقال دهیم. امیدوارم که این کتاب مورد علاقه گردشگران ایرانی به معنای عام از کل کشور چین و به معنای خاص از پکن و شانگهای قرار گرفته باشد و هموطنان عزیز با اطلاعات و شناخت کافی به سفر بپردازند و اطلاعات لازم درباره محل های مورد بازدید را مطالعه کرده باشند و لذت ببرند.
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. موفق باشید.

  7. سلام

    سلام
    من عاشق یک سفر به چین هستم خیلی دوست دارم مردم و فرهنگشون رو از نزدیک ببینم. ولی حیف شرایط رفتن رو ندارم از شما می خوام وقتی رفتین یادما هم باشین
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. چشم.

  8. حسین

    سلام دوستان گرامی
    الان که دارم براتون مینویسم توی شهر شانگهایم شهر زیبا و شلوغی است تنها چیزی که من اذیت مکنه بوق زدن مردم تو خیابون
    از مکان هایی که آقا آرش گفته تقزیبا همشون دیدم واقعا زیباست
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. زنده باد.

  9. تور چین

    چرا راجع به گوانگجو هیچ اطلاعی نذاشتید؟
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ببخشید…

  10. دانلود

    عالی بود
    مممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس.

  11. sam

    سلام من وهمسرم چند ماهی در چین شهر شووجو هستیم ولی متاسفانه هنوز جای نرفتیم میخواستم اگه تورهای سراغ دارید که باهاشون همسفر بشیم ما تا مهرماه اینجاییم لطفا راهنمایی کنید جون شدیدا دوست دارم جاهای دیدنی چین برم.مرسی
    ……………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. از همون جا تور تهیه کنید بهتره.

  12. vahid

    سلام
    ما مهر ماه یک روز پکن هستیم بهترین مکانها برای این وقت کم که بتونیم بازدیدکنیم کجاهاست
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. در همین سایت و در بخش های مختلف سفرهای چین، جاذبه ها رو فهرست کردم. لطفا پیدا کنید و بخونید.
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *