ردٌ پای ما

۱- در آخرین دیداری (۲۵ خرداد) که با آقای مرتضی دزفولی داشتم، او دو پیشنهاد جالب را مطرح کرد که قرار شد بنده مسوول پیگیری یکی از آنها باشم.

ردٌ پای ما، نامی است که برای یک پروژه ی بلند مدت گروهی در نظر گرفتیم.

نظر آقای دزفولی این است که ما آثار بسیاری از ایران داریم که در کشورهای مختلف وجود دارند. این آثار ممکن است یک محوطه باستانی، یک کاخ، یک کاروانسرا، یک شی موزه ای، یک کتیبه به زبان فارسی، مقبره ی یکی از بزرگان و شاعران و عارفان و شاهان، کتابی به زبان فارسی، صفخات نگارگری، فرش و یا … باشد. از طرفی ایرانی های بسیاری هستند که به اقصی نقاط دنیا سفر می کنند و می توانند از این آثار عکس و فیلم تهیه کنند. هدف این است که این آثار را در حد امکان و بضاعت خودمان جمع آوری کنیم و نهایتا اطلاعاتشان را به صورت های مختلف در اختیار هموطنان علاقمند قرار دهیم.

قرار شد این پروژه را در “مرکز پژوهش های تعطیلات نو”، پیگیری کنیم.

بنابراین هر که دارد هوس ایران، بسم الله.

۲- تقریبا هر مرتبه که به خارج از ایران سفر می کنم (چه به صورت انفرادی و چه به عنوان راهنمای تور)، هدایایی را از ایران برای افرادی که احتمالا با آنها در طول سفر ملاقات خواهم کرد، تهیه می کنم. قصد دارم این مرتبه و در سفری که به زودی در پیش دارم، به جای خرید گز و پسته و سوهان، صنایع دستی مهجور مانده ی استان های مختلف را بخرم و به مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان محلی کشورهایی که به آنها سفر خواهم کرد، هدیه دهم. این می تواند با عنوان “نهضت صنایع دستی” در میان راهنمایان گردشگری مطرح شود و همگی این فرآیند را دنبال کنیم.

دیدگاه‌ها

  1. ليلا

    ۱-ایده فوق العداده خوبیه.میشه یه مجموعه اطلاعات کامل از آثار ایرانی مهجور از خاک ایران جمع کرد.مرسی
    ٢-همیشه افکارتون نوین و با ارزشه.با این ارزش گذاریتون خیلی علاقه دارم.
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ارادتمندم.

  2. suzan

    SALAM,KARE JALEBIYE,GHABLAN YEKBAR YEKI AZ MOSAFERHAM HEDIYEHYE KOOCHIKI AZ SANAYEE DASTIYE KESHVARESH RO BEHEM DAD,KHEILI BISHTAR AZ DASTMOZDE OON TOUR AZ GEREFTANE OON HEDIYE LEZAT BORDAM VA BAD AZ OON HAM SAY KARDAM MAN HAM HAMINKAR RO BEKONAM,ALBATE HEDIYEYE MAN HICHVAGHT SANAYEE DASTI NABOOD,SHAYAD CHON CHIZI KAM HAJM VA BA GHEYMATE MONASEB PEYDA NAKARDAM,MAMNOON AZ SHOMA VA AGHAYE DEZFULI BARAYEI IDEYE BESYAR KHOOBETOON..
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس.

  3. شهریار

    سلام و درود
    درباره بند اولتان یک نکته جالب ،، اولین اثری که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است (شماره ۱ ثبت ملی)‌ در کشور عراق وجود دارد . کمی مضحک و شاید هم جالب باشد … من چند وقت قبل گزارش کوتاهی در این رابطه تهیه کرده ام. نگاهی بیندازید خارج از لطف نیست..
    http://irangardish.blogfa.com/post-5.aspx
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. خیلی جالب بود. سپاس.

  4. احسان ر

    سلام
    در جریان باشید آقای فرزین رضاییان؛ کارگردان مستندهای شکوه تخت جمشید، هفت رخ فرخ و سپاهان، مجموعه ارزنده ای از ویدیوی اشیا و یادمانهای موزه ای ایران در بسیاری از موزه های نامدار دنیا فراهم کرده اند و البته دسترسی به آن ظاهرا ساده نیست.
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از اطلاع رسانی.

  5. Masi

    این سایت سراسر ایده و فکر نوست
    پر از امید هایی که هر کدوم به تنهایی می تونن تحول ایجاد کنن.
    کار گروهی، مشارکت، فکرهای جدید، قدم های شدنی …..

    برای اولین بار براتون می نویسم این جمله رو استاد ” دلم خیلی می سوزه ” خیلی .
    حیف از شما و معدن ِ ارزشمند فکر و ایده ها و خلاقیت های شما!
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. فعلا همینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *