خانه نقلی: سفر به کاشان

در تاریخ ۷ و ۸ مهرماه به همراه چند تن از دانشجویان راهنمای گردشگری (از موسسه آوای جلب سیاحان) به کاشان سفر کردیم. نیت اصلی امان حضور در مراسم “قالی شویان” (یا قالی شوران، آیینی که هر ساله در دومین جمعه ی مهرماه در مشهد اردهال برگزار می شود) بود. به دلایلی نتوانستیم در این مراسم حضور پیدا کنیم، اما سفر خوبی بود.

این آخرین عکس متعلق به “کیان”، کوچکترین عضو “خانه نقلی” است. درضمن کسانی که به خانه نقلی می روند می توانند حسین میرزاجانی نوش آبادی را هم در آنجا ملاقات کنند.

دیدگاه‌ها

  1. سام

    آرش جان به بهانه ی یه سلام پس از چند ماه این مطلب رو دیدم برام جالب بود برات می نویسم… ببخشید به تصاویری که گذاشتی بی ربط بود:

    در معبدی گربه ای وجود داشت که هنگام مراقبه راهبان مزاحم تمرکز آنان می شد . بنابراین استاد بزرگ دستور داد هر وقت زمان مراقبه می رسد یک نفر گربه را گرفته و به ته باغ ببرد و به درختی ببندد . این روال سال ها ادامه پیدا کرد و یکی از اصول کار آن مذهب شد .
    سال ها بعد استاد بزرگ در گذشت . گربه هم مرد . راهبان آن معبد گربه ای خریدند و به معبد آوردند تا هنگام مراقبه به درخت ببندند تا اصول مراقبه را درست به جای آورده باشند . سالها بعد استاد بزرگ دیگری رساله ای نوشت در باره ی اهمیت بستن گربه” !
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام به تو و سپاس.

  2. نازي

    خیلی قشنگه عاشق کاشان با اون خانه های رویایی قدیمیش هستم انگار هنوز آدمهای اونجا یک جوری دارند ما رو از گوشه کنار خونه شون نگاه میکنند کاشان کوچیک ولی دوست داشتنی .
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام.

  3. علیرضا

    سلام.عکسهای بیشتری ازآنجابگذاریدچون بسیارزیبامیباشد.متشکرم
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. الان دوربین ندارم.

  4. Masi

    دیدن هر عکسی از کاشان و خوندن هر مطلبی از کاشان بعد از “اهل کاشانم” رنگ و بویی خاص تر گرفته برای من.
    عکس های خاصی و قشنگی شده.
    ………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از محبت و توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *