جشن هفتم: ۱۱

ضوابط اخلاقی شرکت در هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور

راهنمایان گردشگری محترم شرکت­کننده در جشن هفتم

با درود و احترام؛

خوشحالیم که با همدلی و همکاری همه شما و با حمایت و پشتیبانی بسیاری از دلسوزان و عاشقان این مرز و بوم، هفتمین جشن راهنمایان گردشگری را برگزار می­کنیم.

برای این­که مراسم به بهترین و باشکوه­ترین شیوه ممکن برگزار شود، نیاز داریم تا مورد محبت شما قرار بگیریم و با توجه به ضروریات جامعه محلی و زیرساخت های گردشگری استان کرمان انتظاراتمان را از شما تقاضا کنیم.

به همین منظور شرایط حضور در این رویداد مهم را به شرح زیر خدمتتان ارائه می­کنیم و امیدواریم که این موارد در تمام لحظات حضور در کرمان رعایت شود و مورد احترام قرار گیرد:

یکی از اهداف این گردهمایی در قالب سفر گروهی چند صد راهنمای گردشگری از سراسر کشور، مشارکت مبتکرانه و خلاقانه در رونق صنعت گردشگری کشور محسوب می­شود. بنابراین شرکت راهنمایان محترم در این مراسم نباید به­مثابه­ی یک تور تفریحی قلمداد شود.

همچنین انتظار داریم شاهد رفتارهای مناسب با طبیعت، مردم محلی، حامیان و همچنین کادر اجرایی باشیم.

شرکت­کنندگان محترم در دو یا سه هتل مختلف اقامت خواهند داشت. کیفیت این هتل­ها از سه ستاره تا ۵ ستاره متفاوت است. انتخاب اقامت در هتل­ها با توجه به صلاحدید کادر اجرایی و همچنین سیستم قرعه­کشی انجام خواهد گرفت. بنابراین دخالت در این امر از طرف شرکت­کنندگان شایسته نیست و نباید مورد اعتراض قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که تقاضای تعویض هتل­ها، اتاق­ها و کوپه­ها (برای کسانی که با قطار به مراسم تشریف می­آورند) به دلیل حجم کارها و ایجاد بی­­نظمی مورد قبول واقع نمی­شود.

بهتر است هر شخص این­گونه بیاندیشد که اقامت او در یک هتل سه ستاره یعنی این­که همکار و دوست وی در هتل پنج ستاره اقامت دارد و این باید باعث خوشحالی باشد نه دلگیری و ناراحتی.

این جشن توسط راهنمایان برای راهنمایان و برای رونق گردشگری برگزار می­شود و دیگر­اندیشی سرلوحه­ی اندیشه­ی شرکت­کنندگان است.

همان اندازه که این جشن در عرصه رویدادهای گردشگری کشور اعتبار یافته، به همان نسبت نیز انتظار می­رود که با کمترین اشتباه برگزار شود. این بسیار خوشایند خواهد بود که شرکت­کنندگان محترم نسبت به حق و مسوولیت خودشان آگاه باشند و اندیشه، گفتار و کردارشان با معیارهای اخلاقی پسندیده فردی و حرفه­ای مطابقت داشته باشد و همچون سفیران فرهنگی یک کشور با آداب و نزاکت همراه باشد.

همچون سال­های قبل، رعایت نظم و انضباط در برگزاری هرچه بهتر این رویداد از اهمیت فوق­العاده­ای برخوردار است. انتظار می­رود با توجه به حجم برنامه­ها، دوری مسافت­ها و تعداد، شرکت­کنندگان محترم با توجه به زمان­بندی برنامه­ها هماهنگی­های لازم را داشته باشند.

شرکت­کنندگان محترم از استان­های مختلف کشور در این رویداد حضور پیدا می­کنند. بنابراین در هر استان یک مدیر گروه مربوطه را هدایت می­کند. تقاضا داریم برای هماهنگی فقط با مدیر گروه خود در تماس باشید و نیازهای خود را مستقیما با دبیر جشن و یا کادر اجرایی در میان نگذارید.

شرکت­کنندکان محترم در زمان برگزاری این مراسم از دو شب اقامت به همراه صبحانه، پنج وعده غذایی، وسیله حمل­ و نقل داخل استان کرمان، بازدید از برخی جاذبه­های فرهنگی و طبیعی و شرکت در مراسم اختتامیه برخوردار خواهند بود.

شرکت­کنندگان محترم می­بایستی وسایل شخصی مربوط به سفر را با خود همراه داشته باشند. پیش­بینی آب و هوای روزهای مراسم و بقیه موارد از طریق وبلاگ جشن http://itgd.blogfa.com اطلا­ع­رسانی خواهد شد.

علی زندی

دبیر جشن هفتم

دیدگاه‌ها

  1. رباطی

    ازشخصیت قربان بلوچ(رابین هود خراسان)یکی ازقهرمانان رمان کلیدرتوروخدامطالب بزارید*
    ………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. من چیز زیادی در این رابطه نمی دونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *