برای بزرگداشت روز جهانی راهنمایان گردشگری آماده می‌شویم

به همراه فرشاد تهمورثی به تبریز رفتیم تا پیشرفت امور برای برگزاری جشن روز جهانی راهنمایان گردشگری در تاریخ یکم و دوم اسفند‌ماه سال جاری را بررسی کنیم. این شما و این هم گزارش کوتاهی از مراسمی که قرار است در روزهای آینده برگزار شود.

 

مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جشن در تبریز استقبال کردند.

در تصاویر بالا، لابی‌ها و اتاق‌های هتل‌های محل اقامت برای ۳۰۰ راهنما از استان‌های مختلف (تهران، سمنان، خراسان رضوی، یزد، کرمان، اصفهان، فارس، همدان، کردستان، خوزستان، هرمزگان، قزوین، گیلان، آذریابجان غربی، اردبیل) مشاهده می‌شود. اقامت در هتل‌های ۴ ستاره گسترس و بین‌المللی تبریز است.

سالن برگزاری نشست خبری

سالن برگزاری جشن

خیلی از کارها برای هرچه بهترشدن جشن انجام شده و بقیه هم در روزهای باقی‌مانده انجام خواهد شد.

امیدوارم به همه‌ی دوستان خوش بگذرد.

دیدگاه‌ها

  1. مریم

    سلام چطوری؟ رسیدن بخیر و خسته نباشی. منم میشه بیام؟؟
    متاسف نباش با مرخصی مامانم اصلن موافقت نشده همینه دیگه بابا و مامانت شاغل باشند.
    اینم مزایاشه یا به اون مرخصی نمیدن یا به اون یکی اینه دیگه . چیکار کنم؟
    خوشت باشه
    …………………………….
    جواب: دوست دارم که شما هم باشی، اما این جشن برای راهنماهاست و الان دیگه احتمالا همه‌ی ثبت نام‌ها انجام شده.

  2. فرهاد

    سلام آرش

    در این پست و پست دیگه ای که پیش از این در این مورد نوشتی، یه موضوعی به نظرم رسید. من اهل زنجان هستم و می خواستم بدونم چرا از زنجان کسی در این مراسم شرکت نمی کنه؟ آیا در زنجان کسی به عنوان راه نمای گردش گری فعالیت نمی کنه؟
    ……………………………..
    جواب: جوابت را در نوشته‌‌ی بعدی می‌نویسم.

  3. Farshid Fathi

    Salam Arashe aziz
    Vaghean mamnoon baraye hameye zahamti keshidi va mikeshi,ba vojoode inke baraye amadan sabtenam kardeh boodam vali besyar moteasefam ke bekhatere safare nagahni ke barm pish oomadeh nemitoonam biam.
    Hamishe jesarat va mohabatet baese eftekhare mast.
    …………………………………
    جواب: واقعا متاسفم که فرشید عزیز با ما نیست.

  4. حسین

    سلام استاد بزرگوار تصورم بر این بود که برنامه در تاریخ ۲۹دی ماه انجام می شود وقتی استاد بزرگوار آقای رضوانیان خبر دعوت برای شرکت در همایش را به بنده اعلام نمودند متوجه شدم که محبتدوستان شامل حالمان شده از این که سعادتی شد تا در این بزم شرکت کنم باعث افتخار و مباهات این را هم مدیون توجهاتی است که به تاریخ شهرم داشتم .مدتهاست که دعای خیر مردم و محبت خاک این دیار کهن مرا همراهی میکند و به انواع مختلف مورد لطف خود قرار می دهد.
    حضور در چنین همایش بزرگی خستگی ها و مشکلات را آسان و به راه امید وارتر می شوم.
    هر چند برای توسعه و معرفی تاریخ شهرم جوانی و سرمایه ام مایه گذاشتم و موها سفید و زانوهایم دچار دردهای شدید شده (دست کم میانگین پیمودن روزی ۳بار ۴۰پله را برای همراهی گردشگران برای ورود به شهر زیر زمینی )ولی خوشحالم که تلاشهایم به ثمر نشسته اگر در این کار بس دشوار مسئولین توجهی نکردند ولی مورد استقبال بی نظیر مردم تاریخ دوست کشورم قرار گرفت)تغییرات معیشت و رونق اقتصادی و پویایی را در شهرم با چشم مشاهده می کنم همین مرا بس.مردمی که روزگاری زندگی در بین راه ابریشم با چشمه سارهای گوارا و زندگی معیشتی مناسب در دل کویری خشک و گرم و بدون هیچ جادهای ترانزیتی و قرنهاست که چشم براه صدای زنگ شتران و ورود کاروانی نشستند و درکنار چشمه ها و قناتهای خشک در حسرت آب زانو در بغل گرفتند. آتش بر فراز فانوس بلند و استوار قدیمی اش در کنار آتشکده شهرمان که به مسجد تبدیل شده ،خاموش شده .خاک دیوار باروی شهر رابه تاراج و سند تاریخی شهر را نابود کردند ولی دلهای مردمان کویر همیشه سبز است و امید وار
    همیشه به دوستان میگویم افسون این خاکم و با افتخار در آن قدم می زنم و آرزو می کنم روزی پیکر بی جانم در این خاک پاک آرام بگیرد.
    دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش کنیم آباد/کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من/زنده از آنیم که آرام نگیریم هرگز
    نویسنده کتاب تاریخ قم(اب رسته) درباره شهرم در ۱۱۰۰سال پیش اینگونه می گوید:
    انوش اباد این دیه را از بهر آن بدین نام نهادند که یکی از اکاسره ساسانی(پادشهاهان ساسانی) از آن ناحیت می گذشت آنجا را که چشمه ای بود خوش یافت دستور داد دهی بنا نهادند نام آن انوش آباد گذاشتند.

  5. افشين عباس نژادهنگامي

    سلام :ای از سفر برگشته خسته نباشی . اگرشد اگر موقعیت برایم اجازه داد حتما شرکت خواهم کرد. مشغله کاریم زیاد است خیلی دوست دارم حضور داشته باشم ولی اگه در تبریز یخ نزنم خوبه . افشین عباس نژاد هنگامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *