آخرین گزارش تصویری از آتن: اروپا ۴۳

اگر یادتان باشد، عکس‌هایی که قبلا از آتن گرفتم و در این سایت گذاشتم، مربوط به موزه‌ها و آثار باستانی و سبک زندگی شهروندان آتنی و بازار و … بود. در این دو روز آخری که در آتن سپری کردم، وقت داشتم تا شهر آتن را مرور کنم و چند عکس دیگر بگیرم…

ظاهرا این چهره‌ هم کمیک است و هم ترسناک. در بسیاری از سایت‌های یونان این چهره و شبیه این را می‌شود در نقش موزائیک‌ها و بر روی سپر جنگجویان تشخیص داد.

لباس سنتی زنان یونانی (مربوط به بخش‌های مختلف کشور) که در دو سه قرن پیش مورد استفاده بود.

بدون شرح

گهواره؟

بدون شرح

در چهار گوشه، تصاویر عقاب و گاو و شیر و انسان را تشخیص می‌‌دهید؟ در این مورد در کلاس‌ها و تورهایم توضیح داده‌ام، اما شما می‌توانید به مقاله‌ی “چهار موجود مقدس” در همین سایت مراجعه کنید.

 

بدون شرح

این مجسمه، من را به یاد مجسمه‌ی ناصرالدین شاه (شاه مرده) انداخت که در موزه گلستان وجود دارد.

بدون شرح

بدون شرح

روز یک‌شنبه در شهر آتن

روز یک‌شنبه در شهر آتن

روز یک‌شنبه در شهر آتن

سبک زندگی سگ‌های آتنی: این‌جا ورودی مترو است. این سگ‌ها همه‌اش خوابند و با هیچ کس کاری ندارند.

همان توضیح بالا

این‌ها خرگوشند.

بدون شرح

بازار رومی یا Roman Agora

من چنین جسارتی را می‌ستایم. این تی‌شرت این‌جا ۱۰ یورو قیمت دارد، اما در ایران به قیمت همه‌ی جان و مال و آبروست. آری من چنین جسارتی را می‌ستایم. و یادمان باشد این تی‌شرت را کسانی تولید کرده‌اند که پدرانشان، مردانی‌ بودند که دموکراسی را به دنیا هدیه دادند.

 

 پی‌نوشت: سفرم به نیمه رسیده و حتما در این مورد مطلبی می‌نویسم، اما در این لحظه دوست دارم همه‌ی عکس‌هایی که در این سفر گرفته‌ام را به تمام دوستانی تقدیم کنم که از طریق سایت با من، تا‌ این‌جای سفر همراه بوده‌اند و همواره با نوشته‌هایشان دلگرم کردند مرا. اگر که جوابی به همه‌‌ی محبت‌هایتان ندادم، به بزرگواری ببخشایید و بدانید که می‌دانم محبتتان را. سپاس.

دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    سلام آرش من میخواستم این مطلب رو دیشب بگم ولی خیلی خسته بودم ،حالا میگم یه پیشنهاد دارم فرض کن که اصلا پول نداری از فکر خلاقت کمک بگیر ببین راهی برای پول در آوردن انجا میتونی پیدا کنی که هم پول ندی تازه پول هم بگیری، (برای سفرت )مثل دوست لهستانی مون که سفر میکرد و پول هم میگرفت،برای سفر با دوچرخه امتحان بدی نیست اگر در این مورد قبلا فکر کردی خوشحال میشم بدونم شاد وسلامت باشی

  2. آرزو

    گاهی که کادر مستطیلی دوربینت رو، رو به دل خودت میگیری حرفهای زیادی برای گفتن داری بگو همه چشم،گوش می شویم و همه تن،چشم “زیباترین حرفت را بگو/ شکنجه ی پنهان سکوتت را آشکاره کن / و هراس مدار از آن که بگویند / ترانه ای بیهوده می خوانی…” (احمد شاملو)

  3. الهام

    اشتباه نکنم عکس اول مربوطه به ساتیر هستش در تاتر یونان باستان. ساتیر یه جور نمایش کمدی بوده و در واقع تقلید مسخره آمیز اسطوره ها. پیروز باشی و مرسی از عکسها و نوشته ها!

  4. cydar

    این سگها تو ایران هیچوقت نمی تونن با این آرامش اونم بین مردم استراحت کنن!

    ولی واقعا چرا انقدر میخوابن؟؟؟؟؟؟؟؟
    خب آزادی که صد در صد دارن
    به همه هدفهاشونم رسیدن
    واقعا دیگه چه کار دیگه ای میمونه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    ممنون از اینهمه عکس و مطلب زیبا و مفید
    به امید روزهای بهتر برای ایران دوست داشتنی

  5. سیامک فریدونی

    با درود
    آرش جان خسته نباشی .واقعا انگار ما هم در سفرت تا به اینجا همراه بودیم. چند تا سوال:
    قضیه ی سگها چیه ؟ یعنی اونجا اینقدر کثیفه ؟
    آیا به کتابفروشی هاشون رفتی ؟ در مورد ایران در کتابفروشی ها کتاب دارن که مردمشون بخونن و با ایران آشنایی پیدا کنن ؟
    نظر مردمشون در مورد ایران (تاریخ و فرهنگ) چیه ؟ از بزرگانمون چه کسی رو میشناسن ؟

  6. آرمان سلیمانی

    سلام
    خسته نباشیدمن قبلا فکر میکردم یونان ارزش وقت گذاشتن بیشتر از یک هفته را ندارد ولی
    با پیگیری مطالب شما فهمیدم که اشتباه فکر میکردم.
    موفق باشید.

  7. *

    با احترام لازم است بگویم، برای سیامک فریدونی شدیداً متأسفم. بی تعارف می گویم، آدمی بسته هستی. ببخش من خودم هزار و یک ایراد دارم اما باید این یکی را می گفتم تا سکته مغزی نکرده باشم. آخر سگ و اینها که گفتی چه ربطی به هم دارند؟ خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!

  8. *

    آهان یک چیز دیگر، عکس صندلی و سیگار و … خیلی نمی دانم چیست، خوب است، از کلمه جالب و قشنگ و اینها خسته شدم، خیلی تکراری و از سر واکردنی ست. مفهوم دارد.
    Cydar جان ما هم در ایران نمی توانیم بین سگها اینقدر راحت باشیم. پدرمان را در می آورند چون ما پدرشان را در می آوریم. لازم داریم که گرسنه نگهشان داریم تا هار بشوند و بتوانند هر کس که به باغ و بولاغ و ملک و املاکمان نزدیک می شود را از چند فرسخی بگیرند و سکته خفیف و از این حرفها… بهمان بدهند. تازه ما فحش و بد و بیراهمان نیز سگ و گربه و گاو و خر و … است. می دانی که ما به آدمهای اعصاب خورد در مملکتمان می گوییم: سگ پاچه گیر… اگر هم در خیابان باشند که تازگیها شهرداریها با یک تفنگ و وانت خدمتشان می رسند. این نشان از آن دارد که بین ما و سگهایمان بده بستان خوبی برقرار است. این به آن در… ما چرا باید غبطه اجانب را بخوریم که خیلی هم کثیف و کافرند!!!!!!!

  9. فرهنگيان

    سلام،وقت بخیر و خسته نباشید
    خالا بخاطر دوست محترم(*) نمیگم عکسهاتون جالب است، میگم عکسهاتون عالی هستند(ظاهرا از این کلمه کمتر استفاده شده)
    عکس مربوط به روز یکشنبه(افرادی با لباسهای سرخ پوستی و عکس بعد از آن ) قابل توجه است و در عکس دوم جالب اغراقی است که در تابلوها دیده میشود.
    آنها سگهایشان هم بی کلاس هستند.
    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *