اقدامات اولیه برای برگزاری چهارمین جشن راهنمایان گردشگری

همان طوری که قبلا هم اطلاع رسانی کرده ایم، چهارمین جشن راهنمایان گردشگری را در شهر رامسر برگزار خواهیم کرد. به همین منظور از طرف انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران سه سفر به رامسر انجام داده ایم تا شرایط و چگونگی برگزاری جشن را بسنجیم و افراد و سازمان ها را برای برگزاری جشن هماهنگ کنیم.

در تاریخ ۳۰ دی نیز جلسه ای با اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی راهنمایان گردشگری دیگر استان های کشور برگزار خواهیم کرد تا سهمیه، هزینه و چگونگی هر استان برای حضور در جشن کاملا مشخص شود.

در زیر چند عکس از سفرهای اول و سوم به رامسر را ملاخظه خواهید کرد:

سفر اول – ۱۷ آبان

با تلاش ها و پیگیری های “علی عسگریان”، راهنمای رامسری تشویق شدیم که امکان برگزاری جشن در شهر رامسر را بررسی کنیم. بنابراین حسین فیاضی، فرشاد بنایی و بنده به رامسر سفر کردیم. در این تصویر با شهردار رامسر گفتگو می کنیم. در این مرحله هنوز برای برگزاری جشن در شهر رامسر مطمئن نبودیم، چراکه می بایستی گزینه های دیگر در استان های دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

دوستان رامسری برای این که بتوانند ما را به برگزاری جشن در شهرشان تشویق کنند، این هتل را نشانمان دادند. بزرگ منشی صاحب این هتل که بعدا معرفی اش خواهیم کرد، بنده را شگفت زده کرد. حالا که برگزاری جشن در شهر رامسر قطعی شده است، به احتمال بسیار حدود ۱۲۰ نفر را راهنمایان به مدت دو شب در این هتل اقامت خواهند کرد.

نمایی از یکی از اتاق های هتل مذکور

ساحل اختصاصی همان هتل

در همان سفر اول به «جواهر ده» رفتیم تا امکان حضور ۴۰۰ راهنما در فصل زمستان را در آن جا بررسی کنیم. در تصویر علی عسگریان، پسر علی، حسین فیاضی و فرشاد بنایی دیده می شوند. لازم به ذکر است که در هنگام برگزاری جشن به احتمال بسیار به «جواهر ده» نخواهیم رفت و امکان دیگری را مورد بررسی قرار داده ایم.

جای شما خالی، چای و نهارمان را در یک رستوران خوردیم. این عکس را برای این گذاشتم تا لذت برگزاری جشن در شهر رامسر را در ذهنتان حک کنم و یاد با هم بودن در سال های قبل (تهران، یزد و تبریز) را زنده کنیم.

سفر دوم – ۲۲ آذر

محمد یزدانی، علی عسگریان، حسین فیاضی و بنده به رامسر سفر کردیم و مجددا با شهردار صحبت کردیم و برگزاری جشن در شهر رامسر را قطعی کردیم. متاسفانه از آن سفر عکس نگرفتم.

سفر سوم – ۲۲ دی

در این سفر، محمد یزدانی، امیر ابراهیم پور (دوست و بچه محل بنده که هرچند راهنمای گردشگری نیست ولی در بسیاری از سمینارها و مراسم مربوط به انجمن خانه فرآوران و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، بی دریغ به ما کمک کرده است. در این سفر نیز کار عکاسی و فیلم برداری از نشست بر عهده ی او بود) و بنده به رامسر سفر کردیم. علی عسگریان، محمد ستوده ( راهنمای تنکابنی و راهنمای برگزیده استان مازندران در سال قبل در شهر تبریز)، آقای حلاج ثانی و دیگر دوستان، هماهنگی های لازم را برای برگزاری این نشست انجام داده بودند. در این تصویر، هتل داران، رستوران داران و دیگر دست اندرکاران گردشگری شهر رامسر حضور دارند. محمد یزدانی و بنده، هدف و چگونگی برگزاری جشن در شهر رامسر را برایشان شرح دادیم، فیلم سال های قبل را بهشان نشان دادیم و با آن ها گفتگو کردیم.

این جلسه در ساعت ۱۰ صبح برگزار شد. بنابراین ما برای این که به موقع در این جلسه حضور داشته باشیم ساعت ۴ صبح تهران را ترک کردیم. با این که جلسه در شهرداری برگزار شد، آقای مرادی (شهردار) حضور نداشت و اشکالاتی نیز در این نشست دیده شد که به موقع اش چرایی آن را از شهردار سوال خواهم کرد. اما در این تصویر آقای نیکنام، نماینده رامسر و تنکابن را مشاهده می کنید. او کاملا از این تصمیم (برگزاری جشن در رامسر) استقبال کرد و دیگران را تشویق کرد که از ما (راهنمایان گردشگری کل کشور) حمایت کنند. صحبت های او، محمد یزدانی و بنده باعث شد که فعلا امکان اقامت برای ۲۰۰ نفر (از چهارصد نفر)، برخی از وعده های غذایی و برنامه های دیگر، امکان پذیر شود. امیدواریم در جلسات و نشست های بعدی به بقیه خواسته هایمان برسیم و جشن را هر چه بهتر، باشکوه تر و هدفمندتر برگزار کنیم.

وقتی از رامسر برمی گشتیم، برف می بارید. مسیر بسیار زیبا بود. بسیار زیبا.

در مسیر برگشت در برف گیر کردیم و مجبور شدیم زنجیر چرخ ببندیم. محمد یزدانی و امیر ابراهیم پور را در تصویر می بینید. بلاخره ما سه نفر بعد از یک سفر ۱۸ ساعته (رفت و برگشت به رامسر و جلسه و بازدید و …) به تهران برگشتیم.

اکنون یک یا چند سفر به ساری (مرکز استان مازندران) و چندین سفر به رامسر باقی است. همچنین کارها و هماهنگی های بسیاری در تهران و بقیه استان ها باید انجام شود.

تا بعد …

1. محمد کاظم حلاجی ثانی

سلام آرش جان.با بچه ها هماهنگی کردم . شنبه کار هارو پیگیری میکنم.با smsیا تماس باهات هماهنگ میکنم.
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از تو. به امید دیدار.

2. سمیه

خدا قوت. ای کاش کسانی که به جشن میان اینو بفهمن که چقدر برای اون زحمت کشیده شده
    جواب: سلام.

3. حبیب حلاجیان

سلام وخسته نباشید. امیدوارم کارها به خوبی و طبق برنامه پیش بره. درسته در زمستان نمیشه به جواهر ده رفت ولی شاید جنگل دالیخانی بتونه محل مناسبی برای گردش جنگلی این مراسم باشه
    ………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اتفاقا در این فکر هستیم.

4. پریسا

نمایشگاه کی هست؟؟
    جواب: سلام. نمایشگاه؟

5. مسعود

تهران – یزد – تبریز – رامسر
    خیلی خیلی خسته نباشید و سلام من رو به دوستان برسونید………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. در خدمتیم مسعود عزیز. به امید دیدار.

6. بهار

خدا قوت و خسته نباشید
    با حرف سمیه هم موافقم…
    امسال بهتر و با شکوه تر از سال های قبل…
    موفق باشید
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از شما. به کمک شما همچون سال های قبل نیاز داریم.

7. مهران

درود
    خسته نباشید می گم به همه عزیزان به خصوص آقای نورآقایی و آقای فیاضی

8. بنفشه

ارش عزیز امیدوارم همیشه پرانرژی باشید . از دست ما کاری بر میاد بگید ( ساکن رامسر )
    …………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ما به دوستان شهسواری و رامسری برای برگزاری جشن نیاز داریم. لطفا با آقای حسین ستوده ۰۹۱۱۳۹۳۶۱۷۰ تماس بگیرید.

9. سمیرا فلاح

اینده متعلق به کسانی است که زیبایی رویاهای خویش را باور دارند از تمام زحماتی که می کشید سپاس

10. امين

……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. حتما.

12. حسین وطنی

با سلام و خسته نباشید از فاصله یی دور( کویر کرمان )به شما پیشتازان بهینه ساز و دوستان پرتلاش مسیر و راه (بدون کاروانسرای)گردشگری ایران

در صورت لزوم آماده همراهی
    …………………………………………………………………………………………………………………………

13. فرزاد

سلام آرش جان خوبین و من تصادفی به وب سایت شما راهنمایی شدم خوشحال می شوم نام این هتل راکه در رامسر است و تصویرش را درج کرده اید برایم ایمیل کنید ممنون
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. هتل اشک رامسر.

14. Masi

به قول خودتون این یک ” جریان” بود که به همت و پشتکار شما شکل گرفته بود….
    می دونین استاد، من یک نقصی رو در کارها متوجه شدم
    اینکه ما شروع کننده های خوبی هستیم
    اما ادامه دهنده و ” مراقب جریانات” نیستیم.
    هر شروع و نوپایی به مراقبت و پرورش احتیاج داره

کاری که حس کردم شما به تنهایی سالها انجامش دادین، مراقبت از این انجمن و جریان سازیش !
    …………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. بله. کسی نیست از اینها به نحو درست و اصیل مراقبت کنه و من هم نمی‌خوام و نباید بیش از این در این راه ادامه بدم.