اطلاع رسانی دوباره

نشستی با عنوان  تعامل موزه‌ها، جامعه و رسانه‌های نوین به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، درموزه ملی ایران برگزار می‌شود. در این نشست که با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران، موزه ملی ایران، موزه ملک و موزه فرش برگزار می‌شود، تعدادی از پژوهشگران حوزه های فرهنگی، وبلاگ نویس ها و علاقمندان به حوزه‌های فرهنگی و گردشگری گرد هم می‌آیند و پیرامون موضوعات زیر به بحث و گفتگو بنشینند. این مباحث بر گرفته از شعار روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۱۲ یعنی ” موزه‌ها در جهان ِدر حال تغییر؛ چالش‌های جدید، الهامات جدید” است. محورهای نشست عبارتند از:
–    آیا می‌توانیم در جهانِ در حال تغییر و چالش، موزه‌ای طراحی کنیم که بتواند چالش ایجاد کند و به تبع آن الهام دهنده باشد؟
–    چگونه می‌توانیم شیی موزه‌ای را با ادبیات خاص موزه در وب به مردم معرفی کنیم؟ این معرفی چه مشکلی را از مردم این جهانِ در حال تغییر حل می‌کند؟
–    از چه زاویه‌هایی می‌توانیم به شیی نگاه کنیم؟ (تنوع الهاماتی که از یک شیی می‌توانیم به دست آوریم با توجه به تخصص و نگاهمان)
–    چگونه به موزه‌ها‌ بنگریم و چگونه آن‌ها را توصیف کنیم تا وارد زندگی مردم شوند؟ ( راهکارهایی که موزه را به بخشی از زندگی مردم تبدیل کند)

– …
حضور برای علاقمندان آزاد است:

زمان: ساعت ۱۴، روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه / مکان: خیابان امام خمینی، ابتدای سی تیر، آمفی تئاتر موزه ملی ایران

دیدگاه‌ها

  1. mirzajai

    استاد سلام چندین سال است که ایده ای بزرگ در سر دارم.خلاصه نوش آباد و کویرش پر است از سایتها و قلعه ها و تپه های دوره های مختلف تاریخی دور از چشم زیر خاک خفته که با پیگیری الان توسط یکی از دانشگاههای کشور با مجوز در حال کاوش و کار علمی هستند.به هر روی حفاظت و کاوش و بررسی علمی و بعد تبدیل آن به سایت موزه در این منطقه می تواند به جرات بگویم آوازه تاریخ بخشی از کشور را به گوش جهانیان برساند.اگر با برنامه پیش برویم.
    ۳۰محوطه و سایت و تپه در شعاع ۲۰کیلومتری در یک منطقه تاریخی حرف برای گفتن دارد.
    بیاییم از این سایتهای تاریخی به عنوان موزه استفاده کنیم .هم مورد حمله حفاران غیر مجاز قرار نخواهد گرفت هم ازلحاظ پژوهشی و علمی به دستاوردهای بزرگیخواهیم رسید.
    …………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. بسیار عالی.

  2. منصوره جمالی

    کی هست این نشست؟
    …………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. چهارشنبه، موزه ملی، از ساعت ۱۴ تا ۱۷

  3. ابوالفضل

    کلا آدم جالبی به نظر میرسین…:)))))
    …………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. البته شاید در جزئیات خیلی هم جالب نباشم.

  4. hadiseh sadri

    salam aghayee nooraghayee khaste nabshid.man az danesh amoozane khanum Saadatian hastam. Website shoma ziad sarmizanam.webetun aliye. Mikhastam age moshkeli nadare farda khanum saadatian yek emza az shoma baraye man begirand.
    Dar panahe hagh
    ya Ali madad.
    …………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. در خدمت شما هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *