از روی تخت درمانگاه

نیمه های دیشب سردرد بعد از ١۴ ساعت رهایم کرد. تا آمدم از بی دردی لذت ببرم، متوجه شدم کلیه سمت راستم درد دارد.

تا صبح تحمل کردم.

حالا آمده ام درمانگاه و روی تخت دراز کشیده ام.

آمپول زدند و سُرُم.

چند دقیقه قبل جواب آزمایش مشخص کرده که سنگ کلیه دارم. دکتر گفت: “وحشتناک سنگ داری”

از شدت درد، مخدر برایم تزریق کردند.

جسم و روح خبر از مرز چهل سالگی می دهد.

دیدگاه‌ها

  1. مجتبا گهستونی

    با درود به آرش و آرزوی سلامتی برای تو. دوست و برادر عزیزم. تو را به خدا به فکر خودت هم باش. اول از همه سلامتی تو مهم است. تا سالم نباشی که نمی توانی کار کنی. فکر خانواده ودوستداران خودت هم باش.
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام مجتبی عزیز. چَشم.

  2. samila

    تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. فعلا که محتاج شده. سپاس از دعای خیر شما.

  3. ......

    سلام امیدوارم زودتر حالتون بهتر بشه.شما کار خودتونو می کنید به توصیه های دوستانم که گوش نمی دید! واقعا به یک استراحت کامل احتیاج دارید.مواظب خودتون باشید.
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. یک کم کله شق هستم دیگه. ببخشید.

  4. حسین میرزاجانی

    بنی آدم اعضای یک پیکرند استاد شما که جای خود داری شاید شما شادمان می کند دردهایت رنجمان می دهد امیدوارم ملاحظاتی که باید رعایت کنی سلامتی کامل بدست آوری.
    استراحت مناسب پرهیز از کم خوابی و دیر خوابی فشار کارهای زیاد رعایت برنامه غذایی منظم و برای من ثابت شده سفر زیاد خواب و خوراک و تعادل را بر هم می ریزد
    یه کم بی تفاوت نه، بی خیال بعضی مشکلات بشی خود به خود حل می شه
    حالا هم که داره کویر گرم می شه گفتم بیا افتخار ندادی
    کویر معجزه می کنه یک بار اونجوری که من گفتم بیا تا همه چیز براتون مشخص شود.
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. باید بیام پیشت. چَشم.

  5. اسکندری

    سلام رفیق
    از راه دور برات آروزی سلامتی میکنم
    مراقب خودت باش
    دوستت داریم
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. خیلی سپاسگزارم.

  6. Parisa.B

    Salam , kheili Narahat shodam
    Enshaalah ke be zody bartaraf beshe
    Lotfan Movazeb khodeton bashid.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.سپاس. چشم.

  7. فرا

    خدا بد نده. درد سنگ کلیه بد دردیست. اما نبینم از سن و سال شکایت کنید آقا، ماها حالا حالاها کار داریم.
    امیدوارم هر چه زودتر مشکل برطرف بشه و سلامت باشید.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادت دارم. سپاس از شما.

  8. م.معظم

    سلام .گل بود به سبزه نیز آراسته شد ! اینطور که پیداست باید اشتراک یکی از کارخونه های مائ الشعیر شوید !
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. بله، فکر کنم همینطور باید باشه.

  9. asal

    سلام استاد عزیز,اولا این دردی که گریبانگیر شما شده با وجود سختی و پیچیدگیش خدارو شکر قابل درمان هست.دوما ۴۰ سالگی به خصوص برای مرد جذاب و دوست داشتنی مثل شما یعنی شروع اتفاقای جدید و جالب,پس لطفا توجه نکردن عمدی به سلامتی و جسمتون و به سنتون ربط ندین. سوما من اگه جای شما بودم ی فکری به حال کله شقی که خودتونم اعتراف کردین میکردم.و در اخر شما انقدر محبوب و مورد توجه هستین که همه دوستانتون دل نگران شما هستن ,لطفا به خاطر “ما” از خودتون مراقبت کنید.از پروردگار سلامتی پایدار براتون خواستارم.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. خیلی سپاسگزارم از نوازشتون.

  10. hory

    سلام جناب آرش. دعا میکنم برای همسفر خوبمان. انشاءالله با روح بزرگی که دارید بیماریهای جسمی تون رو درمان کنید و از مایعات بیشتر استفاده کنید. ۱ کیلو ترب سیاه رو با پوست و ریشش تمیز شسته با آبمیوه گیری به اندازه ۱ استکان آب آنرا گرفته + ۱ قاشق مرباخوری آبلیموی تازه + ۱قاشق مرباخوری عسل بین وعده های غذا مصرف کنید ۳ بار در روز از درمان هایی هستش که من شنیدم کارایی داره بعلاوه بستن پهلو ها با یه شال که کلیه ها رو گرم میکنه و درد رو تسکین میده .
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما. چشم، سعی می کنم امتحان کنم.

  11. hossein

    سلام نگران شدم و البته خوشحالم که هم اکنون رفع کسالت شده آرزوی سلامتی براتون دارم مراقب خودت باش به امید دیدار
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان محبتت حسین عزیز.

  12. م.ا.گندم

    نه مطمئن باشید نمی میرید بی خود نیست من همیشه آرزو می کنم خودم مریض بشم ولی همسرم نه ! با یک سرما خوردگی قصد نوشتن وصیت نامه دارد به قول مادرجان شما مردها شبوش را به گاو گردان می کشید.
    در ضمن دایی من مکتشف یک گیاه دارویی هستند در ضمینه دفع سنگ کلیه (میوه درخت کاج )در حال به ثبت رساندن آن هستند گفتم یک سفر کاشمر بیایید . طبق دستور خاصی درست می شود .اندازه سنگ کلیه را بگید تا از دایی مقدار مصرفش را بپرسم روش درست کردن دارو را بعدا میگم فعلا برین میوه کاج خشک جمع کنید. اینجا در کاشمر خیلی ها درمان شدند.
    الان در حال جنگ با فردی هستند که طرحشان را دزیده و در حال صدور دارو به خارج از کشور است خلاصه دادگاه و دادگاه کشی.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس. اگر فرصت شد خدمت میرسم.

  13. سین سین میم

    غمگین شدم بی نهایت…
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. قربان تو دوست عزیزم.

  14. شکوفه

    انشالله بهتر باشید، منم چند روزه درد قلب امونم رو بریده، بایدساخت،خدای مهربونم همه مریض هارو شفا بده،آمین.
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. آرزوی بهبودی دارم براتون.

  15. آناهیتا

    سلام
    سنگ کلیه به ته‌نشین شدن مواد معدنی در لوله‌های ادراری و سفت شدن و کریستالیزه شدن آن گفته می‌شود که با علائمی همچون درد شدید نواحی پهلو، کمر و نواحی پایینی لگن و گاه خون‌ریزی در ادرار همراه است که با مصرف غذاها و برخی گیاهان دارویی می‌توان دفع آن‌ها را تسهیل کرد.

    یک متخصص تغذیه با اشاره به نقش سبزیجات در درمان سنگ‌های کلیوی، گفت: مصرف سبزیجات، کلسیم، نوشیدن آب فراوان، محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی و تحرک در دفع طبیعی سنگ‌های کلیوی موثر است. وی بر مصرف جعفری، کرفس و گل گاوزبان برای دفع سنگ‌های کلیه تاکید کرد.

    دکتر ضیاءالدین مظهری، نوشیدن آب فراوان را یکی از راهکارهای مهم در دفع سنگ‌های کلیوی به ویژه نوع اگزالاتی دانست و گفت: بیماران مبتلا به سنگ کلیه باید حداقل به میزان ۲ لیتر و با افزایش دما در فصل تابستان یا مناطق گرم ۳ لیتر همراه با وعده‌های غذایی و در طول روز آب بنوشند.

    وی با تاکید بر افزایش مصرف سبزیجات خاطر نشان کرد: در مبتلایان به سنگ‌های کلیوی که سنگ اگزالاتی دارند، ریواس، اسفناج، تره فرنگی و سیب زمینی شیرین که غنی از اگزالات هستند نباید مصرف شود.

    مبتلایان به سنگ کلیوی از مصرف ریواس، اسفناج، تره فرنگی و سیب زمینی پرهیز کنند. پروتئین‌های حیوانی، نمک سدیم، تنقلاتی نظیر بادام زمینی باید از برنامه غذایی مبتلایان به سنگ کلیه حذف و مصرف انواع نوشابه‌ها، آب مرکبات و چای نیز باید به حداقل برسد.

    دکتر مظهری با بیان این که سنگ‌های اگزالاتی از شایع‌ترین انواع سنگ‌های کلیوی هستند گفت: فیبرهای موجود در سبوس ذرت، برنج و گندم دارای کم‌ترین میزان اگزالات هستند لذا مصرف بیشتر این مواد توصیه می‌شود.

    عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: افزایش میزان تحرک و فعالیت‌های بدنی و دوری از استراحت و سکون به دفع سنگ‌های کلیوی کمک می‌کند.

    وی در خصوص نقش کلسیم رژیم غذایی در بروز سنگ‌های کلیوی گفت: افزایش میزان کلسیم از دیگر راه‌های دفع سنگ‌های کلیوی است و حذف مواد غذایی حاوی کلسیم از جمله شیر باعث افزایش دفع اگزالات و تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

    مصرف خودسرانه دارو عاملی در تشدید بروز سنگ‌های کلیوی

    دکتر مظهری با اشاره به این که ایجاد سنگ‌های کلیوی به عوامل متعددی که مهم‌ترین آن‌ها زمینه‌های ارثی و اختلالات سوخت و ساز است بستگی دارد گفت: ابتلا به عفونت و مصرف خود سرانه داروها زمینه ایجاد سنگ را تشدید می‌کنند.

    مبتلایان به سنگ کلیه در صورتی که دچار کم کاری تیروئید و کمبود یُد نباشند، استفاده از ترب و تربچه خصوصاً ترب سیاه، به صورت رنده شده و یا آب ترب که ناشتا نوشیده شود، به آن‌ها توصیه می‌شود.

    به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد

    نوشیدن آب فراوان حتی بدون احساس تشنگی و پیاده روی مرتب روزانه به دفع سنگ کمک می‌کند همچنین مصرف گیاهان مُدر مانند دم کرده دُم گیلاس، کاکل ذرت، گل گاوزبان، گزنه، بومادران، نعناع، گل همیشه بهار، جعفری، کرفس، کدو حلوایی، مرزه، مارچوبه و به طور کلی سبزی خوردن در دفع سنگ‌های کلیوی بسیار موثر است.

    خاکشیر در دفع سنگ کلیه موثر است

    خاکشیر Descurainia Sophia گیاهی است خودرو، علفی و پایا دارای ساقه‌ای با ارتفاع ۱۲ تا یک متر که در کنار جاده‌ها و اماکن غیر زراعی و نسبتاً مرطوب می‌روید.

    دکتر نسرین عاقل، فارماکوگنوزیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: این گیاه در اغلب نقاط ایران می‌روید و دانه‌ها خاکشیر را پس از به میوه نشستن گیاه و عموماً در مرداد و شهریورماه محصول برداری می‌کنند.

    وی افزود: گیاه خاکشیر ادرار آور بوده و قادر است التهاب کلیه (پیلونفریت) را برطرف کند.

    عاقل با اشاره به این که خاکشیر سنگ کلیه را دفع می‌کند، خاطرنشان کرد: به منظور دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده و صبح ناشتا خورد.

    مصرف هندوانه و خیار در درمان سنگ کلیه

    به گفته‌ی دکتر رضا آمری‌نیا مصرف میوه‌جات تازه، سیب زمینی، تربچه، حبوبات، برنج قهوه‌ای، جو، ذرت، کنجد، زیره، گشنیز، رازیانه، آب هویج، هندوانه، خیار و گیلاس برای پیشگیری و درمان این بیماری نقش موثری دارد.

    مشاور تغذیه و رژیم درمانی همچنین با اشاره به عوامل موثر در بروز بیماری سنگ کلیه افزود: عفونت‌ها، داروها و ژنتیک از عواملی است که در بروز بیماری سنگ کلیه در فرد موثر است.

    به گفته آمری‌نیا آزمایشات انجام شده بر روی سنگ کلیه مشخص می‌کند سنگ از چه نوعی بوده و چه مواد غذایی در ترکیبات آن وجود دارد و عمده‌ترین سنگ‌های کلیه از جنس کلسیم و اگزالات است و اختلالات غده پاراتیروئید یا مصرف بیش از حد پروتئین سبب افزایش ترشح کلسیم در ادرار شده و احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

    این مشاور تغذیه و رژیم درمانی افزود: بر این اساس توصیه می‌شود که از مصرف بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم پروتئین همچون گوشت قرمز، ماهی و مرغ در روز خودداری شود.

    “اگزالات، ماده‌ای است که مقدار آن در پروتئین‌ها و مواد غذایی همچون اسفناج، ریواس، چغندر، شکلات، چای، سبوس، آجیل، بادام و توت فرنگی بیشتر است.”

    آمری‌نیا گفت: نمک طعام، مواد شور و قهوه سبب ترشح کلسیم در ادرار شده و میزان ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد و به همین دلیل در رژیم‌های غذایی مصرف کلسیم را نباید محدود کرد چرا که باعث افزایش تولید سنگ‌های کلیه می‌شود.

    وی همچنین درباره تأثیر کلسیم در شکل‌گیری سنگ کلیه این گونه توضیح داد:

    کلسیم در روده با اگزالات ترکیب شده و سبب جلوگیری از جذب اگزالات در خون شده و در نتیجه میزان آن را در ادرار کاهش داده و امکان ابتلا به سنگ کلیه را نیز کاهش می‌دهد.

    این کارشناس تغذیه توصیه کرد : مصرف یک لیوان آب جوشیده در هر ساعت سبب رقیق شدن املاح در ادرار و دفع سریع‌تر و راحت‌تر سنگ در مبتلایان به این بیماری می‌شود.

    آمری‌نیا اظهار داشت: مصرف منیزیم ویتامین B6، داروهای گیاهی همچون گزنه خاردار، چای جاوا(نوعی نعنا که در کشور هندوستان روییده و به صورت دم کرده مصرف می‌شود) و گیاه خلا (شل کننده مجاری ادراری)در درمان این بیماری موثر است.

    دفع سنگ‌های ادراری با روغن بادام

    همچنین دکتر سید محمد معصومی، عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با استناد به کتاب “گیاهان دارویی نوشته دکتر علی زرگر”، اظهار داشت: روغن بادام دفع سنگ‌های ادراری را تسهیل می‌کند برای این کار باید سه قاشق سوپ‌خوری از مخلوط بادام شیرین و روغن گردو را بعد از هر وعده غذایی همراه با جوشانده‌ای که از جوشاندن ۲۰ گرم شیرین بیان و یک مشت کاه جو در یک ظرف آب تهیه شده، مصرف کرد.

    وی افزود: با مصرف موارد گفته شده، اگر سنگ کلیه بزرگ نباشد، دفع آن تسهیل می‌شود. انجام چنین عملی در دفع سنگ کلیه مبتلایان به سنگ کلیه گزارش شده است.

    این عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: روغن بادام شیرین در فرمول تعدادی از فرآورده‌های دارویی و زیبایی وارد می‌شود و هیچ زیانی ندارد.

    آرزوی روزهایی شاد و پر از سلامتی برای شما دارم .
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. قربان توجه شما. بله، دارم به رژیم غذایی توجه می کنم.

  16. د پیام وطندوست

    انشالله شفا پیدا میکنید و زود لهتر میشید . قشم بیای خوب تر میشی 😉 به امید خدا زود خوب میشی
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از تو. فکر کنم درست گفتی، به زودی لهتر می شم.

  17. s

    سلام، امیدوارم حالت بهتر شده باشه ! با خودت داری چیکار می کنی !!!!!! ایشالا سال خوبی رو هم در پیش داشته باشی.
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از تو. بهترم. امیدوارم سال خوبی هم برای تو و بقیه خانواده باشه.

  18. مینا کامران

    وای آرش، بگوووووووووووووو،من دیشب یه خواب بد دیده بودم در رابطه با تو…اتفاقا امروز همش فکرم پیشت بود….آخی ناراحت شدم.کمکی از دست ما بر می آد بگووو حتما
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. قربان محبتت مینا جان. ظاهرا چند روزی درد خواهم داشت تا بعدش ببینیم چی پیش میاد.

  19. محمود

    سلام ارش خان عزیز درقم گیاه بسیار بدمزه ای هست به نام قونه بید سبز شکل تاج خروس خیلی بد بو وبد مزه میباشد بسیار زیاد توسط فروشندگان دور گرد وهمه سبزی فروشیها ارائه میشه خام درسالادهاوپخته شده در سوپ واش حتی به تنهای میل میکنند من سالهاست میشناسم فقط حرفمو باور کن معجزه میکنه باور کن با بچه های قم تماس بگیر وبپرس فقط اینکه یه مطلبی داره وان اینکه همه اینو ازغریبه ها مخفی میکنند
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. چشم. ارادت داریم.

  20. ماهی

    سلام.

    سبب خیر شُدید!

    کلی اطلاعات مرتبط با سنگ کلیه دریافت کردیم.

    همه قطعات پراکنده پازل را از سه پست آخر کنار هم بچینیم، به این نتیجه می رسیم که دچار بیماری های شغلی شده اید (غیر از سردردهایِ از زمان کودکی).

    امیدوارم هر چه زودتر با یک ازدواج مناسب، زندگی متعادل تری را شروع کنید.

    به خدا می سپارمتان
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. به نظرت اگر زن بگیرم سنگ کلیه ام دفع میشه و سردردهام هم خوب میشه؟

  21. م.ا.گندم

    سلام امیدوارم زودتر بهبودی حاصل شود اگر میوه های کاج را جمع کردید البته خشک شده اش آنها را بشویید و چند ضربه چکشی روی هر کدام بزنید پنج شش تا از آنها را در آب ریخته روی اجاق بگذارید تا جوش بزند خوب جوش بزند ها بعد ابش را صاف کرده و تقریبا رنگ چایی است نصف لیوان از این مایع و بقیه را اب میل کنید نه بد بو است نه بد مزه کسی را هم تا حالا نکشته روی این دارو تحقیق مفصلی شده علاوه بر دفع سنگ کلیه با حداقل درد خواص درمانی زیادی داره که در ایران ناشناخته مانده یک مقاله از خارج از کشور در این رابطه به دست دایی جان رسید که خیلی جالب بود . اندازه و مقدار سنگ را نگفتید تا طول دوره درمان و و مقدار مصرف را سوال کنم .
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سه میلیمتر و ۵ میلیمتر.

  22. زهره

    با درود فراوان
    به امید بهبودی مراقب خودتون باشید.
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس.

  23. بهار

    آرش خوبی؟
    خوب باش آرش خوب باش …

    اینا رو یه نگاه بنداز شاید به کار بیاد
    http://www.mehrteb.ir/fa/archives/1048
    http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=177945
    http://www.shafaf.ir/fa/news/92129/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%87
    http://www.isaarsci.ir/general%20health%20folder/genhealthart20.htm
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. اطاعت میشه دوست عزیزم.

  24. م.ا.گندم

    سلام نخورین که سخت مورد شماتت دایی قرار گرفتم که چرا پا تو کفش من کردی درست کردن این دارو قلق (واقعا با قاف نوشته میشه) داره و در صورت استفاده غلط گلاب به رو تون….. باشه داروی اماده شده اش را می فرستم ادرس نمیدانم چیه ؟؟ می تونین آدرس محل کارتان را در وبلاگم بگذارید –
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. عجب…

  25. م.ا.گندم

    استاد نوراقایی شرمنده
    ارسال دارو در هوای گرم موجب خراب شدن دارو می‌شود باید راه حل دیگری را انتخاب می‌کردم بعد از چند ثانیه فکر کردن یک جرقه کافی بود !عروس خانواده که رابطه نزدیکی باهاش دارم و کمک دایجان است در این موارد .سریع با یک تماس فوت و فن کار را یاد گرفتم(به این میگن سیاست)
    و فهمیدم این روش کاملاً مجرب است و سنگهای تا ۱۳ میلی را دفع نموده است و اگر سنگها از نوع گچی باشد که پودر می‌شود و بدون درد دفع می‌گردد ولی انواع دیگر دفعش کمی با درد همراه است .
    خلاصه روش درست کردن دارو:
    میوه‌های کاج نباید نارس و سبز باشد و کاملاً بسته و یا خیلی باز نباشد از محل تمیزی جمع‌آوری شده باشد . شش عدد از میوه‌ها به صورت حپه قند شکسته شود و داخل یک ظرف آب ریخته تا شناور شوند و خاک‌های آن ته نشین شود .چند بار عمل شستن با آب سرد را تکرار کنید و آخر سر در سبدی بریزید . وداخل یک قابلمه اندازه مثلاً دیگ پلو پز شش نفره ریخته همراه با آب حدود چهار ساعت جوش بزند و یک سوم آب طرف بخار شود و رنگ آن شبیه ابغوره شود به شفافیت چایی نیست . بعد اجاق را خاموش کرده یک دمکنی روی در قابلمه بکشید و درش را با آن ببندید بگذارید به حال خودش سرد شود . بعد از سرد شدن آب کاج را صاف نموده و آماده مصرف است.
    میزان مصرف :
    صبح و عصر یک سوم لیوان آب کاج بقیه آب میل کنید و بعد از آن باید تحرک داشته باشید یعنی دارز نکشید و نخوابید و حتی یک جا ننشینید ورزش و پیاده روی کنید بهتر است همرا با مصرف مایعات بیشتر از حد معمول همراه باشد
    دوره مصرف نباید بیشتر از سه روز طول بکشد و از روز سوم و حتی اواسط روز دوم علایم دفع سنگ مشاهده می‌شود -ببخشید کمی درد باید تحمل شود – و اگر دفع نشد بگذارید پای اینکه شما جزو موارد نادر هستید اکثر موارد منجر به رهایی از سنگ شده و بیشتر از سه روز استفاده نکنید
    این دارو برای رفع کم اشتهایی بچه‌ها هم مؤثر است
    راستی این نظر خصوصی است فکر نکنم دایی راضی بشه این خبر کشی عالم گیر بشه
    ………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. باز هم سپاس.

  26. محجوب

    سلام
    امیدوارم خیلی زود بهبود پیدا کنی.
    ۴۰ سالگی بهتری سن یک انسانه چون هم جوانه هم مجربه و می تونه خیلی کارای خوب و هوشمندانه به دور از شر و شور جوونی و ضعف پیری انجام بده. مثل تو…
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام بر دایی عباس خودمون. سپاس از تو، ولی راستش احساس پیری می کنم.

  27. ماهی

    سلام

    برای من نوعی که از بیرون به زندگی شما نگاه می کند، فردی هستید که کارتان را در الویت اول قرار داده اید. مسافرت های پشت هم و حمل بار سفر و به هم خوردن ساعت بیولوژیکی و …… همه باعث می شود که نتوان لایف استایل متعادلی داشت.

    وقتی کلیه سنگ ساز است، مراعات های خاصی را می طلبد و قاعدتا بعضی عادات جدید باید وارد زندگی شود.

    خوب، من هم مثل شما زندگیم با کارم عجین شده. ولی با سلامتم چندان اصطکاک پیدا نکرده. البته که روش من هم صحیح نیست.

    از پرحرفی بیزارم و معمولا همین امر باعث می شود نتوانم منظورم را کامل برسانم.

    اگر احیانا جسارتی شده، عذر می خواهم.
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از توجه و محبت شما.

  28. Banafsheh

    درود بر بزرگ مردی که همیشه و همه جا به وجودش افتخار می کنیم.

    نگران نباش. با مصرف آب زیاد و رعایت رژیم غذایی مشکل حل می شود. فقط باید به همه ی کسانی که صمیمانه دوستتان دارند قول دهید که بیش از این مواظب سلامتی این بزرگ مرد باشید. سلول سلول وجود این مرد بزرگ تنها به خودش متعلق نیست. سلولهایش سند های ثبت شده ی تلاش و کوششی بس فاخر و عظیم برای پاسبانی از فرهنگ و هنر و اهالی آن.پس مراقب حفظ و حراست از این اسناد پویا باش.
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما. چشم، رعایت می کنم.

  29. .

    سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه.مامان من مثل شما همیشه سردرد میگرنی داشت.تا اینکه از طریق سایت sinateb.com برای سردرد هایش داروهای همیو پاتی را سفارش داد و حالا دیگر سردرد ندارید.اگر پول دارید سفارش بدین.تا اخر باید داروها را بخورید.چون در موقع خوردن سردردهای شدیدی میگیرید
    …………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما.

  30. آرزو

    با درود؛
    این چند روز فرصت نکردم که به سایتتون مراجعه کنم متاسفانه الان متوجه بیماری شما شدم و بسیار ناراحت شدم، امیدوارم هرچه زودتر سلامتی خود را بازبابید….
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. قربان محبت شما.

  31. حسین الهی

    سلام. امیدوارم هرچه زودتر مشکل برطرف شه و سلامت و شاداب باشید…
    ………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از لطف شما.

  32. bahar

    حالا هم دست و جیغ و هووووووووووووووووووووووووووورا
    ارش داره ۴۰ ساله میشه میگن ترشی ۴۰ ساله خیلی خوبه ولی ارش۴۰ ساله خیلی خیلی بهتره D:
    ……………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. عجب…

  33. naime

    har dam az chehel salegit mobarak amma bidard..ishalal ke hamishe tanet salem o labet khandoon bashe
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از تو.

  34. لیلا

    سلام
    مورفین بود آرش جان که از مشتقات تریاک هست، نه مواد مخدر.
    اگر مواد مخدر زده بودند که زبانم لال فوت کرده بودی.
    هی نگو ۴۰سالگی، ۴۰ سالگی و بحران ۴۰ سالگی این حرفها را بریز دور
    من که ی خانم هستم نمیگم ۴۰ سالگی که واسه ما خانم ها مهمتر است و زودتر از شما مردها تو سرازیری می افتیم .
    نوشابه و زیاد خوردن ماست رو بزار کنار.
    اب خیلی بخور و میوه جات

    در ضمن ماست طبعش سرد است میتونه یکی از دلایل سردرد هایت و سنگ کلیه باشد

    ببخشید زیاد وراجی کردم و طبابت به جای دکتر واست انجام دادم
    ……………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. ارادتمندم. چشم. رعایت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *