ادامه راه برای “چیتبال”

“چیتبال” الان برای خودش در فیس بوک و اینستاگرام برو بیایی پیدا کرده. دو هشتگ #cheetball و #چیتبال هم دارد. یک وبلاگ http://cheetball.blogfa.com هم به نامش ثبت است. دوست گرامی، جناب آقای “محسن خلوصی” صاحب سایت http://www.wikisafar.com هم قول داده که یک صفحه در “ویکی پدیا” برایش ایجاد کند.

بنابراین حالا دیگر وقت این است که “چیتبال” برای خودش مرام­نامه و کد اخلاقی داشته باشد.

پس بگذارید دوباره “چیتبال” را معرفی کنم و از شما کمک بخواهم برای ادامه کار:

“چیتبال” نام دو عروسک است، یکی دلبر و یکی کوشکی. ما بهشان می گوییم “چیتبال دلبر” و “چیتبال کوشکی”. قرار هم نیست فعلا تعدادشان بیشتر از این باشد. حداقل تا وقتی که این دو “چیتبال” همدیگر را ندیده اند و تصمیم به جفت گیری نکرده اند. بعدتر شاید خانواده تشکیل دهند و تعداد “چیتبال”ها زیاد شود. دقیقا مثل “کوشکی” و “دلبر” واقعی!

ماموریت “چیتبال”ها این است که سفر کنند و به همه جا سر بکشند. این بخش ماجرا دیگر عین واقعیت نیست. چون “کوشکی” و “دلبر” واقعی نمی توانند سفر کنند و زندا نی اند، “چیتبال” ها به جایشان سفر می کنند.

از وظایف دیگر “چیتبال”ها، نوشتن سفرنامه است. آنها قرار است به همه جای ایران و جهان سفر کنند و پیام محیط زیستی اشان را به ساکنان دنیا برسانند. درضمن منظورشان از ساکنان دنیا، فقط آدم ها نیستند، جانورها و گیاهان و حتی بی جانها هم هستند.

فرق “چیتبال”ها در رنگ چشم هایشان است. رنگ چشم “چیتبال دلبر” قرمز و رنگ “چیتبال کوشکی” سبز است. “مرضییه نقیبی” (سازنده چیتبال ها) قرار است برای “چیتبال دلبر” یک گردنبند هم درست کند که مردم راحت تر بفهمند او یک بانوست.

یکی از دوستان هم می خواهد برای چیتبال ها پیراهنی شبیه به پیراهن تیم ملی فوتبال بدوزد.

حالا چند ایده دارم که می خواهم از شما کمک بگیرم:

۱- می خواهم چیتبال ها پاسپورت داشته باشند. آیا کسی می تواند برایشان پاسپورت درست کند و همچنین مهرهای ورود و خروج کشورهایی که چیتبال ها به آنجا سفر می کنند؟

۲- دوست دارم جدولی برایشان درست شود که زمان سفرهای چیتبال ها در آنجا نوشته و در صفحه “ویکی پدیا”ی مربوطه نگهداری شود.

۳- از همه مهمتر، باید برای سفرهای چیتبال ها یک مرامنامه نوشته شود. باید بر اساس ماموریت چیتبال ها، افرادی که قرار است آن ها را در سفرها همراهی کنند دارای شرایط خاصی باشند. چیتبال ها کجاها باید بروند و کجاها نباید بروند از جمله مسائلی است که باید به آن ها فکر شود.

۴- چیتبال ها گاهی در عکس ها در مرکز تصویر ظاهر می شوند و گاهی در گوشه های تصویر. دوست دارم برای همین موضوع یک کد نوشته شود. مثلا اگر در گوشه سمت راست تصویر ظاهر شد، یعنی خوشحال است و اگر در گوشه سمت چپ پایین تصویر ظاهر شد یعنی اعتراض دارد. از این قبیل…

۵- به نظر شما، رابطه بین چیتبال دلبر و چیتبال کوشکی چگونه باید تعریف شود؟

۶- از ایده های شما هم استقبال می شود.

دیدگاه‌ها

  1. مهدی گلی

    منم پیشنهاد میکنم طی یک فراخوان ازهنرمندان انیمیشن ساز دعوت بشه تا داستانی در غالب انیمیشن و یا یک کار عروسکی متحرک رو خلق بکنند که با توجه به فعالیت در فضای مجازی میتونه خیلی زود فراگیر بشه
    یه پیج فیس بوکی هم نیاز است برای چیت بال
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. با هر دو موافقم. اما نیاز داره که دوستانی که ایده میدن، خودشون هم بیان پای کار.

  2. مريم

    سلام آرش جان
    درود فراوووان و یه عالمه انرژی مثبت برای شما
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. سپاس از توجه و محبت شما.

  3. محسن خلوصی

    سلام بر آقا آرش عزیز
    از معرفی بنده و وب سایتم در مطلبتان متشکرم. البته لینک سایت به اشتباه گذاشته شده است که درست آن http://www.wikisafar.com است. ممنون میشم اصلاح نمایید. امیدوارم بتوانم کار خوبی تحویل دهم.
    در مورد پاسپورت هم می توانید روی من حساب کنید. در مورد مهرهای ورود و خروج تخصصی نداشته و ایده ای ندارم ولی فکر کنم می توانم برای چیتبال پاسپورت درست کنم.
    ارادتمند : محسن خلوصی
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. زنده باد شما. درستش کردم.

  4. روجيار قادري

    با سلام به شما دوست قدیمی و دست مریزاد فراوون…
    درمورد هر موضوعی که به ویرایش عکس و تا حدی هم گرافیک مربوط باشه مثل پاسپورت مثلا) من هم هستم. و شاید هم بتونیم در جلسات بارش فکری حضوری با سایر دوستان داوطلب، به نتایج و ایده های خوبی برسیم.
    …………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. زنده باشی. با ما در تماس باش.

  5. علی خراطی خامنه

    با سلام اقای نور اقایی از زحمات شما در مورد یوز ایرانی و ایده های جالب در مورد حیوانات در معرض انقراض تشکر می کنم . با تشکر علی خراطی خامنه
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. سپاس از محبت و توجه شما.

  6. شادی گنجی

    سلام آرش
    چند روز پیش در ویترین یک مغازه دوچرخه خیلی کوچکی دیدم که ناگهان مرا یاد چیتبال ها انداخت و اینکه کاش این دوچرخه مال آنها بود تا شاید بتوانند با دوچرخه خودشان با آنها که با دوچرحه سفر می کنند همراه شوند. آخه نمیشه بدون دوچرخه همسفر دوچرخه سوارها شد
    به امید دیدار
    ……………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام شادی جان. ایده جالبیه. ببینم میتونیم اجراییش کنیم. چیتبال الان در نیویورکه، برو ببینش.

  7. مهدی گلی

    ما پای کاریم آرش جان
    چه کنیم ؟
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. باید بگید که کدوم بخش رو میتونید به عهده بگیرید. سپاس از توجه و محبتت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *