گردهمایی دهم: ۲

مرام‌نامه دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور

در تاریخ ۱ تا ۴ اسفند سال ۱۳۹۵ هجری خورشیدی “دهمین گردهمایی بزرگ راهنمایان گردشگری” با حضور تعداد بیش از ۷۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری از همه استان‌ها در استان گیلان با توجه به بندهای زیر برگزار شد:

دهمین گردهمایی با عنایت و توجه به مرام‌های قبلی ارائه شده در ۹ گردهمایی قبلی انجام شد.

با توجه به شعار سازمان ملل برای سال ۲۰۱۷ با عنوان “گردشگری پایدار، برای توسعه”، شعار دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری با مضمون زیر ارائه شد:

“گردشگری پایدار؛ هم‌کلام با جامعه جهانی، هم‌گام با جامعه محلی”

در این گردهمایی پیرو فعالیت‌های محیط زیستی راهنمایان گردشگری در سال‌های گذشته، بیانیه “نجات جنگل‌های هیرکانی” به امید ثبت این میراث طبیعی در فهرست یونسکو و جلوگیری از دست اندازی به این زیست بوم ارزشمند، اعلام شد.

بر اساس استاندارد “فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری” که در کنوانسیون‌ها رعایت می‌شود، برگزاری دهمین گردهمایی به سه بخش سفر قبل از گردهمایی، گردهمایی و سفر پس از گردهمایی تقسیم شد.

دهمین گردهمایی حدود دو هفته پس از برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری برگزار شد. اینک راهنمایان گردشگری سراسر کشور مفتخر هستند که پس از یک دهه پایداری برای برگزاری گردهمایی‌ها به بند بند اولین مرام‌نامه و بیانیه که در سال ۱۳۸۶ ایراد شده بود، وفادار مانده‌اند.

در دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری، با توجه به ایده‌ها و خلاقیت‌های در نظر گرفته شده، بیش از پیش هویت راهنمایان گردشگری به عموم مردم محترم ایران شناسانده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *