جلسه در سازمان

امروز از من خواسته شد تا به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروم و در رابطه با پیشنهاد “باغ ایرانی حقوق بشر” توضیح بدهم.

موضوع از این قرار بود که طرح توسط “امیر میری” (مدیر کلبه آقامیر) و مهندس وصالی (فرماندار پاسارگاد) به دست آقای “سلطانی فر” (معاون رییس جمهور و رییس سازمان) رسیده بود و ایشان ضمن استقبال از طرح، دستور داده بودند تا بررسی بیشتری در این مورد صورت بگیرد.

بنابراین ساعت ۱۵ امروز در جلسه ای که با حضور آقای نعمتی، مشاور ارشد معاون گردشگری – خانم هزارجریبی: کارشناس حوزه ریاست – آقای ثابت: مشاور معاون گردشگری و مسوول امور استان ها – خانم اژدری: رییس اداره گردشگری دفتر برنامه ریزی و توسعه – آقای پورحسینی: معاون کمیته ملی طبیعت گردی – خانم فاضلی: کارشناس کمیته ملی طبیعت گردی – خانم نجوان: مسول روابط عمومی معاونت گردشگری برگزار شد.

توضیحات لازم را بر روی وایت برد ارائه دادم و همگی از طرح استقبال کردند. البته سوالاتی هم مطرح شد که در ادامه پیشروی طرح باید مد نظر قرار گیرد.

به هر حال، فکر می کنم یک قدم جلوتر رفتیم.

راستش اگر این طرح به عنوان ایده ایران در سازمان ملل مطرح نشود، کیفی برایم ندارد. اگر همه هم مخالف باشند، از ته دل ایمان دارم که ارزش دارد در این سطح مطرح شود. این طرح با چالش هایی روبرو هست ولی به نظرم همه اش قابل حل است مگر اینکه نخواهیم اجرا بشود.

دیدگاه‌ها

  1. آقامیر

    دستمریزاد آرش گرانقدر . قلمه هایی که در خزانه کاشتیم همگی سبز شده اند و بزودی عکسهایی آنها را منتشر می کنیم. امسال جشن انگور و مراسم شیره پزی را در باغچه حقوق بشر و کُرشک ( کار گاه شیره پزی )بطور مفصل انجام می دهیم و مقدمات آن با دستور کتبی مهندس وصالی جهت انشعاب ، آب ، برق ، گاز و تلفن دیروز صادر گردید و اداره گاز و مخابرات اعلان همکاری نموده اند. جشن انگور هر ساله از ۱۰ مهر تا اواخر آبان انجام می گردد.
    شاد و پایدار و فرخنده زی
    ……………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. زنده باد شما.

  2. سیما(سلمان زاده)

    سلام و خسته نباشید
    به نظر میرسه توضیحات قبلی برای آقای سلطانی فر اینقدر جذاب و معنی دار بوده که به فاصله نسبتا کوتاهی درخواست جلسه توجیهی داشته اند
    پس تا همینجا هم دست گل شما و آقای میری و آقای وصالی درد نکنه قطعا کار بزرگیه و هیچکدوم از تصمیم گبرنده ها هم تجربه اش رو ندارند و این وضوع قدری پیشبرد اولیه طرح رو کند می کنه ولی نابرده رنج، گنج میسر نمیشه!
    اگه اطمینان ذارید (البته که همینطوره)که این کار درسته پس باید انجام بشه حتی در بدترین شرایط بدون حمایت دولت و غیر رسمی! اونوقت در فرآیند اجرا و و قتی که جوانب پروژه روشن یشه سروکله ذینفعان احتمالی پبدا میشه و همین هم کافیه
    گاهی لازمه طرح رو تحمیل کرد!
    هرجاتوی این روال (امیدوارم بی دردسر) کمکی از دستم برمیاد درخدمتم و برای پیشرفت طرح همکاری خواهم کرد
    ……………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. اگر قضییه جلو بره، احتیاج داریم به همه دوستان. سپاس که هستید.

  3. مریم ناوی

    سلام استاد
    علاوه بر بار علمی که همیشه تو سایت وجود داره و نکات ارزشمندی رو به آدم یاد می ده در طی این مدت همراهی با سایت یک نکته اخلاقی بسیار ذیقیمتی را نیز فرا گرفتم. اوایل که طرحی مورد اقبال مسوولین قرار می گرفت و اینجا مطرح می شد بلافاصله جیغ و دست و هورااااا به راه می انداختم اما کم کم که مواردی از یاس و نومیدی قرین ایده ها گردید آموختم پس از هر توجهی که مسوولین عزیز به ایده ها نشون دادن باید قشنگ سنگین و رنگین مدتی نظاره گر باشی بی هیچ واکنشی! ( یک کلمه ای الان خیلی باب شده در شبکه های مجازی که متاسفانه استعمالش در این جو فرهیخته مناسب نیست ولی بقدری عمق معنی رو نشون می ده حیفه بکار نرود !به صورت نیمه سانسور شده می نویسم امید که دوستان متوجه گردیده و بر بنده عفو فرمایند) اگر پس از چند ماهی دست اندر کاران گرام نرید… توش اونوقت شروع به ابراز احساسات نمایم! پس حالا منتظر طی شدن دوره ریدم… هستیم ! اگر بسلامتی گذر نمودیم که فبها المراد وگرنه که موکدا توصیه می نمایم هم سیفون رو بکشید هم یک ساعتی تهویه رو روشن بزارید!!
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام.

  4. محمود

    باسلام درود برارش خستگی ناپذیر
    ………………………………………………………………………………………………………………….
    جواب: سلام. ارادتمندم محمود عزیز. خوبی؟ خیلی وقته ازت بی خبر هستم داداش.

  5. سیما(سلمان زاده)

    درود و خسته نباشید
    امیدوارم اوضاع باغ ایرانی رو به راه باشه
    راستش مقاله امروز خانم نیکنام در روزنامه فرهیختگان نگرانی منو برای باغ قوام تشدید کرد!!!
    خداکنه “نوکه میاد به بازار کهنه نشه دل آزار”
    سبز و پایدار مانید
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. ما کارمون رو انجام میدیم و همیشه امیدها و ناامیدی ها هست.

  6. Masi

    من باور دارم این ایده بالاخره یک روز دوباره مطرح میشه، از سر گرفته میشه و به بار میشینه.

    چون فقط یک ایده نیست….حامل ِکلی اتفاق خوبه درونش.
    به یاد تمام اداره هایی که تا امروز واسه کاغذ بازی رفتم افتادم……بدون پس و پیش و با یک قانون ِ نانوشته ِ معیوب و نا کارآمد…..همه شون همین شکلی ان
    گاها حتی اعصاب خرد کن تر و بی نظم تر.
    ……………………………………………………………………………………………………
    جواب: سلام. سپاس از توجه شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *