ایده و درخواست «مهدی فتوحی»

مهدی فتوحی یک ایده دارد. متن او را که برای من ایمیل کرده بخوانید و اگر می‌توانیم، دست به دست هم کمکش کنیم:

“یک نقاش حرفه‌ای می‌خواهم برای تکمیل یک نقش… ما مجسمه‌ی داریوش را بدون سر در ایران داریم و چهره‌ی او را در بیستون. اگر کسی بتواند این دو را با هم ترکیب کند، یک طرح از دو نقش داریوش خواهیم داشت.”

به نظر من ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است. چه کار می‌توان برایش کرد؟

دیدگاه‌ها

  1. سمیه

    به نظر من اگر به جای نقاش به دنبال یک مجسمه ساز باشید بهتر است

    که اگر بتواند مجسمه ی سر داریوش را از روی نقشی که در بیستون است و

    تنه ی داریوش را از مجسمه ای که در دست است، بسازد و مجسمه ی جدیدی

    به وجود آورد .

  2. مثلث

    دل خجسته سیری چند . داریوشم یکی از همون یا همین حاکمایی که کله ی خودشو گنده کرده ی با اندیشه ی قدرته خودشو زده روی اسکناس و سر در خونه و شهرش . حالا با گذشت اینهمه سال ما فکر کردیم آدمی بوده اونم نکنه میخوایم بگیم یه زمانی بعضی هاهم می شم . نمیدونم فک کنم دارم هذیون می گم. ولی از هرچی پادشاهه استفراغم می گیره .

  3. فرهنگيان

    س …
    دقیقا خاطرم نیست ولی گمان میکنم ، خرداد ماه( همزمان با برگزاری نمایشگاهی با عنوان، نمادهای سرزمین من در موزۀ ایران باستان)بود که خبری شنیدم مبنی بر اینکه ; نه یک نفر، نه دو نفر بلکه چهل هنرمند و نگاره ساز ایتالیایی برای ساختن سر مجسمۀ داریوش که در موزه ایران باستان نگهداری میشود، اعلام آمادگی کرده اند. نمیدانم تا چه حد صحت دارد ولی این خبر در داخل اعلام نشده که به کل آنرا کذب بدانیم.
    موفق باشید

  4. مهدی فتوحی

    از قدیم گفته اند : اگر به امید منی و منانی/ برو شوهر بکن بیوه نمانی. این ایتالیایی جماعت شکر زیادی یک کم بیشتر از حد خود شان می خورند. از این ضر های مفت هم تا دلتان بخواهدمی زنند. مهم عمل است که چیزی از ین یک قلم توی چنته شان نیست. اگر می خواستند تا حالا کرده بودند. ایتالیایی ها دزد سوژه اند.بیش از آن که دلشان برای من و شما بسوزد بیشتر می خواهند خودشان را مشهور و معروف کنند. اصلا هم بریشان این کار سخت نیست این معروفیت به چه قیمتی تمام شود. یکی شان می آید تمام نسخه های خطی تعزیه ی ما را بار می کند می برد واتیکان. یکی شان تنها نسخه ی خطی باز مانده از ترجمه ی دکامرون را از ایران می دزدد می برد یک شان هم می آید می خواهد سر مجسمه ی داریوش را بسازد. من خودم ایتالیا زندگی می کنم می شناسمشان چه موجوداتی هستند . باز هم از قدیم گفته اند. کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

  5. سیما سلمان‌زاده

    یاد سر هرکول افتادم که توی سطل آشغال پیداشد😐
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *