اطلاعیه شماره ۲: آموزش دوره HOT

“کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور” (IFTGA) در نظر دارد هم‌زمان با برگزاری نهمین گردهمایی ملی راهنمایان گردشگری، دومین دوره آموزشی HOT را به منظور ارتقای سطح کیفی زیر نظر “فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری” (WFTGA) برگزار کند. از آن‌جا که نهمین گردهمایی در شهر اصفهان و با رویکرد آموزش برگزار خواهد شد، این دوره نیز به صورت تئوری و عملی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

اهداف دوره:

این دوره به عنوان دوره‌ای مقدماتی در زمینه مهارت‌های عملی راهنمایان گردشگری ارائه می‌شود و برای راهنمایانی کاربردی است که دارای دانش بالا و قابل قبول محلی و بومی بوده، ولیکن نیازمند بهبود بخشیدن به مهارت‌های عملی هستند.

کسانی که موفق به گذراندن دوره با شرایط مطلوب بشوند، علاوه بر دریافت مدرک از طرف WFTGA می‌توانند در دوره‌های بعدی فدراسیون شرکت کنند و در صورت پیشرفت خود به عنوان یکی از مدرسین ملی و بین‌المللی به تدریس بپردازند.

تاریخ دوره:

۲۴ بهمن، به مدت هشت روز، هر روز از ساعت ٩ تا ١٧

هزینه دوره:

– برای اعضای انجمن‌های صنفی عضو کانون، و با تخفیف در نظر گرفته شده:

۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

– برای افراد غیر عضو:

۱.۳۰۰.۰۰۰ تومان

(هزینه فوق تنها شامل دوره بوده و اقامت شرکت‌کنندگان و وعده‌های غذایی را شامل نمی‌شود)

مهلت ثبت نام و واریز پول:

۳۰ آبان ۱۳۹۴

سرفصل آموزشی دوره شامل موارد زیر است:

مهارت‌های عملی راهنمای تور

دو روز سمینار ارتباطی شامل: مهارت ارائه، معرفی، ارزیابی فردی، دانش سازماندهی و روایت‌گری تور برای شنوندگان

هدایت و راهنمایی در تورهای پیاده‌روی داخل شهر

هدایت و راهنمایی در موزه‌ها و گالری‌های هنری

هدایت و راهنمایی در سایت‌ها و بناهای مذهبی

هدایت و راهنمایی در فضای آزاد و تفسیر میراث طبیعی

هدایت و راهنمایی در وسایل نقلیه در حال حرکت (تورهای اتوبوسی)

دانش عملی

مطالعات فرهنگی

مطالعات تجاری و حرفه‌ای

(آزمون نهایی دوره یه صورت شفاهی، کتبی و عملی خواهد بود و مدرک نهایی توسط WFTGA صادر خواهد شد)

شرایط و نحوه ثبت نام:

– شرکت در این دوره فقط برای تمامی راهنمایان کارت دار با سابقه فعالیت و با سطح انگلیسی استاندارد -که توسط کمیته برگزاری تعیین خواهد شد- مجاز است.

– برای برخورداری از تخفیف، داشتن تاییدیه از انجمن‌های صنفی جهت عضویت و فعالیت مثبت، الزامی است. بنابراین فهرست اعضای انجمن‌های صنفی تنها از طریق انجمن استانی پذیرفته خواهد شد. بدیهی است اعضای انجمن‌ها برای ثبت نام  باید به انجمن خود مراجعه کرده و از طریق رابطین انجمن خود با کانون  ثبت نام  و هزینه دوره را واریز نمایند. در نهایت ارسال فهرست اعضای شرکت‌کننده انجمن‌ها به مسوول ثبت نام (خانم نعیمه حنفی)  توسط رابطین استانی انجام شده و هزینه دوره یک‌جا به حساب کانون واریز خواهد شد.

فهرست رابطین استانی هر انجمن بر این اساس است:

آذربایجان شرقی: آقای مشهوری آفاق

هرمزگان: خانم رستمی

آذربایجان غربی: آقای قلی پور

خراسان رضوی: خانم حیدری

اردبیل: خانم حنفی

قشم: خانم گلناز

اصفهان: خانم مسائلی

خوزستان: خانم جهرمی

مازندران: آقای حسین زاده

البرز” خانم شاپوری

گیلان: آقای هادی زاده

قزوین:  آقای اچاک

همدان: آقای افتخاریان

زنجان آقای کیانی

تهران: خانم ژاله ابراهیمی

کردستان: آقای پدیدار

یزد: آقای حاجی سعید

مرکزی: آقای حمیدیان

کرمان: خانم پیروز

کرمانشاه: خانم دادفرین

فارس: آقای نگهبان فرد

قم: خانم عسگری

کاشان: خانم برومند

– راهنمایانی که علاقه‌مند به شرکت در دوره هستند ولیکن عضو هیچ انجمنی نیستند، می‌توانند امورات مربوط به ثبت نام در دوره را مستقیما توسط خانم نعیمه حنفی پیگیری و به انجام رسانند.

(شماره تماس: ۰۹۳۶۵۹۸۸۰۸۳- ایمیل: Tourleader.n@gmail.com)

– مدارک ثبت نام شامل اسکن کارت راهنمای گردشگری معتبر و فیش واریزی به حساب کانون است.

توجه: هزینه واریزی اعضای انجمن‌ها به صورت یک‌جا به حساب کانون و توسط رابطین صورت می‌پذیرد.

در صورت داشتن هر گونه سوال و جهت کسب اطاعات بیشتر با خانم نعیمه حنفی به شماره تماس ۰۹۳۶۵۹۸۸۰۸۳ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها

  1. عزیزمحمدی

    خسته نباشید. جالب تو استانی که اصلا شخص حضور فیزیکی ندارد و اصلا انجمنی نیست که شخصی باشد و صنف راهنماییان گردشگردی وجود ندارد و هزار اصلا و مشکل دیگر ، بعد این استان ( مرمزی ) نماینده و پیدا کنده اسپانسر برای مجمع تهران و … دارد . و جالب تر اینکه شما خودتان را به بی اطلاعی زده اید و فکر می کنید تو شهرستان ها ، انجمن ها جه ها که انجام نمی دهند ! شما به عنوان یک مسئول و نماینده مجمع رهنماییان نه پیگیر و نه کمکی و نه راهمایی و نه مشکل گشا نیستید . این برای چندمین بار است که به شما این مشکل را می گوییم و شما سر سری از ان می گذرید ، ولی باور کنید در استان ما ( مرکزی ) اان اشخاصی که خود را مدیر عامل و دبیر راهنماییان می دانند فقط و فقط به فکر خودشان هستند و هیچ زحمتی برای راهنماییان تا به حال نکشیده و قدمی بر نداشته اند . البته شما می توانید این پیام را به نمایش نگذارید و جواب هم ندهید ولی مطمین باشید با این طور رفتارها مشکلی حل نمی شود . ممنونم
    ………………………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام.
    ۱- پیامتان را نمایش دادم که فکر نکنید از موضوعی ترس یا واهمه دارم.
    ۲- وظیفه ما اطلاع رسانی و کمک به راهنمایان گردشگری کشور است تا آموزش ببینند و با هم متحد باشند. بنابراین شما هم باید برای اتحاد انجمن خودتان تلاش کنید.
    ۳- بد نیست بدانید که یکی از دوستان هیات مدیره انجمن شما با من تماس گرفت و قرار شد دیداری داشته باشیم تا موضوع مورد بحث شما بررسی شود. اما تنها بدگویی از یک شخص انجام شد و دیگر پیگری نشد. دوست گرامی من کسی نیستم که تنها بر اساس بدگویی دیگران از یک شخص، تصمیم بگیرم.
    ۴- اگر شما فکر می کنید که نماینده بهتری هستید، پا جلو بگذارید و این داستان را پیش ببرید. ولی اینکه عقب بایستید و فقط دیگری را نفی کنید، برای من قابل قبول نیست.

    موفق باشید.

  2. عزیزمحمدی

    سلام و روز بخیر
    ۱- اصلا بحث ترسیدن و نترسیدن نیست ، بحث کمک کردن و حل شدن مشکل است .
    ۲ – به نظر شما راهنمایان الان خیلی با هم متحد هستند ؟ ( البته من تقصیر را به گردن شخصی نمی اندازم ، که همه مسئول هستند)
    ۳ – قرار نیست بد گویی و یا خدا نکرد ابرو بردن شخص خاصی باشد ، ان شخص هیئت مدیره باید پاسخگو باشد که چرا دیگر موضوع را پیگیری نکرده است . ( هر چند که کار ایشان اصولا اینطوری است که اصلا عادت ندارد کاری را تا اخر ادامه بدهد )
    ۴ – شما از کجا اینقدر مطمین هستید که من پا پیش نگذاشتم و یا کار و حرکتی نکرده ام ؟ من برای لیدران استان در چند نوبت کلاس های اموزشی در ضمینه های ظبیعت گردی و شناخت گردشگری و … با کمک اساتید دانشگاهی برگزارم کرده و کلی هزینه و وقت و انرژی صرف کرده ام در صورتی که اصلا وظیفه من هم نبوده و …. ! پس زود تصمیم نگیرید !
    ۵ – ما ( اکثر لیدران کارت دار استان مرکزی ) چندین ماه است که هیئت مدیره را ندیده ایم که یک جلسه ، یک نشست ، یک گردهمایی و … رسمی برگزار کنند تا حداقعل انها را که نه بلکه دوستان را از نزدیک ببینیم و بتوانیم هم فکری و تبادل نظر داشته باشیم ، هر چند که اصلا هیئت مدیره ای وجود ندارد مکانی وجود ندارد و ….. بهر حال بیشتر وقت شما را نمی گیرم و تنها و تنها هدف من از اینکه با شما این بحث را کرده ام بخاطر حل مشکل این انجمن و لیدران این استان بوده است . ممنونم
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. موفق باشید.

  3. المیرا

    سلام آرش عزیز…خوبی؟ مدتی است دل نوشته ها و مطالب ادبی کمتر میذارید وبسنده کردید به گزارش نویسی…مشخص است همه دغدغه این روزهایتان کنوانسیون است .مطالب مرتبطش….زنده وسرافراز باشید…دلم برای نوشته های قلبی تان تنگ شده
    …………………………………………………………………………………………………………………………..
    جواب: سلام. هر وقت ننویسم، از خودم دلگیر میشم. منتهی این روزها به اندازه همه دنیا شلوغم و گیرم و تلخم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *